Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

Mercedes-Benz A 160 CDI

„Trojcípá hvězda" za přijatelnou cenou

Příznivci značky Mercedes si už zdaleka nemusí lámat hlavu, kde vzít „velké" peníze, aby si mohli užívat pohodlí za volantem vozu s trojcípou hvězdou ve znaku. Německá automobilka vyšla potenciálním zákazníkům vstříc s novou generací modelu třídy A, která je oproti předchůdci znatelně levnější.
Námi testovaný pětidvéřový model Mercedes A 160 CDI s dvoulitrovým dieselovým čtyřválcem a s maximálním výkonem 60 kW (82 k) pořídíte již od 555 000,- Kč s DPH. Jen pro zajímavost, cena předchozího modelu třídy A s vznětovým motorem 1,7 l  a síle 44 kW (60 k) se pohybovala kolem 700 000,- Kč. Je nasnadě, že nový model je modernější a se širší nabídkou standardní výbavy.
Základní design modelové řady A zůstal zachován, nebylo proč ho výrazně měnit. Kompaktnímu vozu sedne. Linie jdou od přední masky neustále nahoru přes velké čelní sklo až po střechu. Vzestupné linie vévodí i profilu, klika zadních dveří je výš než u předních. Typická je i rovná záď. Na první pohled určitě zaujmou agresivní přední i zadní světla protažená do boků vozu a mohutný přední spoiler v barvě vozu s průduchy a integrovanými mlhovými světly. Širší rozchod kol a rozšířené okraje blatníků přispívají ke sportovnímu vzhledu.
Pokud usednete do interiéru, ocitnete se v prostředí kompaktního MPV s prvky hatchbacku. Osádka sedí výš než v klasickém osobní voze. Na všech sedadlech si cestující dopřávají skutečného pohodlí. Na zadních variabilních sedadlech je místa pro nohy až až, uvnitř nemají problém ani cestující vysoké postavy. V tomto směru udělalo „áčko" velký krok vpřed. Zkrátka kultivovanost cestování k mercedesu patří i k těm menším vozům. Sedadla jsou pohodlná, vpředu s dobrým bočním vedením. Velké čelní sklo poskytuje komfortní výhled. Interiér je osazen kvalitními plasty s hliníkovými dopl�?ky. Pracoviště řidiče je elegantní a dobře ergonomicky řešené. Na středovém panelu řidič najde vše, co potřebuje. Na tříramenném volantu má k dispozici ovládání rádia s CD přehrávačem a telefonu. Hlasitost zvukového zařízení můžete měnit bez toho, aby vaše ruce opustily volant. A stisknutím tlačítka můžete také zkontrolovat rychlost a spotřebu paliva na dobře čitelném palubním počítači, který je umístěn mezi dvěma velkými kruhovými přístroji na přístrojové desce. Na levé straně volantu je lehce ovladatelná páčka dalšího milého pomocníka - tempomatu. Zkrátka „áčko" je designem a interiérem plnohodnotným mercedesem.
Pokud ale hovoříme o dynamickém vzhledu, s touto pohonnou jednotkou nějakou „divočinu" nečekejte. Dvoulitrový vznětový motor s maximálním výkonem jen 60 kW není úplně to pravé ořechové. Pokud tedy nepočítáme s tím, že si toto „áčko" kupujeme hlavně jako auto do města. V nižších otáčkách to s akcelerací ještě jde, ale při vyšších otáčkách už to nijak slavné není. Do vyšších rychlostí se vůz dostává poměrně těžkopádně. Na druhou stranu je nutné pochválit opětovné hladké a přesné řazení či zdařilé odhlučnění interiéru vozu s jednoprostorovou koncepcí. Nový Mercedes A také velmi dobře přijímá i velké nerovnosti, odtlumení náprav je skutečně zdařilé. Nová parabolická zadní náprava navíc poskytuje velice dobré držení vozidla i v prudkých zatáčkách. Zkrátka, předností tohoto modelu je hladká jízda při nižších rychlostech. Pokud chcete zažít sportovnější pocit, doporučuji „áčko" s motorem o větším výkonu..
Ze standardní výbavy jmenujme dvoustup�?ový airbag pro řidiče a spolujezdce, boční airbagy Head-Thorax vpředu (včetně hlavových), aktivní opěrky hlavy vpředu, posilovač řízení, ABS, ASR, ESP, elektricky ovládaná boční okna vpředu, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka s bočními směrovkami, centrální zamykání s imobilizérem, čidlo zatížení sedadla spolujezdce, tónované čelní sklo, determální skla, multifunkční kožený a výškově nastavitelný volant, koženou řadící páku, mlhovky vpředu a vzadu, palubní počítač, sklopná a vyjímatelná zadní sedadla 1/3:2/3 u 5dveřové verze, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově nastavitelná podlaha zavazadlového prostoru u 5dveřové verze, reflektory s projekční technikou.

 

Technická data

Délka: 3838 mm
Šířka: 1764 mm
Výška: 1593 mm
Rozvor: 2568 mm
Motor: přepl�?ovaný vznětový čtyřválec
Válce/ventily: 4 / 4
Zdvihový objem: 1991 cm³
Max. výkon:
60kW při 4200 ot/min
Max. točivý moment: 180 Nm při 1400 - 2600 ot/min
Max. rychlost: 170 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h: 15 s
Spotřeba - město/mimo/kombi: 6,5/4,5/5,2 l/100 km
Zavazadlový prostor: 435/1995 l
Objem nádrže: 54 l
Pohotovostní hmotnost/nosnost: 1325/435 kg
Pneumatiky: 195/55 R16

 

Dopravní portál -> testy aut -> Mercedes A1

 

Dopravní portál -> testy aut -> Mercedes A1

 

Dopravní portál -> testy aut -> Mercedes A1

 

Dopravní portál -> testy aut -> Mercedes A1

 

Dopravní portál -> testy aut -> Mercedes A1

vrátit se zpět




Info

Svět aut

pmt

solobus

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (19 hlasů)
  • ano (89 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz