Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

Škoda Octavia Combi 2,0 TDI RS

Atletka se smyslem pro rodinu

Ať si kdo chce co chce říká, pokud se bavím o značce Škoda, její nabídce modelových řad, prostě musím model Octavia Combi pochválit. Česká značka si tímto kombíkem naklonila mnoho příznivců. Nová generace už myslela na prostor i pro cestující vzadu, takže už se dá hovořit o skutečném rodinném voze. Ovšem ve sportovní úpravě RS, to už je spíš rodinná atletka. Nejen se zážehovým motorem, ale i se vznětovým agregátem 2,0 TDI.
Je hezká, elegantní a navíc za to umí pěkně „zatáhnout". Označení „sportovní" je v dieselovém provedení trochu nadnesené, nesrovnával bych ji se sprinterkou, spíše s rychlou tempařkou. Za sprinterku se už asi dá označit verze RS s benzinovým motorem 2,0 TFSI. Pokud někdo tyto dva vozy přímo srovnává, myslím si, že to není zcela rozumné. Benzin je zkrátka benzin a diesel je diesel. Ať si každý vybere. Pokud patříte k příznivcům „nafty", velkého kufru, svižné jízdy a jste nakloněni české značce, pak nevidím důvod, proč to s Octavií Combi 2,0 TDI RS nezkusit.

 

Dopravní portál -> testy aut -> Škoda Octavia Combi

 

 

Dobře se na ní podívejte, tohle je auto na evropské úrovni. Je mohutné a tváří se hodně dynamicky. Na první pohled „eresko" boduje. Má jiné spoilery, velký přední nárazník je ukázkově zakomponován do karoserie. Boční linie jsou ladné, nijak křiklavé a plynule přecházejí do zadní části. Střešní lyžiny „oktávce" také sluší. Zadní část, které by možná slušel méně konzervativní tvar, je s vozem jiné značky těžko zaměnitelná. Dvojitá koncovka výfuku upozorňuje na to, že označení RS za „jménem" má své opodstatnění. Zadní nárazník je stejně jako jeho přední kolega osazen mlhovými světly a byl úmyslně posunut do převisu, aby vznikla opěrná plocha pro snadnější nakládání převážených věcí.
Zavazadlový prostor je vůbec velkým trumfem Škody Octavia Combi. V základu má plných 580 l a to už je hodnota mezi elitou. Sklopením zadních sedadel pak objem zavazadlového prostoru vzroste na 1620 l. Záď je široce výklopná, takže s velkým nákladem můžete dobře manipulovat. Navíc v zavazadlovém prostoru oceníte úchytné háčky a úložné schránky. Dno je dvojité, takže i pod první podlahu se dá něco uložit. Pod druhou podlahou je uloženo dojezdové kolo. To mě trochu mrzelo, patřím holt mezi příznivce plnohodnotného náhradního kola.
Tvůrci druhé generace nemohli neslyšet ze všech stran slova nespokojenosti a nevole s místem pro nohy zadních cestujících. A právem, první generace nabízela místo tak pro zběsilé anorektičky. Do druhé generace si už sednete pohodlně, z faceliftu si přední opěradla zachovala vykrojení, kam se schovají i hodně vyčnívající kolena. O hlavu nemusíte mít strach, ani když máte kolem dvou metrů. Aby „eresko" dostálo svému názvu, sedačky jsou ve sportovním provedení, přední s výrazným bočním vedením. Beze strachu bych se v nich vydal na dlouhou cestu. Pohodlí přispívá i velmi dobře ergonomicky řešená palubní deska. Tu byste si už mohli splést se značkou s VW, ale proč ne, když je slušivá a jedná se vlastně o sourozence. Uvítal jsem velkou obrazovku pro navigaci, přehledné „budíky" na přístrojové desce s palubním počítačem. Stejně tak tempovat. Jeho umístění na boku levé páčky u volantu pro signalizaci změny jízdy si mě získává. A ve škodovce se nezapomnělo ani na dostatek odkládacích prostor.
Když šlápnete na plynový pedál, Octavia Combi RS se rychle pochlubí 125 kW pod kapotou. Chviličku sice trvá, než se turbo nadechne, ale pak svou silou mile překvapí. Na silnici se tomuto modelu opravdu líbí. U verze RS je snížen podvozek, do zatáček si s ní můžete dovolit hodně ostře. Brzdy jsou vynikajíc, ale pokud budete muset náhle brzdit v zatáčce, počtejte s tím, že kombík má do klidu trochu daleko. Nevýhodou motoru je jeho hlučnost při vyšších rychlostech. Ale to bude za chvíli také minulostí. Škodovka totiž připravila pro model Octavia 2,0 TDI RS vylepšený vznětový motor. Sice výkon a točivý moment zůstávají na stejných hodnotách, ovšem vstřikování čerpadlo-tryska nahradí systém common-rail třetí generace. Nové je rovněž turbodmychadlo. Cíl je jasný - nabídnout kultivovanější, tichý a klidný agregát, který konkurence v nabídce už má.
Potěšila mě i průměrná spotřeba, která si při mém sportovním řádění dostala na 6,6 l, což považuji za velmi dobrou hodnotu. Do města bych si toto auto asi nekupoval, s tímto motorem je to při rozjezdech trochu „cukačka". Mimo město a na delší cestování klidně, na silnici s dynamickým pojetím jízdy se cítí opravdu dobře. Ale i když máte na autě označení RS, se sportovními vozy nezávoďte. Vyhněte se zjištění, že to opravdu není sprinterka, ale jak už jsem řekl, rychlá tempařka. V každém případě tento model patří k tomu „nej", co v Mladé Boleslavi z výrobní linky sjelo. Souhlasím však s názory, že pokud má někdo „zbytečných" 819 900 korun, což je cena za základní verzi námi testovaného modelu, může směle nahlédnout do autosalonů zvučnějších světových značek. Zkrátka i mě tato cena připadá vysoká.

Technická data

Délka: 4579 mm
Šířka: 1769 mm
Výška: 1451 mm
Rozvor: 2577 mm
Motor: vznětový přeplňovaný řadový čtyřválec s přímým vstřikováním technologií Pumpe-Düse
Zdvihový objem: 1968 ccm
Max. výkon: 125 kW (170 k) při 4200/min
Max. točivý moment: 350 Nm při 1800/min
Max. rychlost: 224 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,6 s
Spotřeba
Město:
7,9 l/100 km
Mimo město: 4,8 l/100 km
Kombinovaná: 5,9 l/100 km
Pohotovostní hmotnost: 1445 kg
Objem zavazadlového prostoru: 580/1620 l
Objem palivové nádrže: 55 l
Základní cena dieselové verze: 819 900 Kč

 

Dopravní portál -> testy aut -> Škoda Octavia Combi

 

Dopravní portál -> testy aut -> Škoda Octavia Combi

 

Dopravní portál -> testy aut -> Škoda Octavia Combi

 

Dopravní portál -> testy aut -> Škoda Octavia Combi

 

Dopravní portál -> testy aut -> Škoda Octavia Combi

vrátit se zpět




Info

Svět aut

HCS

chytrydopravce

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (20 hlasů)
  • ano (90 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz