Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

ŠKODA CITIGO 1,0

Mladoboleslavská automobilka se vydala na bitevní pole „nákupních tašek". Udělala tak po vzoru své matky, značky Volkswagen. Škoda Citigo je jakýmsi sourozencem VW Up!. Asi je zbytečné vysvětlovat název Citigo, spíše k tomu dodám, že tohle auto citi je, s tím go to už až tak slavné není.

p1310778_kopie_400

U značky Škoda se tradičně jedná o slušivý elegantní model bez přehnané vyzývavosti. Příslušnost ke značce VW je znát, dílenské zpracování má onen pověstný německý dril. Všechno pěkně lícuje, sotva na karoserii najdete nějaké nesrovnalosti. K dispozici jsme měli pětidveřový model, který, který je určen hlavně do městských ulic. Vzhledem k rozměrům se Citigo po Praze proplétalo velice dobře. Ovšem i když se jedná o malý vůz, dostal jsem se trochu do úzkých. A to když jsem parkoval před nákupním centrem a vedle mě to postavil docela blízko silniční kolega. Jsem příznivec větších dveří, jenže díky jejich větší délce se v podobném případě budete dovnitř Citiga pěkně soukat.

p1310782_kopie_400

Většinou se však za volant usadíte pohodlně. V interiéru na majitele čeká příjemný pobyt. Kolem jsou kvalitní plasty, palubní deska je zpracována adekvátně k elegantnímu, ovšem na výstřelky skromnějšímu exteriéru, sedačky jsou akorát. Středový panel je osazen užitečnými a dobře ovladatelnými tlačítky. Že jsem neměl k dispozici multifunkční volant jsem přežil, ale že se dal nastavit jen horizontálně, mi docela vadilo. Mých 185 cm se muselo posunout vpřed a kolena začala trpět klaustrofobií. Další výtka náleží elektrickému ovládání předních oken. Řidič si na svých dveřích stáhne pouze své okno, aby stáhl i to u spolujezdce, musí se natáhnout přes celou šířku vozu. Pochvaloval jsem si naopak centrální navigaci propojenou s vozem. Funguje tedy i jako palubní počítač, je skvěle přehledná. Informace o jízdě si zobrazíte pohromadě, k dispozici je spousta dalších hodnot. Zadní část bych doporučoval pouze dvěma dospělým osobám. Nohy se vejdou, a to hlavně kvůli nutnému posunu řidiče a vstřícnosti spolujezdce. Na dlouhé cesty to ale není. Objem zavazadlového prostoru 251 l je slušný, ale rozpálil mě kryt kufru. Musíte si ho zvednou do aretační polohy. Stejně jako já x-krát zapomenete na jeho sklopení. A stejně jako já budete nadávat, že musíte v provozu zastavit, protože ve zpětném zrcátku nic nevidíte. Haló, Mladá Boleslavi, kolik stojí ty dvě šňůrky?!

p1310785_kopie_400

Úmyslně jsem si k testu vybral silnější benzinovou verzi s tříválcovým motorem o síle 55 kW (75 k) a pětistupňovou manuální převodovkou, abych zjistil, jak to s tím GO je. Ve městě je to dobré, vůz poslušně reaguje na plynový pedál, řízení je přesné. Na okreskách mu to taky sedí, v zatáčkách dobře drží stopu, umožňuje plynulou jízdu. V rychlostech 80 až 90 km/h si libuje, kolem 3 000 otáček se chová i živě. Do té doby, než si do auta sednou čtyři dospělí. To už ve stoupání začíná trpět dýchavičností, předjíždění doporučuji na hodně dlouhém úseku. Na dálnici to jde do povoleného limitu 130 km/h, opět v jedné osobě. Ve čtyřech se Citigu přes 110 km/h moc nechce. Pokud chcete zkoušet rychlostní maximum, připravte se na spotřebu i přes sedm litrů. Ale drtivá většina majitelů bezesporu chápe určení tohoto vozu a v průměru se může dostat pod avizovaných pět litrů. Přes některé mouchy se Škodě podařil další kvalitní kousek, který se řadí ke špičce v segmentu A.

p1310788_kopie_400


Základní technická data

Délka: 3 563 mm
Šířka: 1 645 mm
Výška: 1 478 mm
Rozvor: 2 420 mm
Motor: zážehový řadový tříválec
Zdvihový objem: 999 cm³
Max. výkon: 55 kW (75 k) při 6 200/min
Max. toč. moment: 95 Nm při 3 000 - 4 300/min
Max. rychlost: 171 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 13,2 s
Spotřeba (město/mimo/komb.): 5,9/4,0/4,7
Objem palivové nádrže: 35 l
Objem zavazadlového prostoru: 251 l
Provozní/celková hmotnost: 929/1 290 kg
Základní cena test. verze: 199 900,- Kč

Autor: Martin Březina 12. 7. 2012

vrátit se zpět




Info

Svět aut

pmt

recavia

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (19 hlasů)
  • ano (89 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz