Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

Mercedes-Benz b 150

Image za rozumnou cenu

Koho by nelákalo vlastnit automobil stuttgartské automobilky s hvězdou ve znaku? Navíc ho mít pro celou rodinu? A co takhle ještě při koupi mercedesu nezruinovat veškeré rodinné úspory? Jde to. Mercedes Benz B je skutečně rodinný „medvěd" za rozumnou cenu i když zarytí fandové mercedesu se na něj dívají skrz prsty.
K testu jsme dostali nejlevnější verzi s nejslabším motorem, a tak jsme byli hodně zvědaví, co Mercedes-Benz za 610 tisíc v základu nabízí. Třída B je na první pohled bratrskou kategorií „áčka". Tvar karoserie malého MPV se vymyká klasice mercedesu, ale získala si řadu svých příznivců. Stejně jako třída A má i „béčko" pohon předních kol, oba vozy mají velké přední sklo, shodnou palubní desku, motory, převodovky a malá zpětná zrcátka. U třídy B ale v nabídce chybí nejslabší vznětový agregát o síle 60 kW. V každém případě je tento vůz nutné chápat jako vstřícný krok značky Mercedesu k příznivcům vozů MPV. Osobně nemohu říct, že by se mi nelíbil. Vysoké čelo přecházející plynule ke skosené zádi, chromové lišty kolem oken a ve spodní části na bocích, vpředu i vzadu a také na klikách, mohutná mřížka chladiče s velkým znakem automobilky Mercedes, výrazná zadní světla a vypouklé blatníky, to vše působí elegantně. A zatímco „áčko" bylo stvořeno spíše pro ženy, tak „béčkem" útočí mercedes na mužskou klientelu. Dle sloganu Mercedesu „když chlap je i táta". Třída B je mohutnější a rodinu s ní bez problémů převezete.

 

V interiéru je patrné, že i v levnějším voze chtěl Mercedes dostát své dobré pověsti. Materiály jsou velice kvalitní, a to nejen měkké plasty, ale i tvrdé. Oko potěší i hliníkové prvky. Přivítal jsem i řadu odkládacích přihrádek, včetně zamykatelné s chlazením před spolujezdcem. To k rodinnému vozu prostě patří. Stejně jako v „áčku" chybí pravá páčka pod volantem, takže přední i zadní stírač se ovládají na levé „směrové" páčce. Středový panel je slušivý. Přestože zde nenajdete kvanta tlačítek, působí luxusně. Na podélně i výškově nastavitelném volantu je ovládání audio systému a palubního počítače, ale jinak jsem se nemohl zbavit dojmu, jako bych držel volant poněkud starší generace. Stejný pocit jsem měl i při pohledu na dveřní opěrky rukou. Nemile mě překvapilo i ovládání elektrických oken, kdy jsem musel tlačítko na zavírání okna neustále držet, jeden dotyk nestačil. Zvyknout jsem si musel i na nízko posazená a malá zpětná zrcátka. Pokud jsem v „áčku" trochu kritizoval menší prostor pro cestující vzadu, pak v „béčku" jsem si to rád odpustil. Místa je dost pro nohy i pro hlavu. Pouze sedáky by mohly být delší a sezení je trochu nízké. Zde je však třeba přimhouřit oko, neboť zvítězila bezpečnost cestujících. Podlaha je totiž zvýšená kvůli případnému nárazu. V ten moment by se motor zasunul pod ni a neohrozil by posádku. Přes vyšší karoserii je tak vnitřek zhruba stejně veliký, jako u normálního osobního vozu.
Zavazadlový prostor se v této kategorii pohybuje někde ve vyšším průměru a pro rodinu s dětmi je dostatečný. Navíc se dá základních 458 litrů v mžiku zvýšit na 1530 litrů. Skutečně stačí dva úkony jedné ruky a máte vzadu velkou rovnou podlahu. To jsem si opravdu pochvaloval. Stejně tak dno zavazadelníku, které má dvě polohy. Jediným jednoduchým pohybem se podlaha protočí v kloubové drážce a sedne si zhruba o 9 centimetrů níž. V opačném případě se pod ní u rezervního kola vytvoří krytý odkládací prostor. Pokud potřebujete rezervní kolo vyndat, podlahu si lehce zafixujete vymáčknutím malé zarážky vlevo nahoře. Ta se dá využít i jako věšáček na tašky.
Když jsem se díval do technických dat, říkal jsem si, jak si asi zážehová patnáctistovka s maximálním výkonem 70 kW (95 k) a s největším točivým momentem 140 Nm s vozem o váze 1300 kg poradí. Nakonec jsem musel konstatovat, že docela dobře. Kultivovaný chod mě nepřekvapil, chválou jsem nešetřil při debatě o přesné převodovce a k tomu dobře sladěné spojce. Ve městě nemá „béčko" jediný problém, díky tomuto motoru se i v zácpách můžete pohybovat při spotřebě kolem osmi litrů na 100 km. Ostré zatáčky jsem zvládal lehce jednou rukou díky silnému posilovači. Ovšem mimo město mi tato „vychytávka" už tak dobrá nepřišla. Přeposilováno je až příliš, poněkud jsem postrádal kontakt s vozovkou. Přepínač na městký režim by nebyl na škodu. Na druhou stranu jsem čekal v zatáčkách od vyššího auta podstatně citelnější náklony, ale podvozek je velice kvalitní a dostatečně tuhý na to, abyste neklouzali na sedačkách. Náklony velice dobře eliminuje. A co se týká dálnice, tak s tímto vozem z ní taky nemusíte mít strach.
Ovšem akcelerace není nic moc, při předjíždění to chce rozvahu a hlavně dostatečný čas na to nezvýšit sobě a jiným účastníkům tepovou frekvenci. Pokud ale vůz držíte ve vyšších otáčkách, nelze ho za lenocha označit. A když ho vytočíte k hranici 5000 otáček, docela dobře si nasimulujete sportovní jízdu. Při té oceníte i velice kvalitní brzdy s rychlým, ale plynulým nástupem. Pokud jste příznivci klidné jízdy, budete odměněni příjemným a tichým chodem motoru, k tomu se lze mimo město se spotřebou dostat i k šesti litrům na 100 km. Po týdenním testování mi palubní počítač ukazoval průměrnou spotřebu 7,4 l na 100 km.
I když to tak na první pohled nevypadá, „béčko" nabízí poměrně bohatou standardní výbavu. Do té patří například 5stupňová mechanická převodovka, adaptivní čelní airbagy a hlavové boční airbagy pro řidiče a spolujezdce vpředu, protiblokovací brzdový systém ABS, přední loketní opěrka s úschovným prostorem s mechanismem otevírání na jedno stlačení, vyhřívaná a elektricky nastavitelná vnější zrcátka, brzdový asistent BAS, elektronický program stability ESP®, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektrický ovládaná přední okna vpředu, sklopná zadní lavice sedadel v poměru 1/3:2/3, odnímatelný sedák zadních sedadel, kryt ložného prostoru, výškově nastavitelná podlaha ložného prostoru, nastavitelný sloupek řízení, fixační body pro dětskou autosedačku ISOFIX s TopTether vzadu či klimatizace.
Zda se jedná o plnohodnotný mercedes by asi vyvolalo dva různé názory, dle mého má v nabídce této značky své účelové místo. A pokud chcete image za rozumnou cenu, tak tady je.

 

Technická data

Délka: 4270 mm
Šířka: 1777 mm
Výška: 1603 mm
Rozvor: 2778 mm
Motor: zážehový čtyřválec
Zdvihový objem: 1498 cm3
Max. výkon: 70 kW (95 k) při 5500/min
Max. toč. moment: 140 Nm při 3500 - 4000/min
Max. rychlost: 175 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h: 13 s
Spotřeba
Město:
8,4 l/100 km
Mimo město: 5,7 l/100 km
Kombinovaná: 6,7 l/100 km
Objem zavazadlového prostoru: 458/1530 l
Objem palivové nádrže: 54 l
Pohotovostní hmotnost/nosnost: 1300/535 kg
Základní cena: 610 000,- Kč

 

Dopravní portál -> testy aut -> Mrcedes Benz B  150

 

Dopravní portál -> testy aut -> Mrcedes Benz B  150

 

Dopravní portál -> testy aut -> Mrcedes Benz B  150

 

Dopravní portál -> testy aut -> Mrcedes Benz B  150

 

Dopravní portál -> testy aut -> Mrcedes Benz B  150

 

Dopravní portál -> testy aut -> Mrcedes Benz B  150

vrátit se zpět




Info

Svět aut

HCS

recavia

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (20 hlasů)
  • ano (90 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz