Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

RENAULT MÉGANE CABRIO + WIND

Byla to pěkná představa. Ráno vstát, z okna se pokochat francouzským pobřežím zalitým sluncem, seběhnout terasu, stáhnout střechu kabrioletu, nakoupit si křupavé croissanty, voňavý sýr, šunku, čerstvé ovoce a zeleninu a vyrazit na dopolední piknik k moři. No...a pak jsem probudil. Ale aspoň něco z toho francouzského snění jsme mohli „ochutnat". Vyzkoušeli jsme kabriolety Renault Mégane Coupé Cabriolet a Renault Wind.
Hledat rozdíl v cílových skupinách mezi těmito dvěma kabriolety nebylo nijak složité. Zatímco Mégane Coupé Cabriolet je jako stvořený pro pohodové výlety páru či pro reprezentativní každodenní dojíždění do práce, pak model Wind byl „šit" pro dámy, které si potřebují dojet ke kadeřníkovi, na kosmetiku, obhlédnout butiky a dorazit na pokec za kamarádkami do okolních měst.

ELEGANTNÍ REPREZENTANT
Mégane Coupé Cabriolet patří k tomu nej, co v segmentu kabrioletů nižší střední třídy můžete najít. Je elegantní a hlavně bez „vyšpuleného" zadku, který u některých kabrioletů nepěkně vypovídal o verzi se stahovatelnou střechou. Naopak, záď velice dobře navazuje na přední linie a mnoho lidí si ani nevšimne, že se jedná nejen o kupé, ale že si lze dopřát také vítr ve vlasech.

p1260309_400


Když jsem v úvodu uvedl, že je tento model jako stvořený pro dvojici, chtěl jsem naznačit, že pro čtyři dospělé to prostě není. Za drahou polovičku si ještě sedne ratolest, ale dospělý už sotva. Za řidičem při výšce nad 180 cm by neměl naprosto šanci.Takže zadní sedadla se často využívají jako prostor pro zavazadla. Z pohodlí. Protože dostatek místa nabízí zavazadlový prostor. Při zavřené střeše pojme 417 l, pokud střecha zmizí, zavazadelník „zhubne" na 211 l. Kryt zavazadlového prostoru má automatické dovírání, takže s ním nemusíte nijak bouchat.

p1260311_400


Vůz má bezklíčové ovládání, stačí mít kartu kdekoli u sebe. Přišel jsem k autu, bylo odemčeno, odcházel jsem a auto zvukovým signálem s bliknutím světel oznámilo, že se uzamknulo a sklopila se zpětná zrcátka. Velice pohodlné. Uvnitř stačí jen zmáčknout tlačítko Start/Stop pro nastartování či vypnutí motoru. Parádou vozu je prosklená střecha s mechanickou clonou, takže bylo jen na mě, zda budu mít oblohu stále nad hlavou. Přivítal jsem kruhový přístroj rychloměru s velkými digitálními číslicemi čitelný snad i jen pouhým koutkem oka. Na analogový otáčkoměr se musí podstatně víc ostřit. Sedadla jsou pohodlná, multifunkční volant s tempomatem padne dobře do ruky a je zde i dostatek odkládacího prostoru. Poněkud nepřehledné je ovládání audio systému, zachraňuje to však multifunkční ovladač vpravo pod volantem. Stejně tak bych se přimlouval za kruhové ovládaní klimatizace namísto tlačítek. Vytkl bych také nedostatečné světlo pro noční parkování. Je třeba se spoléhat hlavně na zvukový asistent.

p1260318_400

p1260320_400

p1260321_400

p1260339_400


Benzínový turbomotor si z autem dobře poradí, dostatečně táhne už od 2 000 otáček a až do dálniční rychlosti je příjemně tichý. Řazení šestistupňové převodovky je krátké, ale mohlo by být přesnější. Zpětná vazba je téměř nepoznatelná. Pochvalu zaslouží komfortní podvozek, který je oporou v limitních situacích. Při rychlosti 130 km/h není pro dvojici problém jezdit se staženou střechou, obtékání vzduchu vpředu je dostatečné. Horší je to vzadu, před jízdou se nemá smysl česat. Ale jak jsem uvedl, tohle auto je spíše jen pro dva a z jejich pohledu se značce Renault povedl velice dobrý model.

p1260313_400


SÁZKA NA CHARISMA
Přiznám se, že Renault Wind, o dost menší kupé a rovněž kabriolet, se mi se zavřenou střechou moc nelíbil. O něco lepší už to bylo, když jsem ji stáhl, ale že bych jásal, to tedy ne. Je to daň za skládací střechu. Auto je hodně krátké a střecha se musí někam složit. Vhledem k tomu, že ženy nakupují očima, nejsem si jist, zda na poněkud bláznivý design zaberou. I když...? Kolik mužů nejsou krasavci, ale má své okouzlující charisma? A na to sází u Renaultu. 

p1260453_400


Mnohem lépe jsem se cítil za volantem, když jsem neměl na očích nevyvážené proporce. Potěšilo mě pouhých 12 s, které vůz potřebuje na ukrytí střechy. Nejdříve je však nutné střechu odjistit madlem nad vnitřním zpětným zrcátkem, teprve pak celý proces spustit ovladačem pod audio systémem. Pak už je to fofr. Hlavně, že se nade mnou objevil volný prostor. Se zataženou střechou je wind pastí na klaustrofobiky. Malá okna, nízký posez, kabina končící hned za opěradly a zadní pidiokénko je přivedou k šoku. Nemůžu však říct, že by sedadla byla nepohodlná a že bych si na zejména pocitově stísněný prostor postupně nezvykl. V dvousedadlovém kabrioletu je totiž vlastně místa vpřed až nečekaně. Přítelkyně si téměř natáhla nohy a já jsem tak akorát dosáhl na ovladače ve středu palubní desky. Když jsem chtěl stáhnout elektrické okénko, musel jsem se k ovladači za řadící pákou, kde je také ovladač střechy, dost naklonit. To není dobré řešení. Do ruky mi naopak parádně padl volant s ovládáním tempomatu.

p1260456_400


Jestliže jsem měl z vozu při prvním seznámení poněkud rozporuplné dojmy, náladu mi o dost zlepšily jízdní vlastnosti. Podvozek pochází z dílny oddělení Renault Sport a je to hodně znát. Vůz má rád vyšší otáčky, je sebejistý v zatáčkách a díky výkonu 98 kW a váze necelých 1 200 kg i při akceleraci. Citelnější přenos nerovností vozovky se dá odpustit. Řazení je přímé, ale přivítal bych šestý rychlostní stupeň. Na dálnici jsem po něm několikrát „sahal". Celkově se nejedná o nějakého fešáka, který by něžné pohlaví na první pohled ohromil, ale záhy se ukáže, že je velice dobrým služebníkem. A to mnohé ženy preferují.
p1260468_400

p1260452_400

p1260459_400

Technická data

Mégane Coupé Cabriolet  // Wind 

Délka: 4 485 mm // 3 833 mm
Šířka: 1 811 mm // 1 689 mm
Výška: 1 434 mm // 1 381 mm
Rozvor: 2 609 mm // 2 368 mm
Motor: xxxxxxxxxxxxxxx // Řadový zážehový čtyřválec uložený napříč
Zdvihový objem: 1 397 ccm // 1 598 ccm
Max. výkon: 96 kW (130 k) při 5 500/min // 98 kW (133 k) při 6 750/min
Max. toč. moment: 190 Nm při 2 250/min // 160 Nm při 4 400/min
Max. rychlost: 200 km/h // 201 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h: 10,7 s // 9,2 s
Spotřeba (město/mimo/kombi): 10,0/5,8/7,3 l/100 km // 9,1/5,7/7,0 l/km
Objem palivové nádrže: 60 l // 40 l
Objem zavazadlového prostoru: 211/417 l // 270 l
Pohotovostní/užitečná hmotnost: 1 500/317 kg  // 1 173/210 kg
Základní cena: 629 900 Kč s DPH // 449 900 Kč s DPH

Text a foto: Martin Březina (18. 9. 2010)

vrátit se zpět




Info

Svět aut

HCS

chytrydopravce

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (19 hlasů)
  • ano (89 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz