Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

Škoda Superb 1,8 TSI

Jednou z nejžhavějších novinek mladoboleslavské automobilky Škoda je druhá generace modelu Škoda Superb. Česká značka ho před premiérou dlouho tajila a pro větší dramatičnost své embargo narušovala kusými informacemi. A tak jsme byli hodně zvědaví, jak se jim nová vlajková loď povedla.
První Škoda Superb přišla na trh před šesti lety a zkušenému oku neunikla podobnost s Volkswagenem Passat. Škoda se tak chtěla s novou modelovou řadou zařadit mezi vozy vyšší střední třídy. Nabídnout luxus hodný vlajkové lodi a přitom se dostat cenou do kategorie střední třídy. Docela se to povedlo, vedle luxusních prvků superb bodoval také vnitřní prostorností.

 

Dopravní portál -> testy aut -> Škoda Superb 1,8

 

 

Druhá generace už je přece jen originálnější, ke srovnání s passatem tolik nesvádí. Příď je dle mého názoru velice elegantní a podstatně agresivnější, než měl starší model. Přední světlomety jsou ostře řezané, dlouhá kapota je zakončena výrazným chladičem, podobný tvar má i přední spoiler. Zepředu vypadá opravdu dost „zle". Dlouhý rozvor dává tušit, že uvnitř bude opět místa dostatek. Mohutný C sloupek zase napovídá, že zavazadlový prostor bude patřit mezi ty velice objemné. Ale ta záď. Trochu mě píchlo u srdce. Ať se na mě designéři nezlobí, ale zadní část se jim vzhledem k celému vozu prostě nepovedla. Zatímco zepředu máte pocit, že se díváte na poměrně divokou limuzínu, zezadu je to podstatně slabší kategorie. Škoda, že tohle Škoda nedotáhla do konce. Zadní část staršího superbu je podle mě mnohem vkusnější.
Pokud měl nový superb oslnit interiérem, tak se mu to docela povedlo. Vpředu dominují kvalitní měkčené plasty, slušivá je kombinace s leštěným dřevem. Středový tunel je hodně široký, takže tvůrcům se mezi přední sedadla vešla široká loketní opěrka skrývající úložný prostor. Středový tunel přechází kónicky do palubní desky a vytváří velice kompaktní pracovní prostředí. Středu panelu vévodí moderní dotyková navigace, zároveň se zde ovládá audiosoustava. Dobře rozloženy jsou i další ovládací prvky, na vysoké úrovni je klimatizace, kterou si mohou zvlášť nastavit řidič, spolujezdec i cestující na zadních sedadlech. Samozřejmostí je tempovat a multifunkční čtyřramenný volant.
Asi by mě překvapilo, kdyby si někdo stěžoval na pohodlnost a prostornost interiéru. Sedáky předních i zadních sedadel jsou až velkoryse dlouhé, výborně podpírají stehna. Boční vedení předních sedadel je v ideální rovině, stejně tak měkkost sedadel. Ta jsou elektricky nastavitelná v mnoha polohách. Pokud se vpředu uvelebí značně vysocí cestující, ti vzadu nemusí mít o dostatek místa vůbec strach. Vzadu je tolik místa, že si nohy během jízdy docela i protáhnete. O hlavu rovněž nemusíte mít obavy a pohodlí dvou cestujících vzadu bezesporu navýší stejně jako vpředu široká loketní opěrka.

 

Dopravní portál -> testy aut -> Škoda Superb 1,8

 

 

Pokud lze u nového superbu označit za skutečný originál, tak jsou to zadní výklopné dveře. Abych to řekl jednoduše, jedná se o dvě varianty otevírání zavazadlového prostoru - twindoor. Trochu jsem se strachoval, zda v Mladé Boleslavi nepřehnali se složitým ovládáním, ale opak byl pravdou. Ovládat tento systém je velice jednoduché. Každý, kdo chce otevřít zavazadlový prostor tradičně hledá otevírání ve středu zadní části pod otevírací hranou. U seperbu ho tam také najdete a zavazadlový prostor se otevře jako klasický sedan. Pokud ale chcete vyklopit celé dveře, stačí zmačknout tlačítko v pravé části, třetí brzdové světlo vás rozsvícením ubezpečí o tom, že systém byl přepnut a středním tlačítkem otevřete celou záď i se zadním sklem jako u hatchbacku. Někoho možná trochu zaskočí výška nakládací hrany či hloubka zavazadlového prostoru, ale to je zase vykoupeno jeho objemem, který v základu činí parádních 565 l, po sklopení zadních sedadel získáte dokonce prostor o objemu 1670 l. Jen bych přivítal, kdyby se po sklopení zadních sedadel vytvořila zcela rovná plocha.

 

Dopravní portál -> testy aut -> Škoda Superb 1,8

 

 

Možná by se někomu mohlo zdát, že na vlajkovou loď je motor 1,8 TSI slabým partnerem, ale realita ukázala, že si s jeden a půl tunovým vozem přeplňovaný agregát slušně poradí. Nepostrádal jsem dynamiku a zároveň jsem si pochvaloval, že mi auto nekrade z nádrže nějakých 17 litrů. V pohodě jsem se v průměru dostal pod 8 litrů. Při jízdě se můžete spolehnout na „živý tah" už od 2000 otáček, příjemně mě překvapilo, že si vůz nestěžoval ani když jsem ho dostal k 7000 otáček. Řazení šestistupňové převodovky je přesné a řadící páka dobře padne do ruky. Podvozek je laděn komfortně, takže zatáčkami proplouváte jako s vyšší střední třídou, podélně uložený motor je velice dobře odhlučněn. Ocenil jsem kvalitní parkovací asistent, který vás informuje o všech překážkách v okolí celého vozu. Stejně tak vás systém upozorňuje na nebezpečí překážek při vyjíždění. Vše vidíte na velkém displeji. Nová Škoda Superb je podle mě na delší cestování velice dobrý společník, s danou motorizací s velice slušnou spotřebou. Základní cena s motorem 1,4 TSI činí 599 900, - Kč, s testovaným agregátem pak 679 900,- Kč. A to je na vlajkovou loď docela přijatelná cena. Za nadstandardní výbavu si samozřejmě připlatíte.    

 

TECHNICKÁ DATA

Délka: 4838 mm
Šířka: 1817 mm
Výška: 1462 mm
Rozvor náprav: 2761 mm
Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec
Zdvihový objem: 1798 cm3
Max. výkon: 118 kW (140 k) při 5000/min
Max toč.moment: 250 Nm při 1500 - 4200/min
Max. rychlost: 220 km/h
Zrychlení 0 - 100 km: 8,6 s
Spotřeba
Město:
10,4 l/100 km
Mimo město: 6 l/100 km
Kombinovaná: 7,6 l/100 km
Objem nádrže: 60 l
Objem zavazadlového prostoru: 565 - 1670 l
Pohotovostní hmotnost/nosnost: 1454/620 kg
Základní cena: 679 900,- Kč


vrátit se zpět




Info

Svět aut

HCS

solobus

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (19 hlasů)
  • ano (89 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz