Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

HYUNDAI i40 2,0 GDI KOMBI

Velice dobře si pamatuji na modely značky Hyundai před patnácti lety. Nyní jsme měli k redakčnímu testu nový model Hyundai i40 GDI v provedení kombi. Začínám korejskou společnost podezřívat, že na nějakém pohádkovém trhu narazila na sedmimílové boty. Po pár letech je to nebe a dudy. S tím, jak stoupá křivka kvality, logicky stoupá křivka prodejů a značka Hyundai dnes patří na českém trhu k nejvyhledávanějším.

p1300713_400


Byl jsem skutečně mile překvapen. Exteriérem, interiérem i jízdními vlastnostmi. Tenhle kombík totiž naplnil přesně to, co jsem od něj očekával. Pohodlí, komfort, atraktivní provedení, luxusní výbavu a velice přijatelnou cenu. Nečekal jsem od něj extra sportovní charakter a také ho nemá.
Dodnes se samozřejmě setkáte s lidmi, kteří se už jen kvůli tomu, že se jedná o korejskou značku, která v devadesátých letech minulého století přinášela svým majitelům nemálo problémů a zklamání, k Hyundai rovnou otočí zády. Jenže časy se mění. Korejští tvůrci pochopili, že v Evropě neprorazí jen cenou, ale že je třeba k tomu dodat i patřičnou kvalitu. Jsem přesvědčen, že například značkám Škoda (Octavia), Ford (Mondeo) či Volkswagen (Passat) model i40 poněkud vyrazil dech.

p1300725_400


Dle mého názoru se jedná o velice pohledný vůz, který je díky svým liniím a křivkám značně originální. Myslím tím hlavně zakřivení oken u D-sloupku. Pření maska odpovídá současným moderním evropským standardům, ale svým způsobem je také trochu jiná. Výborně k sobě ladí v opačném gardu ostře řezané přední světlomety a mlhová světla integrovaná do mohutného nárazníku v barvě vozu. Rovněž zajímavě je řešen velký otvor chladiče, který protíná dynamicky tvarovaný pás karoserie. Zkosená mohutná záď s velkými světly a horním spoilerem jasně hovoří o tom, že Hyundai bitvu s prémiovými značkami ve střední třídě myslí naprosto vážně.

p1300718_400


O tom není pochyb ani v interiéru. Musel jsem se uznale usmát, tohle už je opravdu o něčem jiném. Příjemně jsem se usadil v pohodlném sedadle řidiče s dostatečným bočním vedením a sledoval povedenou synchronizaci jednotlivých prvků. Středový panel je velice kompaktní a kónicky se rozevírá směrem vzhůru. Na ergonomii ovládacích tlačítek si dal korejský výrobce opravdu záležet, vše je dobře po ruce. Panelu dominuje velká obrazovka navigace a dva výdechy klimatizace. Kolem sebe najdete měkké i tvrdé plasty, ale hlavně kvalitní. Na pocitu z luxusního vozu se v případě testovaného vozu podílela bohatá výbava Experience. K dispozici jsem měl multifunkční volant, přední vyhřívaná sedadla, dvouzónovou klimatizaci, obsáhlý palubní počítač, tempovat, řadu bezpečnostních systémů, audio systém či 7 airbagů. Za příplatek bylo vyhřívání volantu, startovací tlačítko Start/Stop, přední a zadní parkovací senzory, navigace a parkovací kamera. To vše jsou bezesporu moc vítaní pomocníci. Chválu zaslouží také prostornost interiéru. Na zadních sedadlech si v pohodě sednou tři dospělé osoby a zejména prostor pro kolena je obdivuhodný. Stejně tak nad hlavou. To je dáno nižším provedením zadních sedadel, ale vyšší postavy si v tomto případě mohou právě na tuto prostorovou úlitbu stěžovat. Objem zavazadlového prostoru 553 l odpovídá standardu této kategorie, samozřejmě se dá lehkým sklopením zadních sedadel zvětšit, a to na 1 719 l. V kufru jsem ocenil variabilní posuvnou přepážku, která se dá lehce nastavit tak, aby upevnila převážená zavazadla.

p1300723_400_01


Pod kapotou se skrýval nejsilnější motor pro model i40 - dvoulitrový atmosférický čtyřválec s přímým vstřikováním s výkonem 130 kW propojený s šestistupňovou automatickou převodovkou. Osobně bych asi zvolil dieselový agregát s manuální převodovkou, ale chápu, že příznivců benzinu je tady stále dost a dost. Ti se však musí připravit na to, že při ostřejší jízdě se bez problémů v průměru dostanou nad 11 litrů na 100 km. Zimní počasí nedovolilo testování jízdních limitů, v každém případě si motor s vozem v pohodě poradí, dynamiku je třeba hledat nad 4 000 otáček. V zatáčkách se jedná o sebevědomého parťáka, který ochotně drží danou stopu. Nepocítil jsem nějaké znaky neotáčivosti. Vůz má víceprvkovou zadní nápravu a celkově je naladěn velice komfortně, možná je až na tuto třídu o něco měkčí, než má konkurence. Pro někoho plus, pro někoho minus, v každém případě si po silnici plujete jako v korábu. Žádné rázy od podvozku, vůz přijímá v klidu i větší nerovnosti. Pokud k tomu připočtu přesné, rychlé řízení s adekvátní zpětnou vazbou a skvělé odhlučnění interiéru, jedná se vskutku o pohodlné cestování. Ovšem, jak už jsem uvedl, na sportovní adrenalin zapomeňte. Automatická převodovka je sice kvalitní a plynulá, ale ani při zapnutém režimu Sport nemá zrovna rychlou reakci, a to ani v případě, když si přepnete na sekvenční řazení, které lze ovládat tzv pádýlky pod volantem. Ale jak už jsem předeslal, závodění není cílem tohoto modelu.

p1300720_400


Hundai i40 kombi je velice zdařilý vůz. V základu přijde na 654 990 Kč, v našem případě s nabitou výbavou s příplatky na 775 990 Kč. Zkuste podobně vybavený vůz najít u elitní konkurence za podobnou cenu...

ZÁKLADNÍ TECHNICKÁ DATA

Délka: 4 770 mm
Šířka: 1 815 mm
Výška: 1 470 mm
Rozvor: 2 770 mm
Motor: zážehový atmosférický čtyřválec, 16V
Zdvihový objem: 1 999 cm3
Max. výkon: 130 kW při 6 500/min
Max. točivý moment: 213 Nm při 4 700/min
Max. rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,8 s
Spotřeba (město/mimo/komb.): 10,4/5,9/7,5 l/100km
Objem palivové nádrže: 70 l
Objem zavazadlového prostoru: 1 719/553 l
Pohotovostní hmotnost/nosnost: 1 516/534 kg
Základní cena: 654 990 Kč
Text a foto: Martin Březina (24. 2. 2012)

vrátit se zpět




Info

Svět aut

HCS

solobus

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (19 hlasů)
  • ano (90 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz