Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

Peugeot Bipper 1,4 HDI

V zářijovém čísle jsme vám představili malou městskou dodávku Fiat Fiorino a zkušenému oku určitě neunikne, že nový Peugeot Bipper se mu až příliš podobá. Není divu, je to další z bratrské trojice, která sjíždí z výrobní linky v Turecku. Tím třetím je Citoën Nemo. I Peugeot Bipper je určen pro městskou dopravu a s nástrahami velkoměst si dobře poradí. V nabídce je jak model se zážehovým motorem 1,4 i, tak i námi vyzkoušená verze se vznětovým agregátem 1,4 HDi.
Přes moderní image jsem po redakčním testu konstatoval, že největší zbraní Peugeotu Bipper je praktická účelnost. Je jasné, že pro přepravu objemných nákladů si podnikatelé a firmy pořídí větší užitkový vůz, ale pokud jde o pravidelný městský rozvoz menších zakázek, jste u značky Peugeot na správné adrese. Ač se to na první pohled nezdá, do vozu se vejde jedna europaleta.
Nový Peugeot Bipper je sice malý, ale aby se na něj větší užitkové vozy příliš nevytahovaly, tvůrci mu dali do vínku i pěknou dávku robustnosti. Se zadní „boudou" se toho v tomto směru pochopitelně moc dělat nedá, přední část ale nabídla dostatečné možnosti. A svým způsobem nebylo potřeba až tak mnoho. Stačily výrazné přední světlomety zasahující do blatníků a mohutný přední nárazník vystupující výrazně před světlomety. Někdo si možná řekne, že už je to až příliš, podle mě je to někde na limitu. S ještě masivnějším předkem už bych to nepřeháněl. Kabina pro dvoučlennou posádku je posunuta o trochu více dopředu, proto je také tento model nabízen s motory o nižším objemu, které nekladou velké nároky na prostor pod kapotou.

 

Dopravní portál -> testy aut -> Peugeot Bipper

 

 

Přední a zadní nárazník, stejně jako ochranné boční lišty, jsou z černého plastu. Jedná se samozřejmě o prevenci proti obtížně manipulaci ve stísněných městských podmínkách, ťukance a škrábance by byly na lakované karoserii mnohem více vidět. Aby jste při případné kolizi nepřišli o přední světlomety, jsou umístěny poměrně vysoko. Vzhledem k tomu, že na zadní části není okno a tudíž by vám bylo přední středové zpětné zrcátko na nic, nezapomnělo se na větší rozměr bočních zpětných zrcátek pro dostatečnou přehlednost v provozu. Celkově vzato, když se k přední robustní části připojí praktická užitková „budka" s rovnými plochami, máme tu docela zajímavý minifurgon.

 

Dopravní portál -> testy aut -> Peugeot Bipper

 

 

V interiéru nečekejte nějaký luxus a závratné moderní technologie. Jednoduše řečeno, je tam téměř vše, co by tam mělo být, jedná se o kompaktní účelný interiér bez nějakých výstřelků. Díky oddělené zadní nákladové části si sice anatomicky tvarovaná sedadla či jejich opěradla vzad neposunete, ale na mých 185 cm jsem si nemohl stěžovat na nějakou stísněnost v oblasti nohou. A to jsem zvyklý sedět o něco dále od volantu. Díky velkému čelnímu sklu s dynamickým sklonem je z vozu také dobrý výhled. V interiéru jsou kvalitní tvrdší plasty, stejně tak na čalounění se nějak nešetřilo. Vnitřní strany dveří jsou v kombinaci s lakovanými částmi, palubní deska s elegantními prolisy upozorňuje na italskou školu. Najdete zde dostatek odkládacích přihrádek, prolis za předním oknem tvoří vlastně jednu velkou (tvarově různorodou) po celé šířce vozu. Nechybí ani otvory na nápoje mezi sedadly. Když jsem psal, že uvnitř je téměř vše, myslel jsem tím, že mi v interiéru ve standardní výbavě přece jen něco chybělo. Chápu, že dnes se hodně hledí na poměr ceny versus užitné hodnoty, a tak jsem se příliš nepodivoval, že jsem měl k dispozici model v poměrně skromné výbavě. Chyběla zde audio soustava či elektrické ovládání oken a zpětných zrcátek. Vzhledem k tomu, že se jedná o pracovního parťáka, tyto komponenty by člověk asi oželel, nebo by si připlatil. Už hůře jsem se ale smiřoval s tím, že ve voze nebyla klimatizace. V dnešní době bych příjemnému prostředí i v pracovním voze přikládal velkou váhu. Obzvlášť u dodávky určené pro provoz ve velkých městech. V neustálých zácpách a smogovém prostředí si okénky příliš nevyvětráte a v parných dnech určitě neulevíte. Za klimatizaci v užitkových vozech bych se opravdu hodně přimlouval.

 

Dopravní portál -> testy aut -> Peugeot Bipper

 

 

Stejně tak v základu i za airbagy spolujezdce. V městském chaosu je skutečně sázkou do loterie, z které strany to do vás může někdo „opřít". Postrádal jsem rovněž i centrální zamykání. Musel jsem si trochu zvykat na to, že když chci se spolujezdcem opustit vůz a nakládat či vykládat, tak musím oběhnout celý vůz a zamknout všechny tři dveře, včetně zadních dvoukřídlých, zvlášť. A pokud se s podnikáním spojeného „papírování" týká, přivítal bych uzamykatelnou schránku před spolujezdcem.
Tento vůz je určen zejména k přepravě nákladu a tak se přesuňme o kousek dozadu. Uvnitř nákladového prostoru jsou maximálně rovné plochy, podlaha s prolisy a úchyty ctí co největší „zklidnění" nákladu. Blatníky do prostoru zasahují decentně, aby nebránily uložení nákladu. Zadní asymetrická křídlová dveře se nejdříve otevírají do úhlu 90º, lehkým uvolněním ocelových pojistek je pak lze otevřít do 180º. Zpětným zavíráním zaklapnou do pojistek samy. Bezproblémovému nakládání napomáhá také poměrně nízko položená nákladová hrana ve výšce 53 cm. Pokud si připlatíte, lze model vybavit posuvnými dveřmi na jedné či na obou stranách (jedny za 7000 Kč). Jak už jsem v úvodu psal, za záda se vám vejde jedna europaleta, pokud vezmeme v potaz velikost vozu, tedy poměrně malé rozměry, pak užitečné zatížení 610 kg je velice slušnou hodnotou. Základní objem nákladového prostoru činí 2500 l, v našem případě pak šel zvýšit na 2800 l. Furgon je totiž k mání ve dvou verzích. S pevnou plechovou přepážkou za sedadly a s příplatkovou ocelovou mříží. V druhém případě je nákladový prostor variabilní. Lehkým manévrem lze sedadlo spolujezdce složit až na podlahu, čímž vznikne plocha výškově shodná s nákladovým prostorem. Uvolněním mříže v pravé části za spolujezdcem se lehce vyklopí směrem k řidiči a zaklesne se do sklopeného sedadla. Vznikne tak prostor pro delší náklad, mříž zároveň chrání řidiče před případným sesunutím nákladu do jeho pracovního prostoru. Během pár lehkých tahů máte vůz zpět v základní konfiguraci.

 

Dopravní portál -> testy aut -> Peugeot Bipper

 

 

Velice příjemně mě překvapily jízdní vlastnosti, přestože dieselový motor o objemu 1,4 l a maximálním výkonu 50 kW (68 k) tomu až tak nenapovídal. Agregát vás potěší tahem už od nižších otáček a musím přiznat, že natolik jistou jízdu na okreskách a v zatáčkách jsem s malým furgonem nečekal. Pravda, pokud je vůz prázdný, tvrdší podvozek vás jasně upozorňuje na nerovnosti vozovky a ze zadu se k vám přenáší plechový hluk. Ale to je pravidlem v drtivé většině užitkových modelů. Ovšem pokud bippera zatížíte, zadní náprava změkne a jízda se po stránce hlučnosti znatelně zklidní. Vpředu zavěšení MacPherson, vzadu vlečená ramena, to je ve městě a zapeklitých situacích velice vhodná kombinace. Jak jsem zjistil, osvědčený vznětový agregát je v tomto případě téměř ideálním spojením a pro město naprosto dostačující. A hlavně vám značně šetří náklady. Jak uvádí výrobce, lze se s tímto vozem mimo město dostat na 3,8 l na 100 km. Přesvědčil jsem se, že s citlivou nohou na plynovém pedálu je tato hodnota reálná. Kombinovaná spotřeba se během mého testu dostala na 5,1 l na 100 km, ale to jsem se snažil vůz držet na hodně temperamentní hranici. Udávaných 4,5 l na 100 km určitě není nějakou fikcí.   
Pokud jsem vytýkal některé chybějící komponenty v základní výbavě, pak je lze pochopitelně pořídit za příplatek. K nim patří například zmíněná klimatizace a elektricky ovládaná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, dále pak regulátor a omezovač rychlosti, elektricky ovládaná okna. Doplňkové prvky výbavy obsahují Pack Plus, Pack Komfort a Pack Stavba, který mimo jiné obsahuje zvýšenou světlou výšku vozu, ochranu spodní části karoserie a ochranný kryt pod motorem.
Podtrženo, shrnuto, Peugeot Bipper má co nabídnout a je pro město vybaven dostatečně silnými zbraněmi. Hlavními trumfy jsou praktické využití, jízdní vlastnosti a úsporný provoz. A poměr užitné hodnoty a ceny 324 100 Kč? To v celkovém pojetí řadí tento vůz mezi elitu kategorie malých kompaktních dodávek.   

Technická data

Délka:    3864 mm
Šířka:    1716 mm
Výška:    1721 mm
Rozvor náprav:    2513 mm
Motor:    přeplňovaný vznětový čtyřválec, rozvod OHC
Zdvihový objem:    1399 cm³
Maximální výkon:    50 kW (68 k) při 4000/min
Maximální točivý moment:    160 Nm při 1750/min
Maximální rychlost:    152 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h:    12,1 s
Spotřeba
Město:    5,7 l/100 km
Mimo město:    3,8 l/100 km
Kombinovaná:    4,5 l/100 km
Objem palivové nádrže:    45 l
Pohotovostní hmotnost:    1090 kg
Užitečná hmotnost:    610 kg
Základní cena:    324 100 Kč
NÁKLADOVÝ PROSTOR
Základní objem:    2500 l
Maximální objem:    2800 l
Užitečná výška:    1181 mm
Užitečná šířka mezi podběhy:    1046 mm
Užitečná šířka 100 mm nad podlahou:    1473 mm
Užitečná délka podlahy u země:    1500 mm
Maximální délka nákladového prostoru s přepážkou PX20:    2491 mm
Výška prahu nákladového prostoru:   527 mm
BOČNÍ POSUVNÉ DVEŘE (za příplatek)
Výška:    1041 mm
Šířka u podlahy:    410 mm
Maximální šířka:    644 mm

vrátit se zpět




Info

Svět aut

HCS

chytrydopravce

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (20 hlasů)
  • ano (90 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz