Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

Opel Corsa 1,4 I Sport 16V

Oprávněná korunovace

Když se v lednu vyhlašoval 13. ročník ankety Auto roku 2007 v České republice, asi většina diváků očekávala, že titul zůstane díky Škodě Roomster na domácí půdě. Společně s ní se z 36 automobilových novinek do finále probojovaly Opel Corsa, Fiat Grande Punto, Toyota Yaris a Suzuki SX4. A Roomster boj o český prim prohrál o jediný bod. Mladoboleslavské značce rybník vypálil nový model Opelu Corsa. Že by to bylo nějaké velké překvapení? Nikoliv. Vždyť nový Opel Corsa získal druhé místo v prestižní anketě Evropské auto roku 2007 hned za Fordem S-Max.
Historie Opelu Corsa už má mnoho stran. Začíná v roce 1983, kdy první Opel Corsa vyrazil do boje s již oblíbenými modely Peugeot 204, VW Polo či Fiat Uno. Druhá generace corsy se na trhu objevila v roce 1993 a konkurenci v oblibě doslova převálcovala. Ovšem zatímco soupeřící značky postupně vstupovaly na trh s dalšími generacemi, Opel poněkud zaspal. Facelifty situaci nezachránily a corsa ztrácela pozici za pozicí. Malý zájem byl už alarmující, a tak se Opel konečně rozhoupal a vytáhl trumf v podobě corsy třetí generace. A udělal dobře, corsa slaví jeden úspěch za druhým. 

 

Dopravní portál -> testy aut -> opel corsa

 

 

Vyzvedli jsme si červeného sympaťáka v třídveřovém provedení Opel Corsa 1,4 Sport 16V. Na první pohled je vůz sympatický. Jedna široká chromová lišta vpředu masky vyvolává pocit, že auto se na vás usmívá. V předním nárazníku v barvě vozu je bohaté žebrování rozdělené do tří části, boční žebrování je v kombinaci s mlhovými světly. Šikovným doplňkem nárazníku je dolní část z pružného plastu, takže pokud o něco „škrtnete", o komponent nepřijdete. Povedené jsou i přední světlomety s čirou optikou, které plynule přecházejí do boků. Zajímavý je pohled z boku, zejména prosklení ve tvaru poměrně úzkého oblouku, které vozu dodává na agresivitě. Vozu sluší i prosklení A sloupku. K nepřehlédnutí jsou šestnáctipalcová litá kola. Celkový boční pohled svědčí o tom, že designéři si dali záležet na aerodynamice. Čelní okno má výrazný sklon, díky němuž má řidič skvělý výhled. Záď pak klesá v plynulé linii přes střešní spoiler. Vystupující zadní blatníky kopírují široký rozchod zadních kol, dynamice dodává mohutný zadní nárazník.
Pokud si v minulosti majitelé corsy stěžovali, že design interiéru je poněkud fádní, u nového modelu na mě působil docela svěže, i když si zachovává tradiční ergonomii. Vše potřebné je umístěno ve středovém panelu, kterému dominují průduchy ventilace a horní displej. Zaujaly poloprůsvitné ovladače rádia a klimatizace. Nepříliš šťastnou se však ukázala volba světlého plastu imitující hliník právě středového panelu, který se odráží v čelním skle. Nový Opel Corsa s označením Sport se vás snaží do sportovní nálady skutečně dostat. Do ní se ponoříte už při usednutí. Posez je nízký, sedačky mají výrazné boční vedení, takže si vás vůz pěkně „uchopí" ve svém království. Velkou výhodou je teleskopicky nastavitelný volant, díky němuž si dopřejete ideální polohu pro jízdu. Volant je tříramenný, dobře padne do ruky a nechybí na něm ovládání audiosoustavy a palubního počítače. Za volantem se skrývají dva velké kruhové přístroje, které doplňuje jeden malý a uprostřed je displej palubního počítače. Jestliže mi při pohledu po interiéru něco chybělo, tak pak kvalitní čalounění. Mile mě naopak překvapil prostor na zadních sedadlech. U třídvéřové verze se dozadu nikdy nenastupuje bez potíží, ale když jsem se ocitl vzadu, neměl jsem se svými 185 cm výrazný problém. Samozřejmě, pokud si cestující vpředu přiměřeně posunou sedadla. Ani kontakt hlavy se střechou se nekonal. Asi to není na cestování do vzdálených míst, ale přejezd po republice by neměl čtveřici činit potíže. Úmyslně říkám čtveřici, protože i když je corsa modifikována jako pětimístný vůz, cestování trojici vzadu ve stylu „sendvič" bych vůbec nedoporučoval.
Po kapotou se skrýval benzinový agregát o objemu 1364 cm³. Byl jsem zvědavý, jak se verze Sport představí, protože přece jen „čtrnáctka" synonymem pro „trhání asfaltu" není. Ovšem 66 kW (90 k) vzhledem k rozměrům a váze dodává vozu velice solidní dynamiku. Corsa poměrně slušně reaguje od nižších otáček, notovat si s vámi začíná, když ji vytočíte nad 4000 ot./min. Příliš vysoké otáčky nad 6000 ji však příliš nesedí. Verze Sport měla dle očekávání tužší podvozek, ale s nástrahami „děravých" vozovek si poradila dobře, daleko lépe eliminuje přenos hluku do interiéru, než předchozí model. Silnou zbraní je podvozek v zatáčkách. Opel vsadil na osvědčenou kombinaci - vpředu MacPherson, vzadu víceprvková náprava vlastní konstrukce. Auto si s technickými pasážemi hraje a řidič si jízdu vychutnává. Řazení je přesné, jen bych se přimlouval za šestý rychlostní stupeň, corsa si o něj při vyšších rychlostech vysloveně říká. Pokus se s tímto vozem musí něco citlivě, tak jsou to brzdy. Ty jsou ostré jako břitva s okamžitým nástupem a chce to skutečně citlivou nohu. Jinak se budete ve městě tak trochu „šejkrovat". Ve městě se corsa chová velice tiše, takže byste si sami znepříjemňovali jízdu. Co bezesporu na této motorové verzi táhne, je spotřeba. Během testu jsem se v průměru pohyboval kolem 7 l/100 km, což byla vzhledem k tomu, že jsem si corsu užíval ve vysokých otáčkách, velice slušná hodnota.   
Když jsem nový Opel Corsa vracel po týdenním testováním, zákonitě jsem si musel položit otázku, zda si titul Auto roku 2007 v České republice zaslouží. A musím říct, že celkově je to ve své třídě skutečně báječný vůz. Jízdní vlastnosti jsou výborné, auto s vámi velice dobře spolupracuje, až láskyplně reaguje na vaše pokyny. Design se rovněž vydařil a konkurenci corsa sotva hledá v ceně. V základní verzi za ní zaplatíte něco málo přes 360 tisíc, konkurenční značky se podobnými modely dostávají přes 400 tisíc korun. Největším cenovým soupeřem je tak Toyota Yaris 1,3. Takže po komplexním zhodnocení jsem musel říct - oprávněná korunovace.

 

Technická data

Délka: 3999 mm
Šířka: 1737 mm
Výška: 1488 mm
Rozvor náprav: 2511 mm
Motor: řadový zážehový čtyřválec
Objem motoru: 1364 cm³
Maximální výkon: 66 kW (90 k) při 5600 ot./min.
Maximální točivý moment: 125 Nm při 4000 ot./min.
Zrychlení 0-100 km/h: 12,4 s
Maximální rychlost: 173 km/h
Spotřeba město/mimo město/kombinovaná: 7,8/4,8/5,9 l
Pohotovostní hmotnost: 1040 kg
Objem zavazadlového prostoru: 285/1100 l
Základní cena: 361 900,- Kč
Příplatková výbava:
Zářivá barva MAGMA RED
Koberečky podlahové vpředu a vzadu
Sada Technik (palubní počítač a tempomat)
Sada Sport (QF4  ráfky z lehkých slitin 6J x 16, 7-paprskové, UZU rádio CD30 MP3, C60 klimatizace)
Celková ceníková cena testovaného vozu: 438 600,- Kč

 

Dopravní portál -> testy aut -> opel corsa

 

Dopravní portál -> testy aut -> opel corsa

 

Dopravní portál -> testy aut -> opel corsa

vrátit se zpět




Info

Svět aut

pmt

solobus

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (19 hlasů)
  • ano (89 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz