Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

Peugeot 3008 1,6 THP

Tahle novinka od Peugeotu si postavila hlavu a rozhodla se být ve lví smečce francouzského výrobce naprostým unikátem. Designéři tentokrát popustili uzdu své fantazii a přivedli na trh zbrusu nový crossover, který se vymyká obvyklému designu vozů se lvem ve znaku.

Peugeot 3008,testy,svět novinek,auto zajímavosti
Mezi konkurencí sotva seženete podobný model. Peugeot 3008 představuje inovativní nabídku nejen v rámci modelové řady francouzské značky, ale i z hlediska současného automobilového trhu.
Peugeot 3008,testy,svět novinek,auto zajímavosti


Po týdenním testu mohu bez obav konstatovat, že v tomto případě jednoznačně prohráli designéři exteriéru s těmi, co pracovali na interiéru. Vůz na mě působil trochu bachratě, od pověstné francouzské elegance má poněkud odstup. Je to dáno tím, že nový kompaktní a prostorný crossover je křížencem vozů typu SUV, MPV a klasických verzí hatchback. Ovšem, co ztrácí zvenčí, to hravě dohání uvnitř.

Peugeot 3008,testy,svět novinek,auto zajímavosti

Interiér je skutečně famózní. Když jsem usedl za volant, měl jsem pocit, že sedím v luxusní sportovní limuzíně. Až mě zaskočilo, jak může crossover uvnitř vypadat. Nakolik nádherně a kvalitně. Navíc s řadou výjimečných technologií. Jediné, co mi na téhle úrovni chybělo, byl multifunkční volant. Jinak kam oko pohlédlo, paráda.
Peugeot 3008,testy,svět novinek,auto zajímavosti

Vyšší posaz vyvolával pocit bezpečí, stejně tak celé pracoviště řidiče. Palubní deska je tvarována tak, aby naprosto očividně oddělovala království „lodivoda". Vkusně, elegantně, sportovně. Jako bych seděl v pilotní kabině. Palubní deska přechází do vysokého středového tunelu. Natolik mohutného, že v něm umístěná velká klimatizovaná schránka pojme i dvě 1,5litrové PET lahve. Na tunelu je umístěn otočný ovladač inovativního systému Grip Control. Ten je složený ze sofistikovaného protiprokluzového systému a pneumatik Mud&Snow a umožňuje optimalizovat pohon předních kol pro potřeby jízdy v náročném terénu. Řidič má k dispozici pět režimů: Standard, Sníh, Ztížený terén (bláto/prašné cesty/mokrá tráva), Písek a ESP off (vypnuto). S pohonem všech kol se počítá pro příští rok. Najdete tu také automatickou elektrickou parkovací brzdu, která se při rozjezdu automaticky uvolní a při vypnutí motoru se naopak automaticky zatáhne. Počítač spojený se systémem ESP řídí v závislosti na sklonu svahu dávkování brzdné síly, v případě potřeby může řidič sílu navýšit dlouhým stisknutím ovladače brzdy. Pomocníkem pro rozjezd v kopci je Hill Assist, jenž po uvolnění brzdového pedálu udrží vůz na místě dvě vteřiny. Při odstavení vozu vypomáhá parkovací asistent.
Po nastartování motoru se objeví další dva pomocníci. Uprostřed palubní desky se nahoře vyklopí velká obrazovka navigace, za volantem pak plexi sklíčko.
Peugeot 3008,testy,svět novinek,auto zajímavosti
Přesně řečeno Head Up Display. Na průhledný panel z polykarbonátu s antireflexní úpravou jsou promítány ze zadní části krytu sdruženého přístroje informace důležité pro řízení vozu jako je rychlost, nastavení tempomatu či aktivace systému Distance Alert. Ten varuje při rychle blížící se překážce resp. automobilu jedoucího před vámi a nastavuje se na vteřiny rozestupu. Jen jsem nepochopil, proč tento systém není propojený s tempomatem. Auto totiž v případě potřeby samo nezpomalí. Výhodou Head Up displeje je umístění v zorném úhlu řidiče, který vlastně nemusí spustit oči z vozovky. Funkce systému se nastavují kolébkovými tlačítky ve středu palubní desky pod výdechy klimatizace.
Peugeot 3008,testy,svět novinek,auto zajímavosti
 
Sezení je v peugeotu tradičně pohodlné, v modelu 3008 až nečekaně sportovní. Sedadla jsou široká, v předu s dostatečným bočním vedením a dostatkem prostoru ve všech směrech. Na zadních sedadlech je to už trochu horší s místem nad hlavou. Zadní lavice počítá spíše s dvojicí cestujících, která má uprostřed k dispozici širokou výklopnou loketní opěrku s otvory na nápoje. Posádku potěší příjemně prosvětlený interiér díky velkorysému prosklení, zejména pak díky široké prosklené střeše o rozměru 1,60 m². Škoda jen, že se nedá otevřít.
Peugeot 3008,testy,svět novinek,auto zajímavosti

Zavazadlový prostor je u tohoto modelu hodně variabilní. Od základní konfigurace přes sklopená zadní sedadla až po sklopené sedadlo spolujezdce vpředu. Určitě potěší vzniklá rovná plocha, stejně tak páky v zavazadlovém prostoru, na jejichž „pokyn" zadní sedadla bleskově padnou. Díky posuvné přepážce se dá zavazadlový prostor dělit do tří poloh podlahy, spodní výklopné víko zadních dělených dveří navíc unese až 200 kg, takže může posloužit i jako sedátko.
Peugeot 3008,testy,svět novinek,auto zajímavosti

Asi byste od tohoto poněkud zavalitějšího modelu značky Peugeot nečekali až tak svižnou jízdu. Přestože má vůz téměř 1,5 tuny, zážehový motor 1,6 l s max. výkonem 110 kW vás poveze jako s nejlepším hatchbackem. Konstrukce agregátu ve spolupráci s BMW je znát. V síle, tichosti a kultivovanosti. Klidné jízdě napomáhá také systém Dynamic Rolling Control. Jedná se o centrální modul spojující oba zadní tlumiče zabudovaný nad příčkou nápravy, který se chová jako třetí tlumič. Jak už jsem se zmínil, zatím se nejedná o „čtyřkolku", ale systém Grip Control je vydatným pomocníkem na těžkém a nebezpečném povrchu. Hovoříme zde sice o crossoveru, ale jeho hlavním úkolem je pomocí inteligentních systémů dopřát celé posádce vysoký komfort na delších cestách.

 

 

TECHNICKÁ DATA

Délka: 4 365 mm
Šířka: 1 837 mm
Výška: 1 625 mm
Rozvor: 2 613 mm
Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec
Zdvihový objem: 1 598 cm³
Max. výkon: 110 kW (150 k) při 5 800/min
Max. toč. moment: 240 Nm při 1 400/min
Max. rychlost: 201 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h: 8,9 s
Spotřeba (město/mimo/kombi): 10,8/5,8/7,0 l/100 km
Objem nádrže: 60 l
Objem zavazadlového prostoru: 512/1 604 l
Pohotovostní hm./nosnost: 1 459/561 kg
Základní cena: 569 900 Kč s DPH

Text: Martin Březina
Foto: autor a archiv

vrátit se zpět




Info

Svět aut

HCS

recavia

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (30 hlasů)
  • ano (93 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz