Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

Mercedes-Benz R 280 CDI

Stačí krátký pohled a je jasné, o co německé značce Mercedes-Benz v případě modelu R jde. Spojení luxusu, komfortu, maximálního prostoru a pohodlí je přímo do očí bijící. Před vámi stojí skutečně mohutný vůz MPV jenž z něj činí jeden z nejprostornějších mercedesů, které tato prestižní značka vyrobila. Svým příznivcům ho nabízí od roku 2005, ale není to tak dlouho, co na trh přišel facelift se sníženou cenou a širší nabídkou.
Prodejnost tohoto modelu nedosahovala takových čísel, jaká by si Mercedes-Benz představoval. Asi největším kamenem úrazu byla cena, ovšem značka MB s příchodem faceliftu zapracovala nejen na ní. K dosavadním verzím 2 + 2 a 2 + 2 + 2 přibyla klasika v podobě třímístné sedačky ve druhé řadě s opětovnou možností instalace dvou sedaček do třetí řady. Vznikne tak velký a skutečně prostorný rodinný vůz pro sedm cestujících. Movitější rodiny mají na výběr také další motorizace - základem je nyní zážehový šestiválec R 280, dále přibyly agregáty R 280 CDI a R 350. Další novinkou je doplnění pohonu všech kol o pohon pouze zadní nápravy u vybraných modelů. Všechny šestiválce pak mají kola o průměru 18 palců namísto „17". Model R je nabízen v kratší a delší verzi. „Krátká" je dlouhá 4938 mm s rozvorem kol 2980 mm (!), prodloužená pak narostla ještě o 23,5 cm a má rozvor 3215 mm. My jsme měli k dispozici kratší model R 280 CDI s pohonem zadní nápravy.

 

Dopravní portál -> testy aut -> Mercedes Benz R 280 CDI

 

 

Design nezapře styling značky Mercedes, který tradičně podtrhuje eleganci a dynamiku vozů. Ovšem „erko" je poněkud jiné, celkovým designem těžko zařaditelné. Přední části vévodí mohutný spoiler a velké přední světlomety. Větší jsou otvory pro nasávání vzduchu a výrazná jsou i kulatá mlhová světla. Vzadu nelze přehlédnout rovněž výrazný mohutný nárazník a střešní spoiler. Vnější design doplňují chromové komponenty, jako orámování chladiče, či doplňky na zadním části. Pokud si tento model párkrát obejdete, dochází vám hlavně jedno - že je opravdu hodně velký.
Stačí otevřít dveře a jste si tím naprosto jisti. Do auta se velmi dobře nastupuje, neboť je vyšší než klasické osobní vozy, ale zase o něco nižší než velká SUV. „Erko" se může pochlubit světlou výškou 200 mm, což je srovnatelné právě s mnohými vozy SUV, ale za nějakého terénního profíka ho nepokládejte, velký rozvor a nízko položený přední spoiler by vás mohly pořádně „vypéct". Na polní či lesní cesty se samozřejmě bát nemusíte.

 

Dopravní portál -> testy aut -> Mercedes Benz R 280 CDI

 

 

Interiér je skutečně luxusní, ocitnete se v království kůže, leštěného dřeva a chromu. Ergonomie prvků je precizně propracovaná, ovládací prvky na nejvyšší úrovni. Ve dvou směrech nastavitelný multifunkční volant, elektricky ovládaná přední sedadla, samozřejmě vyhřívaná, stejně tak vnější zpětná zrcátka. Středu panelu dominuje audio systém s obrazovkou s možností DVD navigace. Automatickou vícezónovou klimatizaci Thermotronic si mohou cestující ovládat i ve druhé řadě. Řadící páka sedmistupňové automatické převodovky 7G-Tronic je umístěna vpravo u volantu a musím přiznat, že její ovládání bylo ještě pohodlnější, než při klasickém uložení na středové konzole. Řadit lze i manuálně tlačítky na volantu. Sedadla jsou velice pohodlná, určená k dlouhým cestám. Z bolesti zad strach mít nemusíte. Prostor pro cestující je na všech místech vysloveně nadstandardní, cestující nijak netrpí ani na dvou sedadlech ve třetí řadě, zejména pak v prodloužené verzi. Ovšem standardně je vůz dodáván v konfiguraci 2 + 3.

 

Dopravní portál -> testy aut -> Mercedes Benz R 280 CDI

 

 

Díky velké šířce vozu je mezi přeními sedadly široká loketní opěrka, která skrývá velký úložný prostor. Celkově je ho v rodinném voze dostatek, nechybí odkládací prolisy na nápoje. Ve druhé řadě pro tři cestující (plnohodnotná jsou krajní sedadla) lze umístit tři dětské sedačky vedle sebe, přičemž boční lze upevnit pomocí systému Isofix. Pokud není střední místo obsazeno, může pi jeho sklopení sloužit jako další široká opěrka na ruce. Objem zavazadlového prostoru je rovněž komfortní a velice variabilní. Základní objem bez třetí řady sedadel činí úctyhodných 939 l, postupnou eliminací sedaček ve druhé řadě ho lze zvýšit až na 2001 l. Po podlahou zavazadelníku je pak další úložná přihrádka s objemem před 50 l, jedinou nevýhodou je dost vysoko položená nakládací hrana. Složením druhé řady vznikne 1,8 m dlouhá rovná ložná plocha, a to už je malý náklaďák.

 

Dopravní portál -> testy aut -> Mercedes Benz R 280 CDI

 

 

S využitím dodávky se ale u tohoto vozu příliš často nepočítá, jde hlavně o rodinné auto. V námi testované verzi tomu odpovídali i jízdní vlastnosti. Jde hlavně o komfortní jízdu, kdy se svým „korábem" směřujete k cíli v klidu. Auto výborně eliminuje nerovnosti vozovky, za příplatek je navíc vybaveno vzduchovým odpružením obou náprav. Na silnicích si vede naprosto kultivovaně, jen ve městě očekávejte trochu více práce s volantem. Motor o síle 140 kW nenabízí extra sportovní zážitky, výkon s obsazením vozu a hmotností zavazadel trochu vadne. Vyšší stavba a hmotnost omezuje i jeho agilitu v zatáčkách, i když nutno říci, že na své rozměry si s prudšími zatáčkami poradí bez většího náklonu a velice rozvážně.

 

Dopravní portál -> testy aut -> Mercedes Benz R 280 CDI

 

 

Na druhou stranu, s tímto vozem není třeba někam spěchat, tady jde o požitek z pohodlí. Jedná se o ideální rodinný vůz a s ratolestmi za zády se přece na silnicích neblázní. Na objem motoru a váhu vozu byla příjemná i průměrná spotřeba, která se v našem případě zastavila na 9,2 l na 100 km/h. Jak už jsem v úvodu uvedl, Mercedes-Benz výrazně snížil cenu modelu R. ta se dříve blížila ke dvěma milionům, nyní je testovaná verze R 280 CDI k dostání v základu za 1 275 000,- Kč. Vzhledem k bohaté výbavě je to cena velice zajímavá. Ovšem s nadstandardním vybavením adekvátně stoupá.


Technická data

Délka: 4938 mm
Šířka: 1922 mm
Výška: 1661 mm
Rozvor: 2980 mm
Motor: podélně uložený přeplňovaný vznětový šestiválec
Zdvihový objem: 2987 cm3
Max. výkon: 140 kW (190 k) při 4000/min
Max. toč. moment: 440 Nm při 1400-2800/min
Max. rychlost: 210 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,7 s
Spotřeba
Město:
11,6 l/100 km
Mimo město: 7,5 l/100 km
Kombinovaná: 9,0 l/100 km
Objem zavazadlového prostoru: 601 - 2001 l
Objem palivové nádrže: 80 l
Pohotovostní/užitečná hmotnost: 2195/645 kg
Základní cena (vč. DPH): 1 275 000,- Kč

vrátit se zpět




Info

Svět aut

HCS

chytrydopravce

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (20 hlasů)
  • ano (90 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz