Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

VW Tiguan Track&Field 2,0 I TDI

Kříženec tygra a leguána

První malý crossover ze společnosti modelů SUV se rozhodl mít ve své „sbírce" také Volkswagen. Tiguan je tak čtrnáctou modelovou řadou, kterou se německá značka může pochlubit. Nelze se divit, že ho někteří označují za „dětský" Toureg a stejně jako větší bráška oslnil příznivce tohoto segmentu. Název Tiguan nevnikl jen tak náhodou, jedná se o složeninu dvou naprosto odlišných zvířat. Tento model by měl být dravý jako tygr a v terénu mrštný jako leguán.
Modely SUV jsou v módě a vůbec se nedivím, že VW Tiguan jde na dračku. Je elegantní, bez nějakých zbytečných výstřelků, tváří se jako větší terénní vůz a svou pracovní náplň si na silnici i mimo ní plní velice zodpovědně. Aby tiguan sklízel ovace, vydali se tvůrci od Volkswagenu cestou osvědčeného a úspěšného. Vůz postavili na podvozku VW Golf s pohonem obou náprav 4Motion, interiér se líbil už u Golfu Plus a k tomu maska podobná tuaregovi. Když k tomu připočteme oblíbený dvoulitrový vznětový motor TDI, který je už vybaven vysokotlakým vstřikováním do válců common-rail, je tento vůz určitě velkou výzvou.
Na první pohled patří Tiguan do rodiny Volkswagenu. Ihned zaregistrujete skvěle propracované přední světlomety s opravdu dravými tvary. Navíc se mohou pyšnit skutečně velkou „inteligencí", za tmy jsou skvělým pomocníkem. Při zatáčení okamžitě „nahlédnou za roh" a parádně vám osvětlí stranu, do které směřujete. Fakt lahůdka. Jinak je to prostě VW, přední i zadní část jsou typické pro tuto značku. Poněkud nezvykle hranaté jsou ale lemy blatníků.

 

Dopravní portál -> test aut -> vw tiguan

 

 

Tvářit se jako větší tuareg zvládá tiguan na jedničku, uvnitř je ale po přetvářce, prostoru je pochopitelně o něco méně. Ale posádka nijak netrpí, vpředu je místa dost, vzadu je k dispozici variabilní sedačka, která se dá posouvat o 16 centimetrů. Takže si buď udělají pohodlí cestující vzadu (pro tři mohutné chlapy to ale na nějaké delší cestování není), nebo lze zvětšit zavazadlový prostor. Ten v základu pojme 470 l, po složení zadních sedaček se objem zvýší až na 1510 l. Nevznikne však zcela rovná plocha, takže náklad nezasunete jak šuplík do skříňky. Nad tím by člověk poměrně v klidu přimhouřil oči, ale nad čím jsem je nemohl přimhouřit, byla chybějící rezerva. V autě není ale ani dojezdové kolo. Ve prospěch „kufru". Pro český trh je VW Tiguan ve standardu vybaven pouze dojezdovou lepící sadou na opravu pneumatiky. Silně pochybuji, že by se do toho někdo pustil. Dojezdové kolo můžete mít za příplatek, čímž se základní objem zavazadlového prostoru sníží na 395 l. Osobně bych měl raději míň místa na zavazadla, než komplikace s dojezdem. Vůz do terénu bez rezervy, to je poněkud riskantní záležitost.
Pokud pominu strach z defektu pneumatiky, řídí se tiguan klidně a přesně. Volant již tradičně u VW dobře padne do ruky, dobře se ovládá i řadící páka šestistupňové automatické převodovky. Přístrojová deska z kvalitních měkčených plastů je přehledná s dobrou dostupností všech prvků. Přední sedadla mají výrazné boční  vedení. Nechybí samozřejmě palubní počítač a kvalitní moderní audio soustava s CD a MP3.
Pod kapotou se skrýval zmíněný dieselový dvoulitr TDI, systém čerpadlo tryska však nahradil oblíbený common-rail. Tím se podstatně zvýšila kultivovanost jízdy, motor s autem netrhá, sladění vstřiků do válců z něj dělá tiší a klidný agregát. Na bývalou nízkou spotřebu však zapomeňte, ve městě se dostanete klidně přes 10 litrů, kombinovaná se pak pohybuje nad sedmi litry. Ale kvalita vždycky něco stojí. S tiguanem se jezdí příjemně jak na silnici, tak mimo ní, přestože se nejedná systémem 4Motion o klasickou čtyřkolku. Když sjedete ze silnice do terénu, stačí zmačknout tlačítko „Offroad" a auto hned ví, co se po něm chce. Mezinápravová spojka Haldex normálně rozděluje výkon v poměru 90:10 pro přední nápravu, ale v případě nutnosti přenáší největší výkon na zadní nápravu. Výkon je dostatečný, při předjíždění je oporou. Motor akceleruje už od nízkých otáček kolem 1300 za min. V zatáčkách nemusíte mít při dynamičtější jízdě strach, auto si dobře drží stopu a náklony jsou blízké vozu s podstatně nižším těžištěm. Na tom má bezesporu velkou zásluhu víceprvková zadní náprava.
Volkswagen Tiguan se může pochlubit velice bohatou výbavou, která obsahuje mj. šest airbagů, systémy EDS, ABS, ASR, EDS, MSR, klimatizaci Climatic, elektrické ovládání oken a zpětných vyhřívaných zrcátek, elektromechanický posilovač řízení s přímým účinkem v závislosti na rychlosti, program Offroad, elektromechanickou parkovací brzdu s funkcí „Auto Hold", kotoučové brzdy vpředu (s vnitřním chlazením) a vzadu, halogenové světlomety atd. Bohatý je rovněž seznam doplňků na přání, mezi které spadá zmíněné bi-xenonové světlomety dynamicky reagující na směr jízdy.
VW Tiguan je bezesporu jedním z nejvydařenějších vozů SUV, komu se zdá tuareg příliš velký, najde v nabídce této značky velice vydařenou alternativu. Jedná se o vůz do města, ale i na polní cesty, kde si v pohodě poradí s nerovnostmi. Atraktivní vzhled, velice dobré jízdní vlastnosti, pohodlí a komfort z něj právem dělají žádaného parťáka. Cena základní dieselové verze Trend&Fun činí 816 000,- Kč, námi testovaný model Track&Field stojí se sériovou výbavou 898 100,- Kč, s příplatkovou výbavou jsme ho měli k dispozici v ceně 998 800,- Kč.

 

Technická data

Délka: 4427 mm
Šířka: 1809 mm
Výška: 1686 mm
Rozvor: 2604 mm
Světlá výška: 195 mm
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec common-rail 2,0 TDI
Zdvihový objem: 1968 cm³
Max. výkon: 103 kW (140 k) při 4200/min
Max. točivý moment: 320 Nm při 1750-2500/min
Max. rychlost: 186 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,5 s
Spotřeba
Město:
9,4 l/100 km
Mimo město: 5,9 l/100 km
Kombinovaná: 7,2 l/100 km
Hmotnost pohotovostní/celková: 1590/2240 kg
Objem zavazadlového prostoru: 470 - 1510 l
Základní cena dieselové verze: 816 000 Kč (2.0 TDI Trend&Fun)

 

Dopravní portál -> test aut -> vw tiguan

 

Dopravní portál -> test aut -> vw tiguan
Dopravní portál -> test aut -> vw tiguan

 

 

vrátit se zpět




Info

Svět aut

HCS

recavia

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (27 hlasů)
  • ano (93 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz