Přestože prošla faceliftem, aby v rámci možností srovnala krok se současným moderním trendem, její dny jsou už vlastně spočítané. Opel Vectra se blíží do svého důchodu a kdo ví, zda se v budoucnosti v nabídce značky s bleskem ve znaku ještě někdy toto označení objeví. Příští rok ji nahradí „štika" podzimních autosalonů Opel Insignia. V případě Vectry Caravan to bude Insignia Sports Tourer. To však neznamená, že by současná vectra neměla co nabídnout.
Je pochopitelné, že když začínala tvůrčí myšlenka nové vlajkové lodi dostávat reálných rozměrů, nehodlal Opel dělat nějakou revoluci v modelové řadě Vectra. Prostě ji trochu omladil, aby důstojně předala žezlo své nástupkyni, která je skutečným revolučním vozem. Dech vám nevyrazí ani design, ani jízdní vlastnosti, ale v případě Opelu Caravan chce toto kombi oslovit zejména zákazníky, kteří chtějí rodinný vůz. K tomu nabízí novou příď s novými světlomety, sadu nových spojlerů a sportovní paket OPC Line.
Na silnici ji stále dobře poznáte, je to prostě vectra. Uvnitř je to na subjektivním názoru. Někdo je příznivce pestré kombinace plastů, někdo až tak ne. Vectra jich nabízí opravdu dost, měkčené i tvrdé. V každém případě kvalitní. Palubní deska je mohutná, ve svém středu nabízí veškeré ovladače. Ty se ovládají vedle otáčení i stiskem, ale na to si za chvíli zvyknete. Stejně tak zde najdete poněkud netradiční tlakové ovládaní blikačů a stíračů. Velice jednoduše se ovládá tempovat. V rámci paketu OPC Line bezesporu oceníte pohodlná sportovní přední sedadla s výrazným bočním vedením a nastavitelným sedákem. Jejich zvýšeným komfortem ale nezůstalo příliš místa na boku u dveří, kde se ruka trochu hůře dostává k elektrickému ovládaní jejich rozsáhlého polohového nastavení. Co se týká vnitřního prostoru, jedná se skutečně o prostorný, cestující na zadních sedadlech nemají problém s místem pro nohy ani nad hlavou.
Pokud k tomu připočteme základní objem zavazadlového prostoru 530 l, lze označit prostornost za velkorysou. Navíc je interiér obestavěn chytře a účelně, takže při sklopení zadních sedadel vznikne rovná plocha bez zásahu podběhů zadních kol. A k dispozici máte úctyhodný prostor o objemu 1850 l. Při nakládání a vykládání určitě oceníte elektricky výklopné víko. Podržením tlačítka na dálkovém ovládači se maximálně otevře, dalším zmačknutím zavře. Ovládat ho lze i tlačítkem na vnitřní straně víka.
Vůz byl poháněn zážehovým dvoulitrem s turbodmychadlem o výkonu 129 kW. Přestože se jedná o slušného tahouna, počítejte s tím, že vůz je určen spíše poklidnější rodinné jízdě. Sportovní „kousky" v zatáčkách snáší s houpavým nakláněním, i když lze tlumiče „přitvrdit" tlačítkem sportovního systému IDS Plus na středovém panelu. Počítejte také s tím, že nástup turba má menší prodlevu a vůz je mírně neotáčivý. Řízení by mohlo být komunikativnější. Potěšila naopak spotřeba. Benzinový dvoulitrový motor s turbodmychadlem si v našem případě vzal v průměru 8,6 l na 100 km. Takže pokud hledáte vůz s dostatečným prostorem, pohodlím, širokou standardní výbavou, přijatelnou spotřebou a k tomu nevyžadujete extra moderní design a interiér, Opel Vectra tu pro vás stále je.
Technická data
Délka: 4839 mm
Šířka: 1798mm
Výška: 1500 mm
Rozvor: 2830 mm
Motor: zážehový čtyřválec přeplňovaný výfukovým turbodmychadlem
Zdvihový objem: 1998 cm3
Max. výkon: 129 kW (175 k) při 5500/min
Max. točivý moment: 265 Nm při 2500 - 3800/min
Max. rychlost: 222 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,4 s
Spotřeba (město/mimo/kombi): 12,8/6,6/8,9 l/100 km
Objem zavazadlového prostoru: 530/1850 l
Objem palivové nádrže: 61 l
Pohotovostní hmotnost/nosnost: 1495/555 kg
Základní cena vč. DPH: 880 900 Kč
Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?
Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz