Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

Opel Astra Caravan 1,6

Stále na úrovni

Sice se někdy říká, že dobré se prosadí samo, ale v automobilovém průmyslu by tato cesta vedla asi do pekel. Je třeba neustále vymýšlet něco nového, inovovat. Opel Astra Caravan si našel hodně spokojených zákazníků, ale automobilka s bleskem ve znaku nechtěla usnout na vavřínech. Proto prošel tento model omlazovací kůrou a z výrobní linky sjel tzv. facelift. Jeho úkolem je zaujmout zákazníky novinkami, mezi které patří například nový čtyřválcový motor 1,6 l Ecotec.
Pokud budeme hovořit o karoserii, tak ta se vlastně nezměnila. Opel v tomto směru zatím zůstal u osvědčené verze. Možná si trumfové eso nechává na „příště". Ale exteriér faceliftu je přece jen jiný. Pozornému oku asi neunikne, že světlomety mají jiné pozadí. Místo tmavě černého mají nyní stříbrné. Rovněž maska chladiče přibrala na kráse, její lišty jsou kompletně chromované a je nově tvarovaná. Pohled z boku u mě opět vyvolal pocit, že přede mnou stojí vůz o třídu výš. Tedy střední třídy. Tento příjemný oční klam má na „svědomí" nezvykle dlouhý rozvor náprav, který činí 2703 mm. Přitom se jedná o model, který spadá do segmentu nižší střední třídy. Na to vás trochu upozorní interiér.

 

Dopravní portál -> testy aut -> opel astra caravan

 

 

Na první pohled by se totiž mohlo zdát, že do vozu pohodlně „naskáče" pět cestujících a klidně si vyrazí na dovolenou. Jenže zdání klame. Vnitřní prostor není až tak velký, delší cestování je pro čtyři osoby. Ale pohodlné. Místa na nohy i nad hlavou je dostatečně. Pochvalu zaslouží sedadla, která jsou velice pohodlná, na místě řidiče a spolujezdce s odpovídajícím bočním vedením. Interiér zaznamenal změny v některých dekoracích, jinak si drží konzervativní styl. To je otázka vkusu. Někdo má rád lehce ovladatelný panel, někdo by rád přivítal moderní prvky. Opel zatím vsadil na první variantu, ale osobně si myslím, že časem bude muset přijít s nějakým nevšedním oživením. Takže středová konzole s kapličkou je spíše klasikou, než nějakým odvážným řešením. Ale pokud hovořím o klasice, tak dobré. Displej, který vás informuje o audio systému a provozu vozu, je usazen dostatečně hluboko, takže je dobře čitelný i za slunečného počasí. Jen jsem si hůře zvykal na jeho ovládání v horní části středového panelu. Nějak jsem si zvykl na ovládání u volantu. Ale opět je to otázka zvyku. Na místě řidiče jsem se cítil velice pohodlně, jak už jsem se zmínil, sezení se Opelu skutečně povedlo. Tříramenný volant padne dobře do ruky, je nastavitelný a lze na něm ovládat audio systém. Za ním jsou na přístrojové desce dva velké kruhové přístroje, které ukazují rychlost a otáčky motoru a jeden malý, který informuje o množství paliva v nádrži. Nastavitelné je také sedadlo řidiče. Přizpůsobit si ideální polohu k řízení tedy není problém.
Dostatečný je objem zavazadlového prostoru, jenž činí 500 l. Pokud sklopíte zadní sedadla, dostanete se až na 1590 l. Výhodou je, že sklopením zadních opěradel a sedáků vznikne rovná plocha bez nějaké vyvýšené hrany. S tímto vozem tedy už „něco" odvezete. Navíc je v zavazadlovém prostoru docela šikovné řešení uchycení nákladu pomocí kolejnic a sítě. Kufr si tak můžete rozdělit na potřebný úchytný prostor. Chce to sice trochu grifu, ale určitě tuto úpravu oceníte.
Největší změnou u testovaného modelu byl nový čtyřválcový motor 1,6 l Ecotec. Bylo cítit, že tato nová „šestnáctistovka" je v dobré kondici a dobře si poradí i s plně obsazeným vozem. Svižně se chová kolem 2500 otáček, kolem 4000 otáček už má dravou náladu. „Točit" ji můžete k 6000 otáček, ale to už musíte přimhouřit oko nad hlučností motoru. Pokud se však budete držet ve středních otáčkách, budete si užívat klidnou jízdu. Nevýhodou je, že se nechová až tak aktivně při nízkých otáčkách. Jinak je ale dobrým společníkem. Podvozek sice nemá víceprvkové zavěšení nápravy, přesto je velice zdařilý a dobře přijímá nerovnosti vozovky. V interiéru o nich příliš nevíte. Stejně tak si můžete dovolit svižně projíždět prudší zatáčky. Pokud však zvolíte hodně sportovní styl jízdy, počítejte s tím, že se vůz bude poněkud naklánět.
Omlazený Opel Astra Caravan nabízí velice slušnou standardní výbavu. V základu získáte ABS, 4 airbagy, bederní opěrky předních sedadel, boční lakované ochranné lišty, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a skládacím klíčem, chromovou lištu mřížky chladiče, držák na brýle, elektrické ovládání předních oken a vnějších zpětných zrcátek, manuální klimatizaci, kryt zavazadlového prostoru, kuřáckou sadu, osvětlené kosmetické zrcátko, černé podélné střešní ližiny, tříramenný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, rádio s CD + 6 repro, pneu 205/55 R16, plnohodnotná rezerva.
Co tedy říct závěrem o další fázi Opelu Astra Caravan? Je to stále kvalitní vůz, vyzdvihl bych tuhou karoserii, tlumiče, pérování, jistý podvozek a slušný prostor v interiéru. V segmentu nižší střední třídy patří mezi elitu a osobně se těším na trochu revoluční interiér. Průměrná spotřeba během týdenního testu činila 7,8 l, a to je slušná hodnota. Základní cena vozu s testovanou motorizací je 404 900,- Kč.

Technická data
Délka:
4515 mm
Šířka: 1804 mm
Výška: 1500 mm
Rozvor: 2703 mm
Motor: zážehový čtyřválec
Zdvihový objem: 1598 cm3
Maximální výkon: 85 kW při 6000/min
Maximální točivý moment: 155 Nm při 4000/min
Maximální rychlost: 191 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h: 12 s
Spotřeba
Město:
8,8 l/100 km
Mimo město: 6,3 l/100 km
Kombinovaná: 6,6 l/100 km
Objem zavazadlového prostoru: 500/1590 l
Objem palivové nádrže: 52 l
Pohotovostní hmotnost/nosnost: 1298/512 kg

 

Dopravní portál -> testy aut -> opel astra caravan

 

Dopravní portál -> testy aut -> opel astra caravan

 

Dopravní portál -> testy aut -> opel astra caravan

vrátit se zpět




Info

Svět aut

HCS

recavia

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (20 hlasů)
  • ano (90 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz