Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

Opel Zafira 1,9 CDTI

Elegantní dáma s módními výstřelky

Nový model Opel Zafira nahradil první generaci po šesti letech. Vůz kategorie „van" s bleskem ve znaku si našel řadu příznivců, z výrobní linky sjelo přes 1,4 milionu kusů premiérové řady. Druhou generací přišel Opel z výrazně atraktivnějším designem, kvalitnějšími materiály, moderními technologiemi a řadou zajímavých nápadů. To platí i o testovaném modelu Opel Zafira 1,9 CTDI Enjoy.
Na první pohled je jasno - skelet a karoserie až sedmimístného velkoprostorového vozu vychází zejména z nové generace „sestry" Astry. Při pečlivém zkoumání exteriéru si říkáte - tak tohle má šmrnc trochu jako Astra, tady se někdo líčil podobně jako Vectra, tyhle parádičky jsou nám také povědomé. Proč by ne, jedná se o jeden „kosmetický salón". Ale určitě se zastavíte před přední částí. Tak tady Opel designově „řádil", nové linie a prvky opravdu potěší, navíc splňují nejpřísnější požadavky EU pro střet s chodcem. Zkosená příď s výrazným prostorovým tvarováním a chromováním, velkými čirými světlomety a vstupy chladícího systému působí fakt dynamicky. Stříbrná dáma se při pohledu z očí do očí tvářila mnohem mohutněji, člověk by klidně prohlásil, že stojí před velkým MPV. Do něj ale Zafiře nějaké centimetry chybějí. Přestože je karoserie větší a širší, jedná se o čistokrevný kompaktní minivan.

 

Dopravní portál -> test aut -> opel zafira

 

 

Načančaná Zafira láká. Člověk by do ní hned hupnul a vyrazil. Ale tady pozor, první rande vyžaduje trochu obezřetnosti. Už jeden (ne)slavný vrchní Bolkovi Polívkovi do očí vyřvával: „Nová doba...". Tak tady je. Sice první seznámení, ale Zafira vás už zná. Tedy díky kompatibilnímu „klíči". Stačí ho mít u sebe a auto vás pustí dovnitř a nastartuje stisknutím tlačítka. Bezklíčový systém Open&Start. I další osahání je nutné, než vyrazíte za společnými zážitky. Dotyková technologie blikačů a stíračů by vám mohla trochu zamotat hlavu. Slabší dotyk pro změnu směru jízdy vyvolá tzv. trojblik, silnější trvalé znamení. Zvukový indikátor navíc není dostatečně výrazný. Frekvence předních stíračů se také ovládá dotykově, stejně tak zadní  stírač. Doporučuji chvilku tréninku, abyste měli Zafiru v náručí a nevypadali před dalšími účastníky silničního provozu jako nervózní zmatkaři.
Co se týká soukromí Zafiry, je to moderní dáma s dobrými nápady, ale nějaká ta „muška" se najde. Ve středu palubního panelu zaujme multifunkční počítač. Jeho ovládání bych také zařadil do praktického cvičení, abyste se při jízdě mohli věnovat bezpečné jízdě. V provedení s ozdobnými lištami směrem k čelnímu sklu ale výhled řidiče ruší odlesky. Rádio s CD můžete ovládat i na tříramenném volantu v kůži s poměrně tlustým věncem, který je nastavitelný v obou polohách. V průhledu za ním vidíte dva velké kruhové přístroje a palivoměr. Teploměr zcela chybí. Sezení je pohodlné, ovšem boční vedení sedaček by mohlo být trochu účelnější. Řadící páka se šesti rychlostmi je posazena výš. Co se vzniklým místem? Tak toho se ujal futurista. Ruční brzda opravdu nadchne. Konzole ve tvaru U vyvolává pocit, že za chvíli budete akcelerovat Boeing. V „návštěvnosti a přijímání darů" je Zafira rozmarná slečna. Pohodlně uvítá pět hostů, nárazově i sedm. Systém řešení sedadel Flex 7 zůstal zachován z první generace, originální „fígl" zapuštěných posledních sedaček v podlaze zavazadlového prostoru prostě lépe vymyslet nešel. Opel přišel se snazší manipulací, ale zachován zůstává fakt, že na přídavných sedadlech Zafira hostí skromnější zákazníky.  Díky tomuto systému je zavazadlový prostor velice variabilní. Jen Zafiře nabídnete dva prsty, už se z ní stává mlsoun. Ve verzi sedmi cestujících je prostor o velikosti 140 l spíše symbolický, v pěti naroste na 645 l. Pak přichází další „vychytávka". Druhá řada sedadel je nejen posuvná, ale složením sedáků k opěradlům (není vyjímatelná) se dá přirazit až k předním sedadlům a rázem máte zavazadlový prostor až 1820 l!
Přestože má Zafira těžiště poměrně vysoko, jízdní vlastnosti patří mezi její velice příjemné vlastnosti. Podvozek je sice tužší, ale Zafira vaši přízeň odmění maximální poslušností. V zatáčkách nepocítíte náklony, při náhlém trhnutí volantem eliminuje protivýkyv. K sebevědomému řízení vám napomáhají přesné řízení, razantní kotoučové brzdy a tužší nastavení elektrohydraulického posilovače. Sice jsme neměli Zafiru s nejsilnější vznětovou motorizací o max. výkonu 110 kW (150 k), ale i s 88 kW (120 k) při 3500 ot./min. čtyřválcového agregátu se nejedná o žádnou lenošku. V rozmezí 2000 až 2750 maximální točivý moment 280 Nm dopřává svižné okamžiky, z 0 na 100 km pak vůz akceleruje za 12,2 s.
Rovněž kombinovaná spotřeba 6,1 l na 100 km je velice přijatelná. Není divu, že ve spojení se širokou standardní výbavou patří Zafira opět mezi nejžádanější MPV. Pokud s ní chcete spojit svou cestu, v tomto modelu očekává Zafira „věno" ve výši 686 151,- Kč bez DPH. Ovšem Opel poskytuje akční dlouhodobou slevu, která u Zafiry činí plošně 40 000,-Kč.

Opel Zafira:
Délka:
4467 mm
Šířka: 1801 mm
Váha: 1645 mm
Rozvor: 2703 mm
Rozchod kol vpředu: 1488 mm
Rozchod kol vzadu: 1510 mm
Pohotovostní hmotnost: 1505 kg
Užitečná hmotnost: 570 kg

 

Dopravní portál -> test aut -> opel zafira

 

Dopravní portál -> test aut -> opel zafira

 

 

vrátit se zpět




Info

Svět aut

HCS

recavia

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (19 hlasů)
  • ano (89 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz