Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

OPEL INSIGNIA 2,0 CDTI BITURBO

Insignia je na silnicích už ostřílená dáma. Vlajkovou loď uvedl Opel na trh v roce 2008. V nabídce ji najdete ve třech karosářských verzích sedan, hatchback a kombi Sport Tourer. To není už nic nového, ale motoru se dvěma turby se insignia dočkala teprve v loňském roce.

vauxhallinsigniasportstourer01_kopie_400


Biturbo jsme si vyzkoušeli ve verzi kombi Sport Tourer. Kombíky mám rád kvůli praktičnosti a nutno říct, že insignia je stále pohledná. Ve výbavě Cosmo je uvnitř luxusně laděná, nechybí provedení v kůži a velké střešní okno, které interiér příjemně prosvětluje. Nabízí také řadu elektronických a chytrých systémů. Od adaptivních bi-xenonových světlometů AFL, které reagují na rychlost a provozní situaci, přes samočinná dálková světla po novou generaci soustavy Opel Eye s vylepšeným kamerovým systémem hlídajícím kromě dopravních značek také případné nechtěné opuštění zvoleného jízdního pruhu či riziko hrozící srážky. Většinu bezpečnostních, zábavních a asistenčních systémů lze vypnout.

vauxhallinsigniasportstourer05_kopie_400


Nás však nejvíce zajímalo biturbo, nakolik se liší od klasického vznětového agregátu CDTI. Je pravdou, že některé hodnoty o dvojitém turbu nevypovídají. Ono je to dáno hlavně tím, že vůz je poměrně těžký a určitě by se nějaká desítka „koníků" navrch hodila. A tak je třeba se připravit hlavně na to, že se tahle insignia ráda nechá nutit k akceleraci v nižších otáčkách. Ale dvě turba mají za úkol hlavně to, poradit si s těžkým vozem při klasických provozních podmínkách, ne v městských zácpách a úsecích prošpikovaných semafory. Tahle insignia má ráda kvalitní silnice, dálnice a dlouhé „štreky". Ovšem kvalitní podvozek ji podrží i v technických pasážích.

p1320785_kopie_400


Jak to tedy funguje? Dvoulitrový agregát CDTI se opírá o dvě turbodmychadla, která fungují buď samostatně či společně. Malé turbo se nadechuje dřív, někde kolem 1 500 otáček, jeho větší bratříček se pak zapojuje nad 2 000 otáček. A nyní se dostávám k velké výhodě konfigurace biturba. Modely s jedním turbem se totiž sice nadýchnou, ale od určitě hranice stagnují, chybí další tah. Dvě turba u insignie se nadýchnou (bez turbo díry) a pak táhnou a táhnou. Stále dál až k hranici 5 000 otáček. Narůst tahu je plynulý a citelný. V tomto směru má nad vozy s jedním turbem jasně navrch, třebaže by s nimi v akceleraci z 0 na 100 km prohrála. Výhodou je navíc velice přijatelná spotřeba, není problém se dostat pod šest litrů. Je nasnadě, že za biturbo si připlatíte a řadím tento vůz do kategorie pro náročné uživatele.

p1320792_kopie_400

p1320787_kopie_400

Základní technická data

Délka: 4 908 mm
Šířka: 2 084 mm
Výška: 1 520 mm
Rozvor: 2 737 mm
Motor: vznětový řadový čtyřválec
Zdvihový objem: 1 956 cm3
Max. výkon: 143 kW (195 k) při 4 000/min
Max. točivý moment: 400 Nm při 1 750 - 2 500/min
Max. rychlost: 225 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h: 8,9 s
Spotřeba (město/mimo/komb.): 6,4/4,3/5,1 l/100 km
Objem zavazadlového prostoru: 540/1 530 l
Pohotovostní/celková hmotnost: 1 610/2 165 kg
Základní cena: 854 400 Kč

Autor: Martin Březina 16. 1. 2013

vrátit se zpět




Info

Svět aut

pmt

solobus

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (19 hlasů)
  • ano (90 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz