Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

Lancia Ypsilon 1,4 16V

Originální dámská kabelka

Na dlouhých osm let zmizela z českého trhu atraktivní italská značka Lancia. Naštěstí se rozhodla vrátit na místo „činu" a její návrat při brněnském autosalonu se zdařil. První vlaštovkou, která je zájemcům nabízena, je nejmenší model Lancia Ypsilon. A vydala se pěkně v tradičních kolejích značky Lancia. Zaujme vás mini vůz, který se může pochlubit značným vnitřním prostorem, originálním exteriérem i interiérem, nekřiklavým luxusem, moderní technologií a výkonným motorem. To vše v malém balení, jakoby do dámské kabelky. Nebo rovnou hovořme o dámské kabelce na čtyřech kolech.
Tahle třídvéřová minilancia křižuje evropské silnice už pět let, ale nyní jí tvůrci trochu upravili „kabát", aby nejen držela krok s moderní dobou, ale aby byla přinejmenším v přední řadě tohoto segmentu, ne-li o krůček napřed. O co designérům šlo? Prostě aby to bylo Made in Italy. Jako celek, v detailech. Charakterem, stylem, zkrátka jiné. Chcete pro svou drahou polovičku něco extra na poletování po buticích? Tady to je. Něžné pohlaví bude středem pozornosti ještě než jeho kramflíčky dostepují ke dveřím kosmetického salónu. Pravda, středem pozornosti bude tak trochu i vaše peněženka.

 

Dopravní portál -> testy aut -> Lancia Ypsilon

 

 

Ale tak už to bývá. Chceš něco jiného, neokoukaného? Tak si připlať. A ypsilonka je skutečně ozdobou mezi mini vozítky. Kompaktní vůz s překvapujícím vnitřním prostorem. Co se týká nového designu, zaujmou elegantní optické skupiny světlometů s čirými skly a větší svítivostí. Linie vozu působí velice kompaktně, z bočního pohledu přechází horizontálně plynule od přídě po záď. Žádné narušení spojitosti. Přední nárazník je bez hran, aby se zvýšila bezpečnost chodců při případném kontaktu. Originální jsou rovněž zadní vertikální světla pod nimiž se vyjímá mohutný a trochu vystouplý zadní nárazník.
Jak už jsme řekli, vnitřní prostor velice příjemně překvapí. Vpředu se cítíte jako ve vyšší třídě, na zadní sedadlo se vejdou i tři cestující. Musí se samozřejmě uskromnit, ale na kratší vzdálenosti určitě netrpí. K největším v této třídě patří i zavazadlový prostor. Lancia totiž  použila „fígl" v podobě posuvné zadní lavice o 15 cm. Takže lze zadní prostor upravit dle potřeby cestujících či přepravy zavazadel. Boční dveře jsou velké a dají se otevírat vysloveně „dokořán". To aby byl usnadněn přístup na zadní sedadla. Jen je třeba si dát pozor, abyste neorazítkovali parkujícího souseda.
Při usazení do sedadla a pohledu na palubní desku jsem si jen pomyslel - no jo, Italové. Je to opravdu stylové, nápadité. Palubní deska je pod čelním sklem s prolisy, které tvoři vlevo i vpravo odkládácí přihrádky. Zkrátka, aby bylo kam vysypat kabelku. Uprostřed si však nic neodložíte, neboť zde designéři vytvořili zajímavou „stříšku", která ukrývá kruhové přístroje s displejem, jenž informuje o funkcích vozu (chybí však ukazatel teploty motoru). Jen bych se přimlouval za větší kontrast. Za volantem tedy přístroje nehledejte, tohle je italský nápad. Vše pro oči je uprostřed palubní desky. Pod kruhovými přístroji je ovládání autorádia s CD, topení, ventilace a klimatizace. Možná je škoda, že celá palubní deska je tvořena jen tvrdými i když kvalitními plasty. Že se nejedná o kombinaci s hliníkem je přece jen poznat. Na předních sedadlech jsem postrádal boční vedení, dvoubarevné čalounění bylo ale velmi kvalitní. V luxusnější výbavě se můžete těšit na kožené provedení. Nepříliš milým překvapením byla manuálně ovládaná zpětná vnější zrcátka. K pohodlí naopak přispívá panoramatické střešní okno.
K dispozici jsme měli nejsilnější verzi se zážehovým motorem 1,4 16V (v nabídce jsou ještě 1,2 8V a 1,4 8V a dvě vznětové třináctistovky). Jízdní vlastnosti lze hodnotit jedním slovem - městské. Vůz má tzv. velký rejd, v úzkých uličkách se hladce proplétáte. Jen pozor na ostré řezání zatáček. Díky výšce se dokáže pěkně zhoupnout a dokonce zvednout kolo. Do vínku ypsilonka dostala měkký podvozek, tvůrci městu přizpůsobili i zpřevodování převodovky, v kolonách můžete jet při nízkých otáčkách i na čtyřku. Brzdy jsou silné s dobrým nástupem. Na dálnice tento mini vůz příliš není, díky stavbě je poněkud neposedná. Pokud si chcete mimo město užívat trochu sportovnější styl jízdy, musíte motor točit kolem 3500 otáček.
Ceny začínají na 295 000 Kč (1,2 Argento) a končí na 494 000 Kč (1,3 Sport Momo Design), diesel 1,3 Argento pořídíte za 355 000 Kč.

 

Technická data

Délka: 3810 mm
Šířka: 1704 mm
Výška: 1530 mm
Rozvor: 2388 mm
Objem zavazadlového prostoru: 215 - 290 l
Motor: zážehový čtyřválec 16 V
Zdvihový objem: 1368 ccm
Max. výkon: 70 kW (95 k)
Max. krouticí moment: 128 Nm
Max. rychlost: 175 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,9 s
Spotřeba paliva
Město: 8,5 l/100 km
Mimo město: 5,4 l/100 km
Kombinovaná: 6,6 l/100 km
Objem palivové nádrže: 47 l
Základní cena: 295 000,- Kč

 

Dopravní portál -> testy aut -> Lancia Ypsilon

 

Dopravní portál -> testy aut -> Lancia Ypsilon

 

Dopravní portál -> testy aut -> Lancia Ypsilon

vrátit se zpět




Info

Svět aut

HCS

chytrydopravce

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (19 hlasů)
  • ano (90 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz