Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

Škoda slaví 20. výročí spojení s koncernem Volkswagen

Jedna z nejúspěšnějších fúzí v automobilové historii oslavila významné jubileum. Dne 16. dubna uplynulo 20 let od zahájení spolupráce české automobilky Škoda Auto s největším evropským automobilovým koncernem Volkswagen. S příchodem Volkswagenu je spojen razantní vzestup značky s okřídleným šípem mezi světově úspěšné automobilky. Od roku 1991 zvýšila Škoda jakožto součást koncernu své celosvětové prodeje na čtyřnásobek a rozšířila svou modelovou paletu z jednoho produktu v roce 1991 na současných pět modelových řad.

skodafavorit1151_400_01


V příštích letech chce automobilka svůj růstový kurs ještě posílit a své prodeje do roku 2018 zvýšit minimálně na 1,5 milionu vozů ročně. Za tímto účelem Škoda masivně investuje do nových produktů a nových trhů, zejména v Čině, Indii a v Rusku. Současně bude podnik dále posilovat svou pozici na českém a evropském trhu. „Škoda a Volkswagen společně napsali kus ekonomických dějin. Tehdy, před 20 lety, této značce jen málokdo předpovídal tak skvělý vývoj. A tehdy také málokdo považoval za možné, že by mohli Češi a Němci navázat tak dobrou partnerskou spolupráci," říká šéf koncernu Volkswagen a předseda dozorčí rady společnosti Škoda Prof. Dr. Martin Winterkorn. „Rozvoj společnosti ŠKODA od vstupu koncernu Volkswagen je v automobilovém průmyslu ojedinělý," zdůrazňuje předseda představenstva společnosti ŠKODA Prof. Dr. h. c. Winfried Vahland. „Povedla se nám renesance legendární automobilové značky v srdci Evropy. Pod křídly koncernu Volkswagen se značka probudila k novému životu a zahájila úspěšný vzestup. Bylo to nesmírně prozíravé rozhodnutí koncernu Volkswagen i tehdejších ekonomických a politických špiček České republiky, že dali šanci této českoněmecké alianci. Automobilka tuto šanci působivým způsobem využila a v příštích letech chce svůj výkon ještě podstatně zvýšit," říká Vahland. V této souvislosti poděkoval Vahland také dozorčí radě společnosti Škoda v čele s šéfem koncernu Volkswagen Prof. Dr. Martinem Winterkornem za účinnou podporu.


skodasuperbcombinowinproduction13095_11_400


Razantní vzestup podniku poutavě dokládá vývoj modelové palety. Zatímco ŠKODA v roce 1991 vyráběla pouze model Favorit, produkuje dnes automobilka celou paletu moderních vozů. Ať už se jedná o modely Fabia, Octavia, Roomster, Yeti nebo Superb, ve svých segmentech jsou tyto české vozy měřítkem pokud jde o prostornost, komfort a poměr ceny a hodnoty a jdou od jednoho prodejního rekordu ke druhému. V roce 2010 si jeden z vozů značky Škoda, které si kladou nárok být „Simply Clever", poprvé koupilo více než tři čtvrtě milionu zákazníků. Prof. Dr. Martin Winterkorn: „Značka Škoda je synonymem pro potěšení z jízdy, pro techniku a kvalitu s nejlepším poměrem ceny a hodnoty. To je jádrem hesla "Simply Clever". A s touto pozicí hraje značka Škoda pro náš koncern strategickou roli jakéhosi hrotu kopí."
Mimořádně úspěšně se v uplynulých letech vyvíjela také přítomnost podniku na mezinárodních trzích. Na počátku devadesátých let byla česká značka ještě jednostranně fixována na domácí trh a na evropské země. Dnes už je dávno etablována i na mimoevropských trzích a prodává své produkty ve více než 100 zemích. Velice silně byl tento vývoj patrný právě v uplynulých deseti letech. V roce 2001 byla zahájena výroba v Indii. Od roku 2007 je podnik velice úspěšný v Číně. Tato země se mezitím stala nejsilnějším zahraničním trhem a v prodejních výsledcích roku 2010 představuje plnou čtvrtinu.
Na základě úspěchů uplynulých 20 let si automobilka vytýčila další cíle: „V rámci růstové strategie Škoda chceme v příštích letech naše prodeje minimálně zdvojnásobit a v roce 2018 prodávat minimálně 1,5 milionu vozů," vysvětluje Winfried Vahland. Jádrem růstových plánů je ještě silnější internacionalizace podniku. Více než polovinu vozů bude automobilka v budoucnu prodávat na mimoevropských trzích. Zejména na růstových trzích Číny, Indie a Ruska chce Škoda podstatně přidat. Za tímto účelem se má v příštích letech také výrazně rozšířit modelová paleta. „Na důležitých světových trzích
budeme měřítkem, pokud jde o vozy orientované na prostor, s nejlepším poměrem ceny a hodnoty a s „clever" nápady," zdůrazňuje Vahland.

Modely od roku 1991:
Škoda Favorit - 1987
Škoda Forman - 1990
Škoda Pick-up - 1991
Škoda Felicia - 1994
Škoda Pick up - 1995
Škoda Octavia - 1996
Škoda Fabia - 1999
Škoda Octavia Combi - 1998
Škoda Fabia Combi - 2000
Škoda Fabia Sedan - 2001
Škoda Superb - 2001
Škoda Fabia WRC - 2003
Škoda Octavia II - 2004
Škoda Octavia Combi II - 2004
Škoda Roomster - 2006
Škoda Fabia II - 2007
Škoda Fabia Combi II - 2007
Škoda Superb II - 2008
Škoda Yeti - 2009
Škoda Superb Combi - 2009

Vývoj prodejů Škoda od roku 1990:
1990 - 186 762
1991 - 171 885
1992 - 199 682
1993 - 219 158
1994 - 170 209
1995 - 209 591
1996 - 261 067
1997 - 336 334
1998 - 363 500
1999 - 385 330
2000 - 435 403
2001 - 460 252
2002 - 445 525
2003 - 449 758
2004 - 451 675
2005 - 492 111
2006 - 549 667
2007 - 630 032
2008 - 674 530
2009 - 684 226
2010 - 762 600

Martin Březina (15. 4. 2011)

vrátit se zpět




Info

Svět aut

HCS

recavia

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (21 hlasů)
  • ano (90 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz