Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

VW Scirocco 2,0 TSI

Scirocco první a druhé generace se do historie zapsalo jako nejúspěšnější kupé značky Volkswagen, když se jich prodalo přes 800 tisíc kusů. Kultovní postavení si dlouho udržoval zejména originální model uvedený v roce 1974. To proto, že na rozdíl od jeho tehdejších konkurentů byl tento volkswagen, s designem od Giorgio Giugiara, cenově dostupným vozem pro každodenní ježdění. Právě na tento odkaz navazuje znovuzrozená legenda.
Nový VW Scirocco poskytuje sportovní požitek z jízdy, perfektní výkon a špičkové technologie, jako například adaptivní řízení podvozku DCC nebo novou sedmistupňovou převodovku DSG. Navíc je exkluzivně vybaveno efektivními turbem přeplňovanými motory s výkonem až 147 kW (200 k) a navzdory svým ryze sportovním rysům kupé nabízí prostor pro čtyři dospělé osoby. K redakčnímu testu jsme si vybrali právě model s nejsilnějším zážehovým agregátem a šestistupňovou automatickou převodovkou DSG.

 

 

dopravní portál -> testy aut -> vw scirocco

 

 

Třetí scirocco je první volkswagen s přídí ve stylu otevírajícím zcela novou éru. Nyní už nemůže nikdo říci, že VW neumí udělat emotivní sportovní auto. Charakteristická jsou zejména chromovaná tělesa uložení reflektorů a jejich černé, třpytivě lesklé vnitřní plochy, s nimiž korespondují vodorovná žebra mřížky chladiče, která jsou také leskle černě lakovaná. Designerský tým Volkswagenu vytvořil uzavřené kupé, vystavěné na perfektním sportovním základu. Výsledkem je boční profil, který má šanci udělit novému Scirocco pozici výrazně převyšující hranice své třídy. Díky protáhlé klenuté střešní linii a téměř svislému zadnímu oknu také nabízí dostatek vnitřního prostoru pro cestující na zadních sedadlech.

 

dopravní portál -> testy aut -> vw scirocco

 

 

Interiér je z klasické dílny značky Volkswagen, najdete zde elegantní prvky hned z několika jiných modelů VW a velice kvalitní měkké i tvrdé plasty. Oku lahodí jejich tmavá barva v kombinaci s imitací hliníku. Futuristicky vypadá vnitřní strana dveří. Madlo je vystouplé v trojúhelníkovém tvaru, aby se dlouhé sportovní dveře daly dobře zavírat. Ve dveřích jsou také loketní opěrky, pod nimi odkládací kapsy. Sedačky byly v koženém provedení, posez odpovídá sportovnímu pojetí vozu. Je nízký a v zatáčkách vás dobře drží boční vedení sedaček. Jak už tomu u kupé bývá, vpředu je místa pro nohy naprostý dostatek, ovšem ani vzadu cestující nijak netrpí. Tedy pokud se nejedná o „dlouhány", ti budou mít problém s místem nad hlavou. Mezi předními sedačkami je velká odkládací schránka a dva otvory na nápoje. Zadní sedačky se dají velice jednoduše sklopit, čímž se dá rychle zvětšit zavazadlový prostor. Jeho základní objem činí 312 l, po sklopení sedaček slušných 1006 l. Sportovní duch vozu podtrhuje tříramenný multifunkční volant, jenž je v dolní části zkosený. Ovládá se na něm audiosystém, telefon a palubní počítač, jehož informace vidíte mezi dvěma kruhovými přístroji. Středovému panelu dominují dva velké průduchy klimatizace ve tvaru brýlí a velká obrazovka audiosystému a navigace, která se ovládá dotykově. Pod ní jsou ovladače klimatizace. Před řadící pákou je velice účelné tlačítko, kterým si můžete volit styl jízdy. V poloze Comfort si užíváte měkčí podvozek, po přepnutí do polohy Sport o něco „ztvrdne". Hned vedle je tlačítko stabilizace ESP. 

 

 

dopravní portál -> testy aut -> vw scirocco

 

 

Zážehový motor 2,0 TSI je skutečným sportovním srdcem vozu. 147 kW (200 k) si s vozem vcelku hravě poradí. Dynamicky se chová už od velice nízkých otáček, sportovní koncert pak přichází kolem 5000 otáček. Nadchl mě hluboký brumlavý zvuk motoru a reakce na plynový pedál. Kdo by čekal u automatické převodovky prodlevu, tak bude v tomto voze velice mile překvapen. Auto nejdříve popožene kompresor, záhy se „nadechne" turbodmychadlo a vůz parádně akceleruje. V zatáčkách jsem si sportovní jízdu přímo vychutnával, tahle „placka" drží jako přilepená. Během kličkování po okresní silnici jsem využíval možnosti přepnutí automatické převodovky na sekvenční řazení, které se ovládá jak řadící pákou, tak „pádýlky" pod volantem. Právě jejich využití vám navodí tu pravou sportovní náladu. Na dálnici je vůz stejně „doma" jako mimo ní. Rychlost kolem 200 km/h sotva postřehnete, komfortní a tichý chod motoru navozuje pocit podstatně pomalejší jízdy. Kombinace maximálního točivého momentu s minimální spotřebou je charakteristickým rysem celé motorové řady. Točivý moment 280 Nm kontrastuje s dle výrobce kombinovanou spotřebou pouhých 7,6 litru na 100 kilometrů jízdy. Já se dostal díky svižné jízdě ve vysokých otáčkách v průměru na slušných 8,1 l.

 

dopravní portál -> testy aut -> vw scirocco

 

 

Sériové vybavení si v ničem nezadá v porovnání s jinými vozy kupé. K základní výbavě patří 17palcová litá kola, výškově nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce, kůží potažený volant, páka ruční brzdy a hlavice řadicí páky, sportovní sedadla, dělená sklopná opěradla zadních sedadel, elektricky ovládaná okna, klimatizace, ESP, brzdový asistent, šest airbagů, posilovač řízení a samozřejmě i sportovní podvozek. Sériové vybavení špičkového modelu 2,0 TSI zahrnuje navíc chromované koncovky výfuku a čalounění střechy "Titanium black". Pro rozjasnění interiéru přílivem světla slouží rozměrná průhledná výklopná panoramatická střecha, klenoucí se od A sloupků střechy až ke sloupkům B. Cena testovaného modelu se šestistupňovou automatickou převodovkou DSG startuje na 717 000 Kč.

 

dopravní portál -> testy aut -> vw scirocco

 

 

TECHNICKÁ DATA

Délka: 4256 mm
Šířka: 1810 mm
Výška: 1404 mm
Rozvor: 2578 mm
Motor: zážehový čtyřválec
Zdvihový objem: 1984 cm³
Max. výkon: 147 kW (200 k) při 5100 - 6000/min
Max. toč. moment: 280 Nm při 1700 - 5000/min
Max. rychlost: 233 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,1 s
Spotřeba (město/mimo město/kombi.): 10,5/5,9/7,6 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Objem zavazadlového prostoru: 312/1006 l
Pohotovostní hmotnost: 1318 kg
Základní cena: 717 000 Kč vč. DPH

vrátit se zpět




Info

Svět aut

HCS

chytrydopravce

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (20 hlasů)
  • ano (90 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz