Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

NISSAN NV200

NV200, zcela nový malý užitkový vůz společnosti Nissan, získal cenu International Van of the Year 2010. Mezinárodní dodávka roku se v Evropě bude dodávat zpočátku ve verzích Van a Combi, později v letošním roce přibude i komfortní verze Family. Nákladní verze, kterou jsme si vyzkoušeli, se dá označit městským nenasytou, neboť v zadním prostoru odveze dvě standardní europalety a jeho maximální objem 4,2 m³ je na vrcholu v dané kategorii.   

001_400



Konstruktéři společnosti Nissan k navrhování vzhledu vozu NV200 přistoupili přímočaře. Použitím jednoduchých, ale elegantních linií vznikla solidně tvarovaná konstrukce, která, odráží zamýšlené použití vozidla. Čisté a funkční provedení je kombinováno se stylovými prvky stávajících osobních vozů Nissan. Navíc design přidává několik originálních prvků, jako je dramaticky stoupající boční linie ohraničující sklo dveří. Linka běží podél celé přední části vozu a vzbuzuje pocit dynamiky. Nízko posazená boční okna nabízejí lepší výhled z vozu. Přední partie získala svůj osobitý vzhled díky nové interpretaci mřížky Nissan, která přechází do štíhlých obepínajících světlometů. Přední nárazník je proveden v černém plastu, je výrazně mohutný a dostatečně vysoký, aby karoserii chránil před poškozením. Vzadu má verze Van praktické dělené dveře s bočními závěsy rozdělené v poměru 70/30 s úhlem otevření až 180 stupňů. Prosklení zadní části nás zprvu zmátlo, okna po stranách a vzadu nabízely spíše osobní verzi. Proti prosvětlenému nákladovému prostoru jsme rozhodně nic neměli.

006_400


Silná vazba na běžné osobní vozy se u NV200 projevuje v řešení jeho kabiny, které je téměř zcela ve stylu osobních vozů, a v dlouhém výčtu inovativních standardních a volitelných prvků. Plocha displeje rovněž obsahuje malou obrazovku pro volitelnou zadní parkovací kameru. Protože vozy této kategorie tráví většinu času manévrováním do těsných parkovacích míst a vyjížděním z nich, je nasnadě, že kamera, která je umístěna do spoileru zadních dveří, bude populárním volitelným prvkem. K snadné manipulaci ve městě přispívá také nízký poloměr otáčení ve stopě 10,6 m. Dalším prvkem, typickým spíše pro osobní vozy, je volitelně dostupný inteligentní klíč Nissan.Tento jednoduchý a praktický klíč umožňuje uzamknout, odemknout a nastartovat vůz, aniž byste se jej vůbec museli dotknout. Zjistí-li senzory jeho přítomnost, můžete klíč ponechat v kapse nebo tašce a otevřít dveře jen stisknutím diskrétního tlačítka u kliky. Pokud klíč nedopatřením necháte uvnitř vozidla, senzory zjistí jeho přítomnost a automaticky zabrání uzamknutí dveří.

012_400


Řidiči vyšších postav budou mít vpředu možná trochu problém s místem pro nohy a asi si sem tam ťuknou o palubní desku. Holt, někam se ty dvě palety musí vejít. Sezení je více vzpřímené (řidič má nastavitelné sedadlo), což zaručuje dobrý výhled vpřed. Sedačky jsou úměrně měkké, takže sedací část těla netrpí ani při delších cestách. Jen v zatáčkách je třeba se trochu zapřít, neboť spoléhat na „záchranu" v podobě bočního vedení není rozumné. Tvůrci nezapomněli, že vůz je určen zejména k práci. Interiér proto nabízí rozsáhlý úložný prostor s mnoha přihrádkami na drobné předměty a dokumenty, dveřními kapsami, držáky na mince a karty, držáky na pohárky a lahve a praktickými háčky. Uvnitř horní části palubní schránky se navíc nachází skrytý úložný prostor, který je dostatečně velký, aby se do něj vešel fotoaparát, mobilní telefon nebo důležité dokumenty. Velký odkládací prostor se nachází také pod sedadlem a sklopené sedadlo spolujezdce poskytuje prohlubeň dostatečně velkou pro uložení notebooku.

015_400


Navzdory celkovým rozměrům vozidla má NV200 velmi prostorný interiér. Délka 4,4 m, šířka 1,86 m a výška 1,69 m zajišťují inteligentní prostorové uspořádání uvnitř nákladového prostoru. Jeho dno je v nejužším místě (mezi podběhy kol) široké 1,22 m a dlouhé 2,04 m. Ale i tuto hodnotu lze ještě zvýšit. Otočení volitelné přepážky nákladového prostoru na stranu a plné sklopení předního sedadla spolujezdce ve vozidle vytvoří prostor pro převoz nákladu o délce až 2,8 m. Rovněž výška nakládací hrany 524 mm zaslouží velkou pochvalu a špičkovou šířku otvoru v zadní části, což usnadňuje nakládání a vykládání. Přístup do nákladového prostoru je ulehčen posuvnými dveřmi na obou stranách, maximální vnitřní výška 136 cm dovoluje snadnou manipulaci s nákladem. Celkem se v zadní části dodávky skrývá potenciální objem zavazadlového prostoru 4,2 m3. Bez problémů pojme ne jednu, ale dvě europalety! A to je jeden z největších trumfů nového hráče na scéně užitkových dodávek. Maximální užitečné zatížení činí až 783 kg. Podlaha nákladového prostoru je vybavena šesti háky, po třech na každé straně, a volitelnou plně nastavitelnou upevňovací kolejnicí, kterou lze nainstalovat pod zadní boční okno/panel.
U NV200 je na výběr ze dvou motorů, zážehového a vznětového. Benzinovou jednotkou je u Nissanu dobře známý 1,6litrový lehký motor řady HR, který je využíván u vozidel Micra, Note a Qashqai. My jsme měli k dispozici turbodiesel K9K dCi 1,5 l s technologií common rail vyvinutý aliančním partnerem Renault. Je dodáván s pětirychlostní převodovkou, vyvíjí točivý moment 200 Nm a výkon 63 kW (85 k) a splňuje normu Euro 4. Kombinovaná spotřeba paliva patří k nejlepším ve třídě a činí 5,2 l/100 km, emise CO2 pak 137 g/km. Pro podtržení své nízké spotřeby a emisí NV200 nese značku Nissan Pure Drive, která říká, že jde o jeden z nejhospodárnějších modelů vozů Nissan. My jsme se ve městě pohybovali lehce nad šesti litry na 100 km, mimo město jsme se s lehkou nohou na plynu bez větších problému blížili k hranici pěti litrů.
Přestože se jedná o užitkový vůz, nabízí svižnou jízdní dynamiku nejen ve městě, ale i za jeho hranicemi.. K dispozici jsme měli model bez zatížení, takže jsme očekávali značně neposednou jízdu. Dodávka roku nás ale příjemně překvapila. „Šejkrování" se nekonalo. O to se stará velice dobře volené komponenty podvozku. Přední náprava vozu obsahuje vzpěru McPherson uchycenou v nápravnici (pomocném rámu) se spojenými sestavami vinutých pružin instalovanými na vzpěru a se spodním ramenem vpředu. Nápravnice má elastické pryžové bloky, které izolují hluk ze silnice a vibrace podvozku a obecně tak zlepšují technickou úroveň i jízdní komfort. Přední stabilizátor je uchycen přímo ke vzpěrám, aby účinněji potlačoval naklánění karoserie v zatáčkách, přičemž jízdní komfort je posílen použitím centrálně ovládaných tlumičů nárazů. Půleliptická listová pera byla pro zadní nápravu zvolena ze dvou hlavních důvodů. NV200 využívá jednolistová pera na obou stranách nápravy, která pomáhají rozložit zatížení, přičemž celá sestava je kompaktní a využívá výrazně skloněné konvenční tlumiče, aby nezasahovaly do nákladového prostoru. Díky tomu se výška dna nákladového prostoru udržela co nejníže.

p1250691_400


S dodávkou roku 2010 se nám jezdilo velice příjemně, na užitkový vůz bych řekl komfortně. Pochvalovali jsme si odhlučnění interiéru, rychlou dynamickou reakci, klidné chování v zatáčkách i na dálnici. Zde bych ale při vyšší rychlosti přivítal šestý rychlostní stupeň. Řízení se určitě povedlo, ve městě je posilovač řízení nápomocen bez zbytečné aktivity, s přibývající rychlostí adekvátně tuhne. Řazení je přesné, hlavice řadící páky se velice dobře drží, přestože jsem měl zprvu trochu obavy z její menší velikosti.
Zákazníci ocení i nabízenou výbavu. Elektrický posilovač řízení je vyladěn specificky pro evropský vkus, takže při nízké rychlosti zajišťuje výrazný návrat do rovného směru pro pohodovější jízdu po městě, a naopak lepší vazbu od kol ve vyšší rychlosti. Protiblokovací systém brzd (ABS) je doplněn brzdovým asistentem a elektronickým rozdělováním brzdné síly (EBD). Brzdový asistent zajistí při nouzovém brždění maximální zpomalení i v situaci, kdy řidič nevyvine maximální tlak na pedál, zatímco systém EBD neustále udržuje rovnováhu mezi předním kotoučovým a zadním bubnovým brzdovým systémem, aby dosáhl optimálního brzdného účinku (systém se automaticky uzpůsobuje momentálnímu naložení vozu). Volitelným prvkem je vyspělý elektronický stabilizační program (ESP). Senzor úhlu natočení volantu a senzor brzdného tlaku monitorují úhel a chování předních kol a brzd, zatímco senzor příčných gravitačních sil a stáčení vyhodnocují úhel skluzu vozidla. Pokud je stabilita vozidla ohrožena, ESP použije systém řízení brzd a motoru ke zpomalení vozidla a jeho přivedení zpět pod kontrolu.
Standardní bezpečnostní výbava zahrnuje airbag řidiče dostupný podle modelu buď jako standardní nebo volitelný prvek. Není-li vozidlo vybaveno airbagem spolujezdce, jeho schránka na přístrojové desce poslouží jako další odkládací prostor. Jako volitelný prvek jsou dostupné také boční airbagy pro cestující vpředu. Standardně je dodáván systém ABS, který zahrnuje také brzdového asistenta (BA) a elektronické rozdělování brzdné síly. Systém ESP je dostupný jako volitelný prvek. Elektricky ovládaná okna předních dveří společně s jednodotykovým ovládáním na straně řidiče jsou podle modelu buď standardní nebo volitelnou výbavou, přičemž osobní verze mají pro ještě lepší ventilaci posuvná okna v bočních dveřích. Dostupná je plná nabídka audio systému vozidla, opět podle modelu dodávaná standardně nebo volitelně. Systém má výšku 2 DIN a zahrnuje RDS displej a integrovaný přehrávač CD s možností připojení externího vstupu pro přehrávače MP3.
Jednoduše shrnuto, je tu velice kvalitní dodávka, která nabízí širokou výbavu za hodně přijatelnou cenu. Námi testovaný model startuje na 416 400 Kč, ve výbavě Comfort ho získáte za 474 600 Kč. Navíc nyní Nissan nabízí akční slevy.

Technická specifikace

Karoserie: Van
Počet sedadel: 2

MOTOR
Typ motoru: K9K 1,5dCi
Počet válců: 4
Počet ventilů na válec: 2
Zdvihový objem: 1 461 cm3
Vrtání a zdvih: 76.0X80.5 mm
Max. výkon: 63kW (85 k) při 3 750/min
Max. točivý moment: 200 Nm při 2 000/min
Kompresní poměr: 18,8
Vstřikovací systém: Common rail

PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ
Spojka: suchá
Převodovka: pětirychlostní manuální
Poháněná kola: přední

PODVOZEK
Systém odpružení přední:
nezávislé, typu Mc Pherson, odpružené vinutými pružinami s tlumiči, příčný stabilizátor
Systém odpružení zadní: tuhá zadní náprava, s listovým odpružením s tlumiči
Řízení: s elektrickým posilovačem a hřebenovým řízením
Brzdový systém (na přání): Kotoučové brzdy vpředu, bubnové brzdy vzadu, ABS, EBD a brzdový asistent
Rozměry disků kol: 14×5.5J
Rozměry pneumatik: 175/70R14C OFFSET 45 P.C.D 114.3×4H

SPOTŘEBA PALIVA A EMISE
Město:
5,7 l/100 km
Mimo město: 4,9 l/100 km
Kombinace: 5,2 l/100 km
Objem palivové nádrže: 55 l
Emise CO2 (kombinace): 137 g/km.

VÝKONY
Max. rychlost:
158 km/h
Min. průměr otáčení (vnější rozměry vozidla): 11,1 m
Min. průměr otáčení (stopa): 10,6 m

HMOTNOSTI
Celková hmotnost: 2 000 kg
Pohotovostní hmotnost: 1 248 kg
Užitečná hmotnost: 752 kg
Zatížení náprav přední/zadní: 951/1049 kg
Max. hmotnost přívěsu brzděného/nebrzděného: 1 100/640 kg

ROZMĚRY

Celková délka: 4 400 mm
Celková šířka (se zrcátky): 2 011 mm
Celková šířka (bez zrcátek): 1 695 mm
Celková min. výška: 1860 mm
Rozvor náprav: 2 725 mm
Převis přední/zadní: 835/840 mm
Rozchod kol přední/zadní: 1 490/1 510 mm

ROZMĚRY LOŽNÉHO PROSTORU
Max. délka:
2 040 mm
Max. šířka: 1 500 mm
Max. výška: 1 358 mm
Minimální šířka mezi podběhy kol: 1 220 mm
Výška podlahy ložného prostoru (při nezatíženém vozidle): 524 mm
Objem ložného prostoru: 4,2 m3
Posuvné boční dveře šířka/výška: 693/1 171 mm
Zadní dveře šířka/výška: 1 262/1 228 mm
 
Připravil: Martin Březina (28. 6. 2010)

vrátit se zpět




Info

Svět aut

HCS

recavia

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (30 hlasů)
  • ano (93 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz