Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

Volkswagen představuje novou generaci „Brouka“

Volkswagen postavil jeden z nejúspěšnějších automobilů všech dob a nedal mu vůbec žádné jméno. Proč také? Vždyť to byl Volkswagen! Lidé malý vůz milovali a nazývali ho na všech kontinentech podle jeho vzhledu: Käfer, Beetle, Brouk, Vocho, Coccinelle, Fusca, Maggiolino nebo třeba 甲壳虫! Bylo to prostě auto, symbol demokratizace mobility. Celkem bylo prodáno 21,5 milionu exemplářů.


db2011au00469_small_400


Pak přišel New Beetle. To bylo v roce 1998 a světu přinesl nový automobilový životní pocit a broukovou mánii. Po více než milionu prodaných vozů New Beetle ukončila jeho kariéru v roce 2010 v Americe speciální série Final Edition. Co bude nyní? Další nová kapitola! Nová generace Volkswagen Beetle. A protože Volkswagen a Brouk jsou doma všude na světě, slavila novinka transkontinentální světovou premiéru - souběžně v Šanghaji, Berlíně a New Yorku.
Porovnání s modelem New Beetle z roku 1998 ukazuje, že nic nezůstalo při starém: Vůz je nejen nižší, ale i výrazně širší, kapota motoru je delší a dozadu posunuté přední okno výrazně příkřejší. Zatímco New Beetle mohl být nakreslen třemi polokruhy - blatník vpředu, blatník vzadu, střešní kopule nad nimi - nový model se od této geometrie oprošťuje. Silueta střechy je výrazně plošší a navazuje na pojetí studie Ragster představené v roce 2005 v Detroitu, která byla něco jako hot rod na základě New Beetle. Nový beetle je smělejší, dynamičtější, mužnější. Fakta to potvrzují: novinka má šířku 1808 mm (plus 84 mm), výšku 1486 mm (minus 12 mm) a délku 4278 mm (plus 152 mm). Výsledkem jsou zcela nové proporce. Prodloužení vozu umožnilo střechu protáhnout, přední okno posunout dozadu a záď přizpůsobit obrysům původního brouka. Nové optické těžiště spočívá na střešních sloupcích C. Vývojový tým současně zvětšil rozchod kol obou náprav a rozvor.


db2011au00497_small_400


Navzdory veškeré individualitě odpovídá stylistické pojetí DNA designu značky Volkswagen. Je to patrné například na horizontálním grafickém ztvárnění nárazníků, na předním vstupu vzduchu, na rovném průběhu hran kapoty, na precizně vedené linii mezi střešními sloupky A a C nebo na designu zadních světlometů. Přesto zůstávají zachovány všechny stylistické prvky charakteristické pro beetle. Mezi typické znaky patří odjakživa samozřejmě kulaté světlomety (ty jsou v této modelové řadě poprvé na přání k dispozici v bi-xenonovém provedení včetně světlometů LED pro denní svícení), vystouplé blatníky, tvar kapoty a zadního víka, bočních prahů a možnost montáže velkých kol (nyní s průměrem až 19 palců). Novinkou je homogenně do celkových linií integrovaný zadní spoiler (standardně pro motory TSI s výkonem 118 kW/160 k a 147 kW/200 k), který vytváří přítlak, jenž je důležitý pro automobil s nejvyšší rychlostí až 225 km/h. Horní plocha zadního spoileru je vždy černá, zatímco spodní je lakována v barvě karoserie. K dispozici bude 12 různých odstínů.

db2011au00506_small_400


Tvar a barevnost čelního panelu přístrojové desky, který může být lakovaný nebo mít vzhled uhlíkového kompozitu, tvoří vizuální můstek do doby prvního brouka, a přesto se nejedná o retro design. Před řidičem ukazují všechny důležité informace tři kulaté přístroje (otáčkoměr, rychloměr, ukazatel stavu paliva v nádrži) a do centrálně umístěného rychloměru je vložen multifunkční displej. Od výbavy „Design" jsou nastavitelné výdechy ventilační soustavy a přístroje ozdobeny chromovanými rámečky. To platí i pro audiosystém/navigační systém umístěný uprostřed přístrojové desky v optimálním zorném poli řidiče mezi dvěma výdechy ventilační soustavy. Pod ním je ovládací panel klimatizace. Všechno ve snadném dosahu a dohledu. Podobně jako původní brouk má novinka v závislosti na výbavě na straně spolujezdce přídavnou přihrádku pro rukavice zapuštěnou do čelní stěny přístrojové desky, jejíž víko se otvírá vzhůru (rovněž integrovaná standardní odkládací přihrádka před sedadlem spolujezdce se otvírá dolů). Dalším klasickým prvkem jsou na přání dodávané přídavné přístroje nad audiosystémem/navigačním systémem, které zahrnují teploměr motorového oleje, stopky a ukazatel plnicího tlaku turbodmychadla. Rovněž nové jsou volanty navržené speciálně pro model beetle.
Vpředu je vůz vzhledem k chybějící kopulovité střeše předchůdce o trochu nižší, takže výška stropu nad sedáky předních sedadel je nyní 1044 mm místo dosavadních 1082 mm. Těchto chybějících 38 mm nebudou ovšem postrádat ani skuteční obři, protože New Beetle působil uvnitř jako katedrála mezi kompaktními vozy. Delší střešní partie vytváří na druhé straně mnohem vzdušnější prostředí nad zadními sedadly. Výrazně větší je nyní také zavazadlový prostor o objemu 310 litrů místo 209 litrů. Opěradla zadních sedadel jsou jako obvykle dělená a sklopná. Pohodlné nakládání zavazadel usnadňuje zadní výklopné víko s širokým úhlem otevření.
Volkswagen Beetle se bude na evropských trzích prodávat výhradně s přeplňovanými motory. Všechny varianty poháněcího ústrojí, jehož základem je vždy čtyřválec, slaví v této modelové řadě premiéru. Díky přechodu na přeplňované motory s přímým vstřikováním (zážehové TSI, vznětové TDI s přímým vstřikováním common rail) se podařilo v porovnání s předchůdcem výrazně snížit hodnoty spotřeby paliva a emisí. Trojice přeplňovaných zážehových motorů dosahuje v modelech Beetle výkonů 77 kW / 105 k, 118 kW / 160 k a 147 kW / 200 k. Dva vznětové motory se dodávají ve výkonových stupních 77 kW / 105 k a 103 kW / 140 k. Všech pět motorů lze na přání kombinovat s dvouspojkovou převodovkou.


db2011au00500_small_400


Dokonce i Beetle 2.0 TSI s nejvyšším výkonem 147 kW / 200 k a nejvyšší rychlostí 225 km/h spotřebuje v kombinaci s mechanickou převodovkou pouze 7,4 l/100 km (emise CO2 173 g/km). Extrémně úsporný je motor 1.4 TSI o výkonu 118 kW / 160 k, s nímž beetle vybavený sedmistupňovou převodovkou DSG spotřebuje pouhých 5,9 l/100 km (emise CO2 139 g/km). Z tohoto důvodu je tajným tipem celé modelové palety. Pro porovnání: předchůdce o výkonu 110 kW / 150 k dosáhl ve verzi se samočinnou převodovkou na hodnotu 8,9 l/100 km. Navzdory zvýšení výkonu o 8 kW / 10 k byla tedy spotřeba paliva snížena o 3,0 l/100 km, resp. 34 procent.
Pro řádný přenos hnací síly motoru obou nejvýkonnějších verzí jsou modely o výkonu 118 kW / 160 k a 147 kW / 200 k vybaveny sériově elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS. Jedná se přitom o rozšíření známé funkce EDS. XDS zlepšuje při rychlejší jízdě ovladatelnost a poskytuje vozu „neutrálnější" chování v zatáčkách tím, že zabraňuje protáčení odlehčeného kola na vnitřní straně zatáčky aktivním brzdovým zásahem a zlepšuje tak trakci.
Nejúspornějším modelem se zážehovým motorem je Beetle 1.2 TSI s paketem BlueMotion Technology (mj. systém Start-Stop a rekuperace), který dosahuje díky nejvyššímu výkonu 77 kW / 105 k nejvyšší rychlosti 180 km/h. V tomto případě klesla průměrná spotřeba na hodnotu 5,5 l/100 km (emise CO2 129 g/km). Srovnatelný předchůdce (75 kW / 102 k) spotřeboval 7,5 l/100 km. Úspora: 2,0 l/100 km, neboli snížení o 27 procent. Extrémně hospodárný provoz umožňuje Beetle 1.6 TDI o výkonu 77 kW / 105 k. Se spotřebou 4,3 l/100 km (emise CO2 112 g/km) je tato vznětová verze ve spojení s paketem BlueMotion Technology nejúspornějším broukem, jaký byl kdy vyroben.

Martin Březina (18. 4. 2011)

vrátit se zpět




Info

Svět aut

HCS

chytrydopravce

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (21 hlasů)
  • ano (90 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz