Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

Peugeot 308 SW 1,6 HDI

Když společnost Peugeot oznámila blížící se konec výroby kombíku 307 Break, neměla v žádném případě v úmyslu ochudit své příznivce o prostorný rodinný vůz. Na představení už čekal nástupce. Peugeot 308 SW převzal štafetu se vztyčenou hlavou, je jedním z nejprostornějších vozů v této kategorii. Mnoho svých příznivců nadchne designem, snad každý majitel ocení velkou variabilitu vnitřního prostoru.

Peugeot 308,testy,svět novinek,auto zajímavosti

V nabídce modelu je celkem 11 pohonných jednotek, z toho tři vznětové. Mezi nimi jsme si k redakčnímu testu vybrali motor 1,6 HDI s maximálním výkonem 80 kW (110 k). Jak už jsem uvedl, mnohé zájemce osloví už jen samotný vzhled tohoto nového modelu. Na sportovní protaženou příď s výraznými světlomety zasahujícími hluboko do blatníků a agresivní masku chladiče (její žebrování je v chromovém provedení) jsme si už zvykli. Nové přírůstky značky se lvem ve znaku jsou tak na silnicích dobře identifikovatelné. Vpředu mě ještě zaujal přídavný plastový spoiler vedoucí přes masku chladiče.
Peugeot 308,testy,svět novinek,auto zajímavosti
Napadlo mě, že má funkci ochrany lakované karoserie při případném ťuknutí, ale spíše se jedná o doplněk pro „oči". Až do půlky vozu jsou linie vlastně stejné jako u krátké verze 308 hatchback. Při návrhu zadních partií se ale tvůrci rozhodli tento kombík maximálně odlišit od konkurence. Myslím si, že se jim to podařilo, zadní část je dost originální. Zatímco vpředu jde vůz agresivně vzhůru, přechodem vzad se z něj stává „baculka".
Peugeot 308,testy,svět novinek,auto zajímavosti
Peugeot vsadil na nově zakulacený zadek s originálními prvky. Zadní okno zasahuje do boků, stejně tak světla, která mají zajímavý tvar podobný bumerangu. Zadní nárazník přesahuje zadní výklopné dveře a je posazen poměrně nízko. Přední a zadní část tohoto modelu jsou hodně rozdílné a je jen otázka vkusu, jak se komu jejich spojení zalíbí. Já si nějak nemohl zvyknout, zadní část na mě působila jako prsní implantát, který k tomu zbytku úplně až tak nepatří. Ale během testování jsem slyšel řadu názorů, které s tím mým, zcela subjektivním, nesouhlasily a tento design vítaly.
Potěšen jsem byl interiérem, který sice není až tak luxusní, jako u vyšší třídy, ale je tvořen kvalitními materiály od plastů, přes imitaci hliníku po příjemné čalounění. V předních výškově nastavitelných sedadlech se sedí pohodlně, přibylo místa a tělo drží zajímavě klenuté boční vedení. Pracoviště řidiče je přehledné, ovládací prvky na středovém panelu jsou rozmístěny ergonomicky, nahoře je kaplička s displejem, kde najdete informace o audio systému, venkovní teplotě a časový ukazatel. Přivítal jsem informační panýlek nad středovým zpětným zrcátkem, který řidiče informuje o počtu osob ve voze a jejich připoutání bezpečnostními pásy.
Peugeot 308,testy,svět novinek,auto zajímavosti
Tříramenný volant padne dobře do ruky, pod klasickými dvěma páčkami jsou další multifunkční s ovládáním audio systému, tempomatu či telefonu. Kruhové přístroje jsou velice dobře čitelné a vkusně lemované chromovým kroužkem. Mezi nimi je displej palubního počítače. Ve druhé řadě jsou tři samostatná sedadla, jejich opěradla lze nastavit do sedmi poloh. Je tu nejen dostatek místa pro nohy, ale také pro hlavu vyšších osob. K pohodlí cestování přispívají výklopné stolky na zadní straně předních sedadel. Zadní dveře se vyklápějí ve velkém úhlu, nakládací hrana je jen 55 cm nad zemí, takže nakládání zavazadel je vysloveně hračkou. Navíc je tu „vychytávka" v podobě samostatně otevíratelného zadního okna, můžete tašky s nákupem vyndat aniž byste museli otvírat zadní dveře. To se hodí, když někde zaparkujete hodně na těsno. Základní objem zavazadlového prostoru činí parádních 674 l a tato hodnota určitě konkurenci zvedla ze židlí. A nejen ta.
Peugeot 308,testy,svět novinek,auto zajímavosti

To už se dostávám ke komfortní variabilitě vozu, jenž může být sedmimístným minibusem či dvoumístnou dodávkou. Zavazadlový prostor je totiž připraven na instalaci další dvojice sedadel (za příplatek). Ovšem v případě třetí řady sedadel bych u dospělých hovořil o nouzovém přesunu, tady by měly sedět hlavně děti. Sedmičlenná posádka bezesporu ocení velké panoramatické střešní okno, které vede od čelního okna až nad třetí řadu sedadel. Interiér nádherně prosvětlí. Jediným stisknutím tlačítka u řadící páky ho zakryje elektricky ovládaná clona a naopak. Na druhou stranu lze zvětšovat zavazadlový prostor.
Peugeot 308,testy,svět novinek,auto zajímavosti
Druhá řada se dá posunovat v rozmezí 90 mm, všechna sedadla se dají složit za přední sedadla či lehce vyjmout. Pokud vám ve voze zbude jen první řada sedadel, máte k dispozici zavazadlový prostor 2149 l. Ve voze můžete převézt i velmi dlouhý náklad, například koberec. Přední sedadlo spolujezdce je jednoduše sklopné, vyndáte pravé sedadlo ve druhé řadě a můžete dát odvozu nabízenému prodejnami sbohem.
Peugeot 308,testy,svět novinek,auto zajímavosti
      
Pokrok udělal nástupce i v jízdních vlastnostech. Podvozek není už tak měkký, je někde na hranici mezi komfortním a sportovním nastavení. V zatáčkách se tak už příliš nenaklání a dobře drží stopu. Řazení je přesnější než u modelu 307, k dispozici je šestistupňová manuální převodovka. Výkon 80 kW a točivý moment 240 Nm si s vozem poradí slušně, turbodiesel je znát hlavně kolem 4000 otáček, kdy si lámat hlavu s předjížděním určitě nemusíte. Průměrná spotřeba se ustálila přesně na 6,0 l na 100 km.
Peugeot 308,testy,svět novinek,auto zajímavosti

Peugeot 308 SW má bezesporu velké užitné využití, rodině s dětmi ho mohu vřele doporučit. A když hlava rodiny, za kterou se obyčejně muž považuje, potřebuje odvézt materiál k ukojení svého kutilství či stavařského nadšení, určitě mu bude tento model dobrým společníkem. Základní cena vozu činí 546 400 Kč, stoupá s příplatkovou výbavou jednotlivých verzí.
Peugeot 308,testy,svět novinek,auto zajímavosti

 

Technická data

Délka: 4500 mm
Šířka: 1815 mm
Výška: 1566 mm
Rozvor: 2708 mm
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Zdvihový objem: 1560 cm³
Max. výkon: 80 kW (110 k) při 4000/min
Max. toč. moment: 240 Nm při 1750/min
Max. rychlost: 185 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,5 s
Spotřeba (město/mimo město/komb.): 6,6/4,2/5,1 l/100 km
Objem palivové nádrže: 60 l
Objem zavazadlového prostoru: 674 - 2149 l
Provozní hmotnost: 1570 kg
Max. povolená hmotnost: 2150 kg
Základní cena: 546 400 Kč vč. DPH

Text a foto: Martin Březina

 

    

 

 

vrátit se zpět




Info

Svět aut

HCS

recavia

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (30 hlasů)
  • ano (93 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz