Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

ŠKODA OCTAVIA RS 2,0 TSI DSG

Mladoboleslavská automobilka nejen že rozšiřuje nabídku svých modelových řad, ale také své vozy omlazuje. A tak se faceliftu dočkala i Škoda Octavia RS, kterou značka Škoda směle označuje za svůj nejsportovnější model. Nic proti tomu, sportovnější srdce se jí upřít určitě nedá, ale na řádění ve stylu rallye zapomeňte. Tohle je spíše dynamický rodinný vůz.
Design je od předchozího modelu modernější. Přední světlomety jsou zajímavější, linie zaoblenější. Zepředu vypadá nové RS elegantně, ale nemůžu si pomoct, nějak mi k té přední části ta zadní moc nepasuje. Bezesporu je to věc názoru a mnohým octavie jako celek ladí. Mně připadá, pokud si ji rozdělím na přední a zadní polovinu, že jde o části dvou vozů.

p1240577_400


Ale jak říkám, jde o subjektivní pocit a o celkovém vzhledu nemohu hovořit nějak negativně. Vůz bezesporu poutal pozornost. Nejen svou barvou. Litá sedmnáctipalcová kola s rudými brzdami, zadní křidélko, dvojitá koncovka výfuku a písmena RS upozorňovaly na to, že se jedná o nejostřejší verzi. Takže nejčastější otázkou bylo: „Jak to jezdí?".
K tomu později, teď se pojďme podívat dovnitř. Snahou tvůrců bylo interiér vyladit ve sportovním stylu a myslím, že se to docela povedlo. Především přední sedačky mají navodit pocit sezení za volantem závoďáku a neměl jsem s tím až tak velký problém. V zatáčkách si mě pěkně podrželo výrazné boční vedení opěradla i sedáku. Cítil jsem se jakoby sportovně ukurtován, řidiči to dodává určitě na jistotě. Příjemné je také žebrování sedaček, jejich kombinované barevné provedení a nechybí na nich výrazná písmena RS. To aby bylo jasno, s čím jedete. To vám dojde i při pohledu dolů pod volant do prostoru ovládacích pedálů. Vzhledem k tomu, že byl vůz opatřen automatickou převodovkou, byly tu samozřejmě jen dva, zato v hliníkovém provedení, jaké známe ze sportovních vozů. Jejich ducha se snaží Octavia RS přenést i do volantu, který je sportovně střižený, obšitý kůží, s ideální tloušťkou. Drží se velice příjemně. Za ním najdete na přístrojové desce dva kruhové přístroje. Přes tříramenný volant jsou dobře viditelné, jsou doplněné o výseče s ukazateli paliva a teploty motoru. Mezi nimi je informační displej palubního počítače. Pokud se podíváte na palubní desku jako celek, od klasické octavie se vlastně neliší. Střední části dominuje velká obrazovka dotykové navigace, která bohužel patří mezi vyhledávané zboží zlodějů a i přes den jsem měl obavy, kdy uvidím rozbité okno. Ovládání klimatizace je dobře po ruce, vyhřívání sedaček v zimě potěší snad každého. Zaujala mě poměrně velká hlavice řadící páky nové automatické převodovky DSG, ale i ta mi padla dobře do ruky.

p1240575_400


Slabinou octavie je už od jejího zrodu místo pro cestující na zadních sedadlech a u verze RS tomu není jinak. Nejde totiž jen o sportovní model, ale také o rodinný vůz. Jenže stále to dozadu ještě nechce nějaké dlouhány. Pokud ale budeme hovořit o praktické stránce tohoto modelu, maximálně vám to vynahradí zavazadlovým prostorem. Základních 560 l je v této třídě parádní a stále nepřekonanou hodnotou. Když si sklopíte zadní sedačky, máte pak k dispozici malý náklaďák s hodnotou 1 350 l.

p1240599_400


Jestliže jsem v úvodu uvedl, že se vozu nedá upřít sportovnější srdce, pak o tom svědčí zrychlení z 0 na 100 km za 7,2 s a maximální rychlost 240 km/h. To vše s automatickou převodovkou, s manuální na tom budete ještě lépe. O to se stará velice dobrý dvoulitrový motor s výkonem 147 kW (200 k) a pochvalu zaslouží i zmíněná šestistupňová automatická převodovka DSG. Můžete si ji samozřejmě přepnout do režimu sekvenčního řazení, ale nijak jsem to nepotřeboval. Tenhle „automat" se hodně blížil mému stylu řazení, nezlobily mě žádné prodlevy a těšila mě jeho plynulost. Motor má celkově lineární průběh s dostatečnou sílou od nízkých otáček až k omezovači při 6 800 otáček. To vše lze přiřazovat ke sportovnímu duchu tohoto vozu. Bohužel, až tak sportovně se nebudete cítit v zatáčkách. Podvozek je sice tvrdší a o něco snížený, ale ani to neeliminuje nedotáčivost a poněkud větší naklánění. Nedostáváte se na limity, které by měl vůz s označením RS, tedy rally sport či racing sport, zvládat. Takový Ford Focus RS by vám to v náročných pasážích asi pěkně „natřel". Zkrátka, v ostrých zatáčkách jsem bral tento model spíše jako rodinný vůz, který se snaží být oním RS. A tak je třeba ho brát i celkově. Že umí dynamicky zrychlit, jet rychle, ale skutečnou rallye si s ním neužijete. Potěšitelná je spotřeba. Pokud se nebudete snažit závodit, můžete se v kombinaci dostat pod osm litrů. A to je na dvoulitrový benzínový agregát velice slušná hodnota. Novou Octavii RS značka Škoda nabízí v základu za něco málo přes 700 tisíc, což patří k plusům. Pokud budete chtít mít luxusnější „ereso", minimálně sto tisíc si připlatíte. A to nepočítám 60 tisíc korun za automatickou převodovku. Tu si ale příznivci manuálního řazení určitě odpustí.

p1240607_400


Technická data

Délka: 4 578 mm
Šířka: 1 769 mm
Výška: 1 447 mm
Rozvor: 2 578 mm
Motor: řadový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem
Zdvihový objem: 1 984 cm3
Max. výkon: 147 kW (200 k) při 5100 - 6000/min.
Max. točivý moment: 280 Nm při 1700-5000/min.
Max. rychlost: 240 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,2 s
Spotřeba (město/mimo/komb.): 10,4/6,2/7,7 l/100 km
Objem palivové nádrže: 55 l
Objem zavazadlového prostoru: 560/1 350 l
Pohotovostní/celková hmotnost: 1 470/1 940 kg
Základní cena: 704 900 Kč s DPH


Text a foto: Martin Březina

vrátit se zpět




Info

Svět aut

pmt

solobus

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (19 hlasů)
  • ano (89 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz