Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

Mercedes-Benz Viano CDI 3,0 I

Prostor, luxus, dynamika

Mercedes-Benz Viano se na trhu objevil v roce 2003 a od té doby si vydobyl místo na špici velkoprostorových vozů. Nová generace posunuje tento model ještě o krok dál, majitelé se mohou pochlubit velice elegantním, prostorným a luxusním vozem. A ti, kteří usednou za volant námi testovaného modelu Viano CDI 3,0 l Ambiente i pěkně svižným parťákem.
Po týdenním testování mě napadlo jediné. Tak za tenhle vůz se firmy či movitější rodiny opravdu nemusí stydět. Ba naopak, tenhle vůz je zkrátka chloubou svého majitele. Je jasné, že tento luxusní vůz patřící do rodiny prostorných SUV si nekoupí jednotlivec či pár. Ovšem pro firemní účely či početné rodiny je to automobil přímo ideální.
Liniemi vůz vychází z původního modelu. Ono by také bylo docela škoda tento elegantní „střih" měnit. Na silnici nepřehlédnutelný. Klasické velké přední světlomety zasahující až do blatníků, mohutný nárazník, velká mřížka chladiče a velký znak s trojcípou hvězdou. To je zkrátka mercedes. Při pohledu z boku na první pohled viano. Z přední masky vycházejí linie elegantně šikmo vzad, díky tomu má řidič skvělý výhled velkým čelním oknem. Ta boční se díky vzestupné boční linii směrem vzad zužují, což je právě typický prvek viana. Na obou bocích za předními dveřmi jsou posuvné dveře. Pohled zezadu rovněž potěší. Zadní vertikální světla zabírají od střechy zhruba dvě třetiny po stranách a dodávají vozu patřičný šmrnc.
Pokud jsem si pochvaloval exteriér, interiérem jsem byl přímo nadšen. Co se týká luxusu, k testu jsme měli vrcholnou verzi viana. Vnitřní uspořádání sedadel bylo 2 + 2 + 2 (Mercedes-Benz nabízí širokou variabilitu prostoru až po variantu s osmi sedadly), což nabízelo pro šestici cestujících skutečný prostorový komfort. Sedadla byla v koženém provedení a s opěrkami pro ruce. Rozdělení sedadel bylo optimálně rozvržené, takže jsem se mohl po voze, pochopitelně až na sehnutí, bez větších problémů procházet. A to přímo z místa řidiče, neboť podlaha je rovná, bez středové konzole. Průzkum interiéru jsem si skutečně užíval a hlavou se mi honila představa, jak tři páry s tímto vozem míří na dovolenou či firemní parta za obchodním jednání. Prostě paráda. Sedadla v prostřední řadě se dají otočit do protisměru a debata může začít. A nejen ta. Mezi střední a poslední řadou sedadel je v podlaze šikovně umístěn stolek. Ten se stisknutím tlačítka lehce vysune a rozloží. Lze s ním i posunovat. A může se jíst či třeba hrát mariáš. Pokud není nálada na řečnění, ideální poloha sedadel je ve stylu „kina". Proč? Pro cestující v zadním prostoru je totiž k dispozici obrazovka s DVD přehrávačem. Ten je umístěn ve stropní liště za předními sedadly. Ovládání máte za chvíli v malíku, k dispozici je dálkový ovladač. Pokud si chce přední dvojice užívat hudby, lze zvuk DVD přepnout na sluchátka pro všechny „diváky". A pokud sedadla v zadní části vyndáte, věřte, že vianem odvezete pořádný náklad.
Tato varianta nabízela i elektrické ovládání posuvných bočních dveří. Tlačítka jejich ovládání jsou umístěna na sloupcích za předními sedadly, ovšem komfort je dotažen až do konce, takže je lze ovládat i z místa řidiče a spolujezdce na palubní desce. Ta působí kompaktním mohutným dojmem, uspořádání ovládacích tlačítek je pěkně uspořádané vedle sebe. Rádio a CD můžete samozřejmě ovládat i na volantu, stejně jako palubní počítač. U čtyřramenného volantu v kůži nechybí tempovat, díky prostoru si tak řidič může na dálnici bez problémů protáhnout nohy a dopřát jim pohodlí.
Pod kapotou se skrýval čtyřválcový turbodiesel CDI o objemu 2987 cm³. Tento třílitr nabízí maximální výkon 150 kW při 3800 ot./min a maximální točivý moment 440 Nm při 1500-2400 ot./min. Viano není žádný „anorektik", přesto z něj 204 „koníků" dělá dynamický vůz. K dispozici jsme měli pětistup�?ovou automatickou převodovku, jejíž reakce na pokyn nohy k akceleraci byla na velice dobré úrovni. O nějakých prolukách nelze hovořit. Viano má navíc kvalitní podvozek se vzduchově odpruženou zadní nápravou a v zatáčkách si s ním můžete dovolit opravdu hodně. Vůz se vlastně chová jako osobní automobil
Vyjmenovávat výbavu této luxusní verze by bylo na mnoho řádek, zmi�?me tedy alespo�? ESP(BAS+ABS+ASR+EBV), elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické ovládání oken řidiče a spolujezdce, výklopných bočních oken vzadu a bočních posuvných dveří, klimatizaci Thermotronik, druhou klimatizaci vzadu, kolejnicový systém upevnění sedadel, determální prosklení, čelní a Thorax airbagy řidiče a spolujezdce, multifunkční volant, seřiditelný sloupek volantu, výklopné dveře vzadu, vyhřívaná sedadla řidiče a spolujezdce, elektricky seřiditelné sedadlo řidiče a spolujezdce, handsfree s ovládáním z volantu, parktronic či navigační systém COMAND. Celková cena vozu včetně DPH činila 1 606 264,- Kč.

 

Dopravní portál -> testy aut -> Mercedes Benz Viano

 

Dopravní portál -> testy aut -> Mercedes Benz Viano

 

Dopravní portál -> testy aut -> Mercedes Benz Viano

 

Dopravní portál -> testy aut -> Mercedes Benz Viano

 

Dopravní portál -> testy aut -> Mercedes Benz Viano

 

Dopravní portál -> testy aut -> Mercedes Benz Viano

vrátit se zpět




Info

Svět aut

pmt

recavia

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (19 hlasů)
  • ano (89 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz