Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

Opel Antara 2,0 CDTI

Off-road pro každý den

Odchod modelu Frontera do důchodu a nastupující boom vozů SUV znamenal pro značku Opel během několikaleté pauzy vážné rozhodnutí. Buď si na svém košatém stromu definitivně podříznout silnou větev, nebo upevnit své kořeny na automobilovém trhu.Opel se rozhodl pro druhou variantu. Antara - to je nástupce frontery a dvouvaječné dvojče Chevroletu Captiva.
I když jsou to sourozenci, nejedná se o kopii, rozdíly jsou patrné. Především přední maska je jiná, dynamičtější. A stačilo málo. Trochu si pohrát s pravítkem a předním světlům dát ostře řezaný tvar. Velký přední spoiler a chromová lišta s výrazným znakem opelu rovněž dodává na divokosti. Spodní plast s agresivními průřezy má chránit vůz při výletech v terénu. O dění vzadu vás informují veliká vnější zpětná zrcátka.

 

Dopravní portál -> testy aut -> opel antara

 

 

Z bočního pohledu se jedná o středně velké SUV, vysoké, s oblými tvary. Působí větší, než ve skutečnosti je. Vozu nelze upřít ladné křivky, šmrnc mu dodávají chromové kliky, chromové lišty kolem oken a také 18palcová pětipaprsková litá kola. Prahy jsou chráněné plastem, neboť chybí přední zástěrky a kameny by mohly dát klasické karoserii pěkně na frak. Zadní část je dostatečně robustní, víko zavazadlového prostoru se zvedá hodně vysoko, jeho vstupní otvor si na vás pořádně otvírá „ústa". K robustní zádi patří také robustní zadní spoiler. Ten je kombinovaný se světlým plastem a obdélníkový výřez dává tušit, že tato část tu není jen tak pro srandu králíkům.
Nejsilnější v kramflecích je antara v interiéru. Palubní panel patří jednoznačně do rodiny opelů. Vše je vlastně uspořádáno v jeho středu, shora mu dominuje kaplička, která stíní palubní počítač, výrazně působí pětice kruhových výdechů tepelného a klimatizačního systému. Na přístrojové desce za volantem jsou dobře čitelné dva velké a jeden malý kruhový budík. Jako moderní prvek v současné době letí tvar ruční brzdy. I antara se rozhodla vás na tento komponent sbalit. Madlo ruční brzdy je vytvarováno do elegantního úchytu koulařského náčiní s tím rozdílem, že nepotřebujete vypracované bicepsy. Ovládá se velice zlehka. Aby to nebylo spolujezdci líto, podobný pevný úchyt je i na levé straně jeho sedadla. Pohodlná do ruky je hlavice pětistupňové automatické převodovky, která je, stejně jako další prvky interiéru, osvěžena chromem a imitací hliníku. Automatická převodovka se dá pohodlně za jízdy přepnout na sekvenční řazení.
Interiér byl v  příplatkovém komfortním koženém obleku, sedadlo řidiče elektricky polohovatelné v mnoha směrech. Maximální pochvalu zaslouží nabídka dostatečného prostoru pro pětici cestujících. Vytknout je však třeba plastovou zadní část předních sedadel. Při prudším zabrzdění se vám později možná připomene nějakou tou modřinou na kolenech. K pohodlí naopak přispěje středová výklopná opěrka na ruce v níž je uschován úložný prostor. Těch bychom ve voze pro volné chvíle ale čekali víc. A naprosto jsme postrádali držáky na nápoje.
Pokud jsme si libovali nad vnitřním prostorem, tak u zavazadlového prostoru nám zbyly tak trochu oči pro pláč. Pod přepážku se vejde jen slabých 370 litrů, takže když vyrazíte na cesty v plném obsazení, budete muset zavazadla dost redukovat, nebo něco poslat vlakem. V méně početnějším osazenstvu pak můžete využít sklopných zadních sedadel v poměru 60:40, které vytvoří se zavazadlovou plochou rovinu a prostor o objemu až 1420 litrů. Zadní sedadla však nelze posunovat ani vyjmout.
Nákladová výška zavazadlového prostoru není zrovna nízko, ale věřte, že jsou na tom některé modely SUV hůře. U antary to má navíc své opodstatnění, neboť za příplatek nabízí praktický držák na dvě kola. Integrovaný záďový nosič Flex-Fix je složený v zadním nárazníku. Držák se uvolní pákou v prolisu na pravé straně zavazadelníku. Stačí krátký trénink a jeho kompletaci hravě zvládnete. Vše je vlastně založeno na systému páček, které ovládáte přiměřeným tlakem. Zasunutím se nosič automaticky fixuje.
Pod kapotou se ukrýval přeplňovaný dieselový čtyřválec CDTI o objemu 2,0 l. Poskytoval maximální výkon 110 kW (150 k). Nedá se říct, že na vůz o váze 1850 kg je to zrovna tahoun, ale v zásadě mi stačil.. Ono, podstatně silnější agregát by vám udělal pěkný vítr v peněžence. Už takhle jsem se díky pětistupňové převodovce horko těžko dostával na průměrnou spotřebu pod 9 l na 100 km. Za šestý rychlostní stupeň bych se rozhodně přimlouval. V každém případě se motor chová kultivovaně a ve vyšších otáčkách na sebe nemusíte nijak zvyšovat hlas.
Antaru bych označil označil za jakýsi off-road na každý den. Na silnici se na SUV model chová antara nadstandardně. O velmi dobré jízdní vlastnosti se stará nezávislé zavěšení kol, vpředu se zavěšením McPherson, vzadu s víceprvkovými závěsy. Náklony v zatáčkách eliminují stabilizátory. Pokud jde o terén, s lesními a polními cestami nemá Opel Antara problém, extrém ale opravdu nevyhledávejte. Zapomeňte na to, že to bude nějaký váš horský šerpa na čtyřech kolech. Tohle je auto na silnici a do lehkého terénu. Světlá výška je 200 mm, brodivost 450 mm. Nenajdete tu žádnou redukci a uzávěrku všech čtyř kol. Při běžné jízdě je výkon posílán pouze na přední kola, pokud začnete mít v terénu potíže, přihlásí se mezinápravová spojka, která rozloží sílu na přední a zadní nápravu v maximálním poměru 50:50. Pamatujte na vlastnosti spíše osobního vozu. Z bryndy by vás musel vytáhnout skutečný off-road.
Přestože jsme měli k dispozici model v luxusním provedení se širokou standardní výbavou, nad jeho cenou jsme se trochu pozastavili. Jeho základní cena činí 952 900,- Kč, s příplatky se dostanete na 1 002 900,- Kč. A to je docela dost.

Technická data

Délka: 4575 mm
Šířka: 1850 mm
Výška: 1704 mm
Rozvor: 2707 mm
Světlá výška: 200 mm
Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec
Zdvihový objem: 1991 cm3
Max. výkon: 110 kW (150 k) při 4000/min
Max. toč. moment: 320 Nm při 2000/min
Max. rychlost: 178 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h: 12,1 s
Spotřeba
Město:
11,5 l/100 km
Mimo město: 6,8 l/100 km
Kombinovaná: 8,6 l/100 km
Zavazadlový prostor: 370/1420 l
Objem palivové nádrže: 65 l
Pohotovostní hmotnost/nosnost: 1805 - 1907/365 - 538 kg
První cena vozu: 799 900,- Kč
Základní cena test. vozu: 952 900,- Kč

 

Dopravní portál -> testy aut -> opel antara

 

Dopravní portál -> testy aut -> opel antara

 

Dopravní portál -> testy aut -> opel antara

 

Dopravní portál -> testy aut -> opel antara

vrátit se zpět




Info

Svět aut

HCS

recavia

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (19 hlasů)
  • ano (89 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz