Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

Opel Insignia

Přesně 59 motoristických novinářů z 23 zemí Evropy rozhodlo, že králem mezi osobními vozy pro rok 2009 se stal nový Opel Insignia. Nástupce hranatějšího modelu Opel Vectra titul „Automobil roku 2009" (Car of the Year 2009/COTY 2009) vybojoval v tvrdé konkurenci 37 nominovaných automobilových novinek. Po týdenním redakčním testu nelze s tímto oceněním nesouhlasit.

Opel Insignia,testy,svět novinek,auto zajímavosti

Úspěch insignie je již třetím vítězstvím značky Opel v anketě Automobil roku. Prvním premiantem se stal v roce 1985 Opel Kadett, o dva roky později na tento úspěch navázal Opel Omega. Při volbě nejlepšího vozu pro rok 2009 hodnotili novináři především design, bezpečnost, jízdní vlastnosti a ovladatelnost a výkonové parametry. „Většina členů odborné jury ankety Car of the Year oceňovala skvělý styling nové insignie, ale v případě této novinky střední třídy z Rüsselsheimu jde o víc než o pouhý styl," stojí v hodnocení poroty COTY. „Insignii charakterizuje špičková bezpečnostní výbava, komfort a široká škála výkonných a hospodárných motorů. Bohatou standardní výbavu lze rozšířit o takové sofistikované prvky, jako je např. kamerový systém „Opel Eye", který dokáže číst dopravní značky, elektronicky řízený podvozek FlexRide nebo adaptivní světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting)."
Opel Insignia,testy,svět novinek,auto zajímavosti

Zákazníci mohou vybírat z celkem devíti motorů, propojených se šestistupňovými převodovkami (manuálními i automatickými), přičemž všechny agregáty plní emisní limity normy Euro 5. Redakce Truck magazínu měla k dispozici model s dvoulitrovým zážehovým motorem o maximálním výkonu 162 kW (220 k).
Opel Insignia,testy,svět novinek,auto zajímavosti
 
Insignia se jako modelka střední třídy bezesporu neztratí. Během testu poutala velkou pozornost a několikrát jsem vyhověl i „špionáži" interiéru. Pokud hovoříme o nástupkyni vectry, nejde jen o nové jméno, ale také o nový design a nové ambice. Prostě o nový vůz, který je kvalitou, jak se říká, úplně někde jinde. Proti vectře je insignia značně zaoblená se slušivými prolisy. Je delší o 22 centimetrů, šířka vozu narostla o pět centimetrů. Elegantní sedan se úspěšně tváří jako dynamické kupé. Upozorňuje na sebe výraznými předními světlomety, stejně tak zdařilými kapkovitými zadními světly a mohutnými spojlery. Dvojice koncovek výfuků nesla vizitku modelu se sportovním srdcem.
Opel Insignia,testy,svět novinek,auto zajímavosti

Interiér patří rovněž do úplně jiné ligy, než na jakou jsme bývali u Opelu v této třídě zvyklí. Značka s bleskem ve znaku vsadila na kombinaci imitace chromu, stříbrného a tmavého plastu. Mně to padlo do oka. Pochvaloval jsem si také tvrdší, avšak velice pohodlné sezení na kožených sedadlech s možností vytáhnutí podpěry stehen. Přední sedadla byla elektricky nastavitelná v mnoha směrech s pamětí. K pohodlí přispívá loketní opěrka mezi sedadly. Boční vedení by však mohlo být vzhledem ke sportovnímu designu a dynamickým vlastnostem výraznější. Jak už jsem uvedl, insignia díky tvaru působí jako kupé. Ovšem tím s sebou nese jednu nevýhodu těchto vozů, a to omezený prostor nad hlavou cestujících na zadních sedadlech. Mých 185 cm bylo na tento vůz vzadu už docela moc, dostával jsem se do kontaktu s čalouněním střechy. Pro kolena je místa naštěstí dostatečně, i když bych na délku vozu čekal pro nohy ještě o něco větší komfort. I vzadu si lze opřít ruce díky výklopné opěrce, ve které jsou otvory na nápoje. Jejím vyklopením vznikne zároveň otvor do zavazadlového prostoru, jenž umožňuje převozu dlouhých předmětů, například lyží. Zadní sedadla se dají lehce sklopit do rovné plochy, čímž se základní objem zavazadelníku zvýší z 500 l na 1010 l. Zavazadlový prostor je dobře přístupný a jeho základní objem dosahuje v této třídě slušné hodnoty.
Opel Insignia,testy,svět novinek,auto zajímavosti

Palubní deska je oproti předchůdkyni vysloveně revoluční. Je řešena velice kompaktně a připomíná spíše vyšší třídy. Obrazovka navigace s audio systémem je dostatečně veliká, velmi dobře čitelná a nabízí nespočet funkcí. Přesně došlo na slova zástupce českého zastoupení značky Opel Martina Hejrala, jenž mi vůz předával se slovy: „Tenhle vůz je tak protkaný elektronikou, že doporučuji pečlivé studium manuálu." Sice je to docela obsáhlá příručka, ovšem její zvládnutí v praxi vám v podobě insignie dopřeje společníka, který pro vás udělá, co vám na očích vidí. Tříramenný volant nastavitelný ve dvou osách mi do ruky padl dobře, maximálně jsem na něm využíval ovladače audio systému či tempomatu.
Opel Insignia,testy,svět novinek,auto zajímavosti
Přístrojová deska je tvořena jednoduše a decentně dvěma velkými kruhovými přístroji, což bývá puncem limuzín. Výhled z vozu je vzhledem k dlouhé kapotě poněkud omezen, spíše bych však tvůrcům vyčetl zbytečně malá zpětná vnější zrcátka.
Opel Insignia,testy,svět novinek,auto zajímavosti

Jízdní vlastnosti se dají označit velice jednoduše - bezproblémové. Odhlučnění vozu je na standardní úrovni, tlumení nerovností na cestách na špičkové. Podvozek se opravdu povedl, projíždění zatáček v ostrém tempu je s insignií doslova zážitkem. Vrhá se do nich s chutí a srdnatě. Vůz se nenaklání, výborně drží stopu, aniž by vám vnucoval nějaké tendence jet jinak, přestože je cítit mírná neotáčivost. Řízení by ale mohlo být o něco citlivější. Se zmíněným motorem si užijete nadprůměrně dynamickou jízdu, obzvlášť, když si přepnete do sportovního režimu. Auto si vychutnává sílu motoru už od 2000 otáček a dech neztrácí ani při 6000 otáčkách. Se šestistupňovou manuální převodovkou si skutečně pohrajete, řazení je přesné, krátké, s dostatečným odporem při přechodu přes neutrál. Brzdy jsou velmi účinné s ostrým nástupem. U zážehového agregátu počítejte s větší spotřebou, s klidnou nohou na plynovém pedálu se ale můžete v průměru pohybovat kolem devíti litrů na 100 km. Výrazně menší spotřebu nabízejí turbodiesely.
Opel Insignia,testy,svět novinek,auto zajímavosti

Střední třída má tedy nového a velice silného bojovníka. Zdařilý vůz, kterému lze kromě nedostatku místa pro hlavy na zadních sedadlech vyčíst spíše drobnosti. Opel Insignia bude bezesporu tvrdým konkurentem například pro Ford Mondeo či VW Passat. Moderní karoserií, interiérem, výbavou, pohodlnými sedadly, velkým zavazadlovým prostorem, dynamickým motorem a velmi kvalitním podvozkem. A také cenou, která u testovaného modelu startuje na 754 900 Kč včetně DPH.
Opel Insignia,testy,svět novinek,auto zajímavosti
  

 

Technická data
 
Délka: 4830 mm
Šířka: 1856 mm
Výška: 1498 mm
Rozvor: 2737 mm
Motor: zážehový čtyřválec
Objem motoru: 1998 cm³
Max. výkon: 162 kW (220 k) při 5300/min.
Max. točivý moment: 350 Nm od 2000/min.
Max. rychlost: 242 km/h 
Zrychlení 0 - 100 km/h: 7,6 s
Spotřeba město/mimo město/komb.: 12,7/6,5/8,9 l/100 km
Objem palivové nádrže: 70 l
Objem zavazadlového prostoru: 500/1010 l
Pohotovostní hmotnost: 1503 kg
Základní cena test. modelu: 754 900 Kč vč. DPH

Text a foto: Martin Březina

vrátit se zpět




Info

Svět aut

HCS

recavia

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (19 hlasů)
  • ano (89 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz