Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

Hyundai i30 1,6 CVVT

 

Korejská automobilka Hyundai nedávno přišla s dalším velkým trumfem. S novým Hyundai i30 vstoupila na trh se smělými ambicemi. Pětidvéřový hatchback, nejpopulárnější karosářská verze, se stala soupeřem vozů v segmentu nižší střední třídy. Jeho rivaly jsou zejména Kia cee´d, Ford Focus, Citroën C4, Toyota Auris, Peugeot 307 nebo Renault Mégane. Ovšem do ringu vyzvala ambiciózní „třicítka" i ostřílenou a osvědčenou Škodu Octavii. I tím, že v nabídce Hyundai i30 nepřijdou zkrátka ani příznivci varianty kombi.
Že chce tímto modelem Hyundai ukousnout pořádný kus z tržního koláče by měly konkurenční značky brát naprosto vážně. Nová i30 byla vyvíjena jako typický evropský vůz. Pro poměrně konzervativní zákazníky s vysokými nároky jak na karosářská provedení a vnitřní prostornost, tak na širokou paletu motorů a jízdní vlastnosti. To si korejská značka dobře uvědomovala a model i30 by měl ve zmíněných kritériích majitelům vyhovovat.

 

Dopravní portál -> testy aut -> Hyundai i30

 

V nabídce je šest agregátů, zážehové a vznětové motory se dělí rovným dílem. Modelový řada startuje benzínovou čtrnáctistovkou s maximálním výkonem 80 kW, šestnáctistovka poskytuje v benzínové variantě maximální výkon 90 kW. V dieselové verzi nabízí motor 1,6 dva různé výkony. Slabší verze produkuje výkon 66 kW, silnější pak výkon 85 kW. Vrcholem obou typů motorizací je dvoulitr. Benzínová varianta poskytuje maximální výkon 105 kW, dieselová 103 kW. My jsme měli k dispozici model s benzinovým motorem 1,6 l o síle 90 Kw při 6200/min.
Dle mého názoru se Hyundai i30 designově dost vydařil, i když není čistým originálem. Asi mnozí ho označí za mladšího bratříčka již zmíněné Kia cee´d. Oba korejské modely se snaží tvářit maximálně evropsky, ovšem hyundai nemá až tak jednoduchou karosérii, najdete zde více zvýrazněných tvarů. Současnou evropskou klasikou jsou výrazné přední světlomety značně zasahující do boků karoserie a vpředu nepřehlédnutelná chromová lišta. Prolisy na spodní části boku mají vozu dodat dynamiku, zadní část je pak zkosená s tvarovaným přechodem k mohutnému zadnímu nárazníku. Velká vertikální zadní světla vám rovněž připomenou i nějaký ten jiný evropský model, ale i hyundai sluší.
Když usednete za volant a rozhlédnete se, obklápí vás kvalitní materiály z tvrdších plastů vhodně zvolené v kombinaci tmavé a stříbrné barvy. Rovněž potahy sedaček byly velmi kvalitní. Posez byl pohodlný, sedačku si můžete nastavit v šesti směrech. Sezení není nijak tvrdé, takže by vám neměly dělat problémy dlouhé cesty. V zatáčkách vám pak pomůže dostatečné boční vedení. Když jsem nastartoval, ihned mě zaujalo výrazné modré podsvícení přístrojů, díky němuž jsou velmi dobře čitelné jejich veškeré informace. Přivítal bych však ovládání palubního počítače na volantu, jeho přepínaní je umístěno nepříliš šikovně na pravé straně pod volantem a při jízdě není pravidlem, že ho „trefíte" na první pokus. Jinak jsou všechny ovládací prvky v dobrém dosahu a dobře ovladatelné. Ve dvou rovinách nastavitelný tříramenný volant padne velmi dobře do ruky díky hornímu tvarování, na něm pak využijete ovládání kvalitní audiosoustavy s CD, která nemá problémy s MP3. Tvůrci nezapomněli ani na dostatek odkládacích prostor. Vedle kapes ve všech dveřích lze využít dvojici skříněk ve středovém panelu či ve střední loketní opěrce. Vlastně už samozřejmostí je uzamykatelná a klimatizovaná schránka proti spolujezdci.
Rozvor náprav 2650 mm směle naznačoval, že k vyvolání vážné klaustrofobie u posádky asi nedojde. Cestování je pohodlné i pro cestující na zadních sedadlech. Nejenže si nemohou stěžovat na deformaci spodních částí nohou, ale díky vykrojení předních opěradel nebudou mít ani otlačeniny na kolenou. Základní objem zavazadlového prostoru vám dech nijak nevyrazí, 340 l patří v této třídě k průměru. Něco jiného je, když potřebujete převézt větší náklad. Zadní sedadla se dají jednoduše sklopit do roviny bez hrany a vznikne objem 1250 l. Ocenil jsem další přihrádky právě v zavazadlovém prostoru a zejména úchyty se sítí, která k mé velké radosti výborně „znehybní" i těžší zavazadlo.
Hodnota 90 kW pro zážehový motor 1,6 l je už sama o sobě velmi potěšujícím a hodně vzácným číslem. Pružný agregát se chová tiše, pěkně „táhne" už v nízkých otáčkách, nad 4000 otáček se chová velmi živě. Řazení s pětistupňovou manuální převodovkou je přesné i když dráhy jsou trochu delší a šestý rychlostní stupeň by taky hodil. Spojka je jak se říká akorát. Pochvalu zaslouží podvozek, a to jako celek. Díky PcPherson vpředu a víceprvkovému zavěšení vzadu se chová velice jistě, zatáčky si mohou vychutnávat i sportovně založení řidiči. Na dálnici si zase vychutnáte klidnou svižnou jízdu. Nerovnosti silnic vůz přijímá s až překvapivou lehkostí. V případě problému vás podrží velice kvalitní kotoučové brzdy.
Pokud bych měl uzavřít týdenní testování, Hyundai i30 se povedl. Nabízí vysokou kvalitu interiéru a bohaté standardní vybavení. A hlavně nadprůměrný motor. Nelze také zapomenout na příjemnou spotřebu, která v kombinaci činila 7,1 l. Přestože jsem hodně času strávil ve městě a mimo něj jsem využíval sportovní vlastnosti vozu. Asi není problém dostat se k šesti litrům. Zkrátka evropské značky mají dalšího silného konkurenta. Vždyť cena vozu se základním motorem 1,4 CVVT je 344 900 Kč! Od roku 2009 by se měla tato novinka vyrábět kompletně v prvním evropském závodě značky Hyundai v českých Nošovicích.

Technická data

Délka: 4245 mm
Šířka: 1775 mm
Výška: 1480 mm
Rozvor: 2650 mm
Motor: 1,6i MPI DOHC CVVT
Zdvihový objem: 1591 cm3
Maximální výkon: 90 kW (122 k) při 6200/min
Maximální točivý moment: 155 Nm při 5200/min
Maximální rychlost: 192 km/h
Zrychlení z 0 - 100 km/h: 11 s
Spotřeba
Město:
8,0 l/100 km
Mimo: 5,2 l/100 km
Kombinovaná: 6,2 l/100 km
Provozní hmotnost: 1268 kg
Objem zavazadlového prostoru: 340/1250 l
Objem palivové nádrže: 53 l
Základní cena testovaného modelu: 429 900 Kč

 

Dopravní portál -> testy aut -> Hyundai i30

 

Dopravní portál -> testy aut -> Hyundai i30

 

 Dopravní portál -> testy aut -> Hyundai i30

 

vrátit se zpět




Info

Svět aut

HCS

chytrydopravce

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (19 hlasů)
  • ano (90 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz