Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

RENAULT FLUENCE 2,0 16V

Když značka Renault vyrukovala s modelem Thalia, měl jsem velice rozpačité pocity. Nabídla sice levný sedan, ale výrobní sleva byla znát jak na exteriéru, tak v interiéru. Tohle auto bych si ani za tu cenu nekoupil. O to víc mě francouzská značka překvapila sedanem Fluence. Vůbec se nedivím, že patří k nejprodávanějším ve své kategorii. K dostání je velice příjemný luxus.

p1290789_400


Ještě jednou si dovolím srovnání s thalií. Ta se mi nelíbila na první pohled. Fluence naopak. V interiéru thalie jsem se cítil jednoduše řečeno chudě. U fluence jsem si užíval luxusu, který bych čekal o třídu výš.
Linie Renaultu Fluence jsou velice elegantní a vyvážené. Plynule přechází od velkých předních světlometů po výrazná zadní světla. Nikde nedochází k nějakému necitlivému zlomu, který by pocitově vůz v určité pasáži dělil. To jsou vlastnosti luxusních sedanů vyšší třídy, před námi však stojí menší „sedánek" střední třídy, který si na většího bráchu úspěšně hraje.

p1290803_400


A nejen exteriérem. Předesílám, že dvoulitrová verze je v nejvyšší výbavě Privilege a rozhodně to uvnitř vozu pocítíte. Skutečně. Zejména kůži, ve které je vyvedeno čalounění sedadel. Ale najdete zde také například kůží obšitý volant. Kombinace béžové kůže a černé palubní desky, která v klínech jakoby přecházela do výplní dveří působila velmi stylově. Najdete zde i vkusně zakomponované části imitace hliníku a leštěného dřeva. Když jsem usedl za volant, pocítil jsem tužší provedení sedadla, které mi však ani při delším cestování nedělalo problémy. Ty mi spíš dělalo méně výrazné boční vedení. Při ostřejších průjezdech zatáček mě nepodrželo tak, jak by mi zcela vyhovovalo. Ale už nyní musím podotknout, že tohle není auto na sportovní řádění. O tom svědčí i vyšší pozice sedadla, nízkou sportovní variantu u těžiště vozu nečekejte. Tohle auto chce být menší silničním korábem, kde si budete užívat pohodu a relax za volantem. Ten pocit získáte už při pohledu na palubní desku. Je vyvedena v poměrně jednoduché a úzké linii po celé šířce vozu. Zcela skromně uprostřed přechází do středové konzole. Nic přeplácaného, jen jednoduché slušivé ovládání audio systému a klimatizace uprostřed. Přesně s tímhle se často setkáte u luxusních drahých vozů vyšší třídy. S jednoduchou elegancí. Jen jedno se dle mého názoru nepovedlo. Kaplička s navigací čnící z palubní desky. Při tomto stylu provedení interiéru je to jako pěstí na oko.

p1290800_400


Patřím k řidičům, kteří sedí poměrně daleko od volantu, přesto bylo za mnou dostatek místa pro nohy cestujících delší postavy. Horší je to nad hlavou, dlouháni pocítí daň za svažující se linii. Ale jinak pohodlí a komfort. Co se týká zavazadlového prostoru, základní objem 496 l odpovídá sedanu této třídy, dá se samozřejmě zvětšit sklopením zadních sedadel. Slabinou je poměrně vysoká nákladová hrana 727 mm a jednoduchá ramena uchycení víka, což jde na úkor objemu zavazadelníku.

p1290797_400


Dvoulitrový motor o síle 105 kW má dostatečnou dynamiku, bezesporu si s ním můžete dovolit bezpečné předjíždění. Přestože příznivci této kategorie a této značky dají dle mého názoru přednost šestnáctistovce, která splňuje rodinné požadavky, akcelerace není nikdy na škodu. Agregát si libuje už od nízkých otáček, rozhodně nemusíte bedlivě hlídat otáčky a zařazený rychlostní stupeň. Ve městě můžete jet klidně na „šestku". Co tomuto vozu příliš nesedí jsou naopak vysoké otáčky. Jak už jsem se zmínil, nejde o žádný „sporťák". Pokud se budete snažit o sportovní požitek, moc si ho neužijete a navíc budete muset sáhnout hlouběji do peněženky. Při vyšších rychlostech a otáčkách se lehce dostanete přes devět litrů. S lehkou nohou na plynu ušetříte více než dva litry na 100 km. Jízda s fluence má být prostě komfortní. Díky kultivovanosti motoru, jeho odhlučnění, jeho klidu a vyrovnanosti od nízkých otáček, měkčímu povozku a kvalitnímu odpružení. To vše ani ne za 400 tisíc korun. Podobný sedan, který nabízí takto příjemný luxus za takovou cenu, těžko jinde najdete.

Základní technická data

Délka: 4 618 mm
Šířka: 1 809 mm
Výška: 1 479 mm
Rozvor: 2 702 mm
Motor: zážehový čtyřválec
Zdvihový objem: 1 997cm³
Max. výkon: 105 kW (140 k) při 6 000/min
Max. točivý moment: 195 Nm při 3 750/min
Max. rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,9 s
Spotřeba (město/mimo město/komb.): 10,9/6,1/7,9 l/100 km
Objem palivové nádrže: 60 l
Objem zavazadlového prostoru: 496 l
Pohotovostní/užitečná hmotnost: 1 335/425 kg
Základní cena s testovaným motorem: 371 900 Kč
Text a foto: Martin Březina (28. 10. 2011)

vrátit se zpět




Info

Svět aut

pmt

recavia

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (19 hlasů)
  • ano (89 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz