Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

VW Golf 1,4 TSI GT

Německá automobilka Volkswagen nabízí velice širokou paletu modelů, ale pokud byste v jakékoli soutěži vznesli otázku: jmenujte jeden z dlouholetých úspěšných klasických modelů, asi mnozí by z fleku vypálili VW Golf. Jeho první generace se okamžitě stala obrovským hitem a proto se nelze poněkud konzervativní značce divit, že nemění radikálně jeho identitu. Co však není u nové verze vidět, je benzinová renesance pod kapotou. Volkswagen se rozhodl jít vlastní originální cestou vzkříšeného dvojitého přeplňování motoru.
Ale o tom trochu později, začněme pěkně od začátku. Značku Volkswagen si bez modelu Golf nedovedu dost dobře představit. Stejně jako český jídelní lístek bez guláše. A u obojího platí, že když se umí výborně základ, pak se novými vkusnými doplňky nedá na konečném díle nic zkazit. Po týdenním testování modelu Golf 1,4 TSI GT jsem se přesvědčil, že u Volkswagenu „vaří" přímo mistrovsky.

 

Dopravní portál -> testy aut -> vw golf gt

 

 

Jak už jsem řekl, golf si zachovává svou tvář. Označení GT sice napovídá, že se má v tomto případě jednat o sportovnější verzi, ale na první pohled ho od klasické těžko rozpoznáte. Zkrátka, jsou automobilky, které vás ohromí křiklavým sportovním designem, ovšem uvnitř zjistíte, že se jednalo jen o obal, jiné se pak okatě sportovnějším pojetím nechlubí a uvnitř vám trochu vyrazí dech. Volkswagen patří určitě do druhé skupiny. Na Golfu GT lze po podrobnějším zkoumání zaznamenat nižší podvozek o 15 mm či trochu odlišnou příď, zejména díky mřížce chladiče, která zasahuje hluboko do předního spojleru, po stranách jsou další dva průduchy s integrovanými mlhovými světly. Ovšem velká 17" kola? Ta už jsou základem stylingu GéTé. Jinak z bočního a zadního pohledu je to prostě golf jak se sluší a patří.
Jiné to ale je, když sednete za volant. Mé reakce s kameramanem Peterem byly naprosto shodné. Jako bychom se zrovna vrátili z výkonu trestu. Oba jsme nadšeně pronesli: tak takhle jsme si už dlouho neposeděli. Sedačky snad nemají chybu. Do kvalitního čalounění jsme zapadli hodně nízko, sedačka nás díky skvělému bočnímu vedení obejmula jako bláznivě zamilovaná holka. Adrenalin nám trochu stoupl, dostavil se pocit jistoty a zároveň jsme pocítili napětí před blížícím se temperamentním dobrodružstvím. Ale extra sportovní prvky v interiéru nečekejte, i zde se vše podobá klasické verzi. Tedy až na hliníkové pedály v závodním provedení. Ovládací prvky na středovém panelu jsou ergonomicky řešené, plasty palubní desky jsou kvalitní a velice měkké. Stačí trochu síly a ruka se do nich viditelně vtiskne. Také nás zaujaly efektně řešené pomocné úchyty na středovém tunelu po stranách řadící páky. Jakoby výrobce tušil, že majitelé tohoto vozu budou zatáčky pěkně řezat. K tomu má pomoci i tříramenný volant, jenž velice dobře padne do ruky. Na něm nás nepřekvapilo ovládání audio systému a palubního počítače, ovšem zaskočila nás možnost nastavení různých funkcí vozu. Najednou si člověk uvědomí, jakým tempem letí technika kupředu. K pohodlí přispívá široká loketní opěrka mezi předními sedadly, která také ukrývá značný odkládací prostor. Toho je ve voze dostatek, nezapomnělo se ani na nápoje. Uzamykatelná přihrádka před spolujezdcem je pak vybavena chlazením. Na zadních sedadlech mají cestující rovněž pohodlí, místa pro nohy a nad hlavou je dostatečně. Sklopením zadních sedadel se dá základní objem zavazadlového prostoru 350 l zvětšit až na 1305 l.

 

Dopravní portál -> testy aut -> vw golf gt

 

 

Když jsme otevřeli kapotu, zůstali jsme jen mlsně koukat. Parádně poskládaný zážehový čtyřválec přímo zářil. Jakoby nám chtěl říct, že je něco poněkud výjimečného. A je. Přeplňování spalovacích motorů turbodmychadlem je sice efektivní cestou k vyšším výkonovým parametrům, ale má hlavně u menších motorů velkou slabinu v malém točivém momentu a nízkém výkonu v nižších otáčkách, kdy malé množství výfukových plynů nedokáže dostatečně roztočit turbínu dmychadla. Takzvaný turboefekt je pak opravdu nepříjemnou záležitostí. Proto se VW rozhodlo aplikovat znovuobjevenou cestu dvojitého sériového přeplňování. Ovšem šlo na to svou vlastní cestou. Na bloku motoru jsou připevněny dva systémy stlačování vzduchu - klasické turbodmychadlo a mechanicky hnaný kompresor. Ten jako první přebírá práci hned na začátku otáček, protože jeho konstrukce dovolují stlačovat i v nízkých otáčkách. Jakmile vyšplhá ručička otáčkoměru na příslušnou úroveň, vypne elektromagnetická spojka rootsovo dmychadlo a jeho funkci přebere klasické turbo. Pokud je ovšem potřeba, pracují za určitých podmínek obě. A tomu se u Volkswagenu říká „Twincharger".

 

Dopravní portál -> testy aut -> vw golf gt

 

 

Jízda s takovým motorem je skutečně lahůdkou. A to jsme měli „pouze" agregát 1,4 l o síle 103 kW (140). Na zákazníky čeká ještě silnější motor o maximálním výkonu 125 kW (170 k). Ale i tak se děly věci. Na „čtrnáctku" měl vůz hodně dynamickou akceleraci, kterou bychom čekali ve vyšší objemové třídě. S předjížděním si hlavu lámat nemusíte. Díky dvojitému přeplňování motor parádně táhne už od nízkých otáček a po turboefektu ani slechu ani vidu. Točit ho můžete bez potíží k 6000, ideální útok si však chystá kolem 2000 otáček. Pokud ale chcete tomuto golfu udělat největší radost, vezměte ho na výlet někam do klikatých cest. Čím víc zatáček, tím lépe. To je ideální prostředí, kde si doslova libuje. Do „vinglu" vás vtáhne jako partnerka do módního salonu. Bleskurychle, bez váhání. Ani jednoho v té chvíli nevyvedete z míry. Šlapejte na plyn, cukejte s volantem, golf si stále drží stopu bez známky nervozity. Oporou mu jsou lehký motor a komfortní naladění podvozku. Přestože jsme si technické úseky užívali hodně svižně, po týdenním testování jsme zaznamenali průměrnou spotřebu 7 litrů. A to je hodně přijatelná hodnota.

 

Dopravní portál -> testy aut -> vw golf gt

 

 

Když jsme končili natáčení pro http://www.tvcom/, Peter jen prohlásil: „Tak z tohohle auta jsem urvanej." Hodně trefné. I já jsem byl z tohoto modelu unešený a přiznám se, že jsem už delší dobu nejel s tak dobře sladěným vozem nižší střední tří

 

Dopravní portál -> testy aut -> vw golf gt

 

 

Technická data

Délka: 4204 mm
Šířka: 1759 mm
Výška: 1479 mm
Rozvor náprav: 2578 mm
Motor: zážehový čtyřválec s dvojitým přeplňováním
Zdvihový objem: 1390 cm3
Max. výkon: 103 kW (140 k) při 5600/min
Max toč.moment: 220 Nm při 1750/min
Max. rychlost: 205 km/h
Zrychlení 0 - 100 km: 8,8 s
Spotřeba
Město:
9,5 l/100 km
Mimo město: 5,7 l/100 km
Kombinovaná: 7,1 l/100 km
Objem nádrže: 55 l
Objem zavazadlového prostoru: 350 - 1305 l
Celková hmotnost: 1870 kg
Základní cena: 629 100,- Kč

dy.

vrátit se zpět




Info

Svět aut

HCS

chytrydopravce

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (20 hlasů)
  • ano (90 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz