Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

VW Passat CC 2,0 TDI

Na reklamy všeobecně netrpím, ale tahle je trefná. Nový VW Passat CC si to ve spotu brouzdá ulicemi, mizí za levým rohem a vše končí sloganem „všimli jste si ženy vedoucí levharta na vodítku?" Fakt jsem si nevšiml. Jen jsem obdivně pozoroval ladné tvary bezesporu nejkrásnějšího volkswagenu. Nějaká extravagantní dáma mi byla ukradená. Nedávno jsem měl možnost se přesvědčit, že některé reklamy nelžou. S tímto vozem jsem byl všude středem pozornosti, hlavy, co se za ním otočily, bych nespočítal.
Když jsem ho měl před sebou, říkal jsem si, proč tenhle volkswagen nese označení Passat? A proč CC? Pak jsem pochopil. Z passatu toho má tento vůz docela dost. U koncernu VW jsem se nakonec dobral i vysvětlení CC. To je všeobecně chápáno jako verze Coupé/Cabrio, ale německá značka ho vysvětluje jako Comfort/Coupé. I tak se mi na označení tohoto modelu jako čtyřdveřového kupé přistoupit nechce. Vše ostatní bych bral všema deseti.

 

Dopravní portál -> test aut -> vw passat

 

 

Titulovat designově nový Passat CC jako nejkrásnější v nabídce VW se opravdu nebojím. Jen se na něj podívejte. To je jezdící elegance a dynamika. Oproti klasickému passatu je CC nižší, širší a delší. Agresivní příď přechází ve štíhlé, plynulé linii až k zádi. Ta se prudce svažuje vlastně už od B sloupku. Že připomíná Mercedes CLS? No a co, svět je jedna velká inspirace. Zadní světla jsou zcela nová a do očí „bijící". Boční dveře s bezrámovými okny? To na vás zase dýchne sportovní styl italských dravců. Potěšila mě i zpětná vazba zapnutého směrového blikače řešená malými integrovanými kontrolkami ve zpětných zrcátkách. Pokud VW prezentoval Passat CC jako zcela nový model, pak po stránce exteriéru to tak je. Proto by mu možná slušelo i zcela nové označení. V každém případě, páni designéři, tohle se vám povedlo.

 

Dopravní portál -> test aut -> vw passat

 

 

Uvnitř už chápete, proč passat. Tady značka Volkswagen čerpala s osvědčeného interiéru klasického sedanu. Ale i zde najdete nové prvky. Asi nejvíce mě nadchla sedadla, marně jsem si lámal hlavu, kde VW vzal moje míry. V těchto komfortních „křeslech" se ale bude sedět každému skvěle. Takové pohodlí si hned tak „jinde" neužíváte. Polohu si elektricky nastavíte v mnoha směrech, posez je sportovně nízký, sedáky dostatečně dlouhé, boční vedení vás mazlivě drží. Skvělé opěrky hlavy a široká středová loketní opěrka s úložným prostorem. Vše ve voňavé kůži. Pokud byste chtěli v těchto sedadlech na dlouhých cestách trpět nějakými bolestmi, museli byste si před tím nechat nařezat. Jinak? Ukažte mi jakoukoliv destinaci v Evropě a v klidu hned vyrážím. Pokud jsem psal o čtyřmístném voze, pak vzadu jsou striktně jen dvě místa na sezení. Rovněž s bočním vedením a velice komfortní. Aby někdo vzadu nehledal i třetího „fleka", je mezi sedadly středová schránka. Ale kdo dnes cpe na zadní sedadla tři dospělé cestující? Pro nohy je vzadu místa až až, ovšem svažující se záď limituje cestující vyššího vzrůstu. Nad 185 cm se už asi budete třít o střechu. Palubní deska vychází jasně z passatu, nové jsou ovladače klimatizace, moderní je dotykové ovládání audio systému a navigace. Při parkování se vám na obrazovce objeví optický parkovací asistent (OPS), jenž vám na siluetě vozu přesně ukazuje překážky kolem celého vozu. Velmi dobře padne do ruky sportovní tříramenný multifunkční volant. Zaujme určitě ruční brzda, která je řešena tlačítkem vlevo od volantu. Zmáčknete, zabrzdíte, znovu zmáčknete, odbrzdíte. Celkově je pracoviště řidiče vyvedeno poměrně jednoduše, zároveň velice elegantně. Kombinaci kůže s leštěným dřevem a imitací hliníku jakoby sladil módní návrhář. Zavazadlový prostor o objemu 452 l v základu je určitě dostačující. Snadným sklopením zadních sedadel pak dostanete prostor o velikosti 1405 l.

 

Dopravní portál -> test aut -> vw passat

 

 

Pod kapotou nebylo nic až tak nového, k dispozici jsme měli model s klasickým passatovským vznětovým motorem 2,0 TDI. Samozřejmě už s moderním vstřikováním Common-rail. Agregát vozu dodává slušnou dynamiku. Po „okreskách" jsem si jízdu vysloveně vychutnával. Podvozek je opět z passatu, tedy skvěle odpružený, jenže díky jeho snížení auto vysloveně těžko ze silnice utrhnete. Z nízkých otáček s ním sice nevystřelíte jako raketa, ale jakmile se do práce zapojí turbodmychadlo, už si užíváte docela sportovní jízdu. Když se ručička blíží ke 2000 otáček, už jste připraveni dynamicky reagovat, kolem 4000 otáček se vůz dostává do svého oblíbeného sportovního transu. Právě na této otáčkové hranici jsem testovaný model dost často držel, navíc jsem s ním najel dost i po městě. A jen jsem se usmíval na palubní počítač, jenž mi ukazoval, že v průměru jsem stále kousek na 6 litry spotřeby paliva na 100 km. Na konci přesně 6,3 l. Paráda. A když vezmete v potaz, že vůz disponuje nádrží o objemu 70 l, tak mohou být mimo provoz čerpací stanice klidně z Prahy až do Paříže.  

 

Dopravní portál -> test aut -> vw passat

 

 

Volkswagen to zkrátka vzal zkušeně do ruky, vyšel z passatu, vývojově finančně ušetřil a přitom přišel s osobitým sexy modelem. Svým způsobem se s každým testovaným vozem loučím nerad, ale tentokrát jsem musel zatlačit „slzu". No, až budu mít zbytečných 818 400 Kč, což je cena tohoto vozu v základu, brnknu a řeknu, tak brácho, jsem tady...              



Technická data

Délka:   4799 mm
Šířka: 1855 mm
Výška: 1417 mm
Rozvor: 2711 mm
Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec
Zdvihový objem: 1968 cm³
Max. výkon: 103 kW (140 k) při 4200/min
Max. točivý moment: 320 Nm při 1750 - 2500/min
Max. rychlost: 213 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h: 9,8
Spotřeba
Město: 7,5 l/100 km
Mimo město: 4,8 l/100 km
Kombinovaná: 5,8 l/100 km
Objem zavazadlového prostoru: 452/1405 l
Objem palivové nádrže: 70 l
Pohotovostní hmotnost/nosnost: 1466/494 kg
Základní cena: 818 400 Kč

vrátit se zpět




Info

Svět aut

HCS

chytrydopravce

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (26 hlasů)
  • ano (93 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz