Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

Honda Legend 3,5 V6

Legenda budoucnosti

Vlajková loď značky Honda je Legendou nejen názvem, ale i co se týká jejího automobilového života. Poprvé sjela z výrobní linky před dvaceti lety. Ve vyšší střední až luxusní třídě nyní o své místo na slunci bojuje čtvrtá generace Hondy Legend. Zbraň v plné parádě. Vůz, jenž je prošpikovaný nejvyspělejšími technologiemi, elektronikou a bezpečnostními systémy. Jedinečný silniční koráb, jenž je nabízen v jediné výbavě, s jediným motorem a za jedinou cenu. Ta v poměru k luxusu hravě smete ze stolu konkurenční limuzíny věhlasných značek. Otázkou je, zda to na pomyslných miskách vah bude stačit.
Současný model po odmlce nahradil nepříliš úspěšnou třetí generaci. Legend přišel v agresivním provedení s technologiemi, které jsou pro mnohé automobilky zatím hudbou budoucnosti. Ve spojených státech patří mezi nejprodávanější vozy své třídy, v Evropě se snaží vydobýt si místo mezi tradiční elitou. Značky jako Mercedes či BMW už nemohou své vyzývatele přehlížet. Honda Legend je přetěžkým soupeřem.

 

 

Dopravní portál -> testy aut -> Honda Legend

 

Při pohledu na šedostříbrného šestiválcového krasavce s objemem motoru 3,5 litru se mi zvýšil tep. Pod kapotou 217 kW, tedy 295 koní. Na pokyn dálkového ovládání na mě mrkl vůz za půl druhého milionu. Stál jsem před ním a uvědomoval si, jak čím dál víc příjemněji se mi na něj kouká. Dlouhá agresivní příď, kratší a spíše konzervativní záď. Najednou vám jak v kině 3D začínají vystupovat propracované linie. Právě ony malou disharmonii mezi přídí a zádí dokonale zakryjí. Křivky, na které je potřeba pozorné oko. Lehce vůz po karoserii hlaďte a ucítíte, jak moc si dali japonští tvůrci záležet. Čelní pohled nenechá nikoho na pochybách, že stojí před Hondou. Trojmřížka s velkým znakem Hondy je podobná jako u Accordu, agresivní vzhled by se neobešel bez velkých světlometů s čirými skly a integrovanými směrovými světly. Příď prudce ubíhá k elegantní kabině s vzestupnými liniemi oken, pohledné zádi s dvojicí výfuků dominují velká světla. Příjemným překvapením bylo osvětlení vnějších chromových klik dveří diodami. Celkově před vámi stojí sportovní elegán. Zajímavostí je, že nový model je oproti předchůdci o 38 mm kratší, ovšem vnitřní prostor pro cestující se prodloužil o 30 mm.
Uvnitř vozu na vás dýchne luxus s účelovým designem, který podtrhuje sportovní charakter vozu. Ať se otáčíte kam chcete, všude vidíte noblesní styl, tvůrci nezapomněli na sebemenší detail. Na maximálně vysoké úrovni jsou materiály, výborná povrchová úprava a vkusná kombinace barev. Interiér je samozřejmě v kůži, přední vyhřívaná sedadla jsou elektricky nastavitelná v osmi směrech. Jen jsem pociťoval, že sedáky a opěradla jsou stavěna spíše na menší postavy, než na mých 185 cm. Zato místa do stran je ve voze skutečně dostatek. Palubní deska a dveře v kombinaci s leštěným javorovým dřevem a kovem působí moc pěkně a uprostřed skýtá nespočet tlačítek. Určitě bych doporučoval pečlivou studii v manuálu, než si budete chtít vyrazit na první komfortní výlet. Efektní středová konzole s přístrojovým štítem nabízí na japonský vůz jedinečný design. Vedle tradičních ovladačů je zde k dispozici navigace, DVD, CD (na 6 disků), MP3. Honda Legend je vybaven audiosystémem Bose® audio, který pomocí deseti reproduktorů zkonstruovaných speciálně pro tento model americkým týmem Bose® vytváří pro cestující koncertní halu. Informace na obrazovce se přepínají pomocí jakéhosi joysticku. Ovládání palubních systémů však není z oblasti základní školy, spíše z univerzity. Připravte se, že značný čas strávíte tím, než se zorientujete v menu a jeho různých podčástech. Mnoho funkcí jde ovládat hlasem (například hudební skladby nebo CD lze změnit pomocí hlasového ovládání), ovšem vůz často slyší na trochu jiný anglický dialekt než máte vy a na váš pokyn nemusí reagovat. V určitém směru je to zpočátku pěkně složitá mašinka a přiznám se, že po týdnu testování bych k maturitě z perfektního ovládání funkcí vozu nešel. Dalším „předmětem", ale už podstatně jednodušším, je elektricky nastavitelný volant. Ten je lemován řadou dalších tlačítek, kde se kontrolují či aktivují funkce vozu, například adaptivní tempovat, jenž hlídá vzdálenost vozů před vámi a sám snižuje či přidává rychlost. Za volantem je velice zdařilá trojice kruhových přístrojů s velmi dobrým kontrastem. Nechybí pochopitelně palubní počítač. Na ten jsem už z mnoha modelů zvyklý, ale když se při přepínání objevila indikace síly rozdělované na jednotlivá kola, uznale jsem pokyvoval hlavou. Stejně jako když jsem poprvé parkoval a na obrazovce ve středu panelu se mi objevil záběr ze zadní kamery umístěné ve víku zavazadlového prostoru. Pokud k tomu připočteme na osobní vůz nezvykle velká zpětná zrcátka (obě eliminují mrtvý bod), bolest za krkem kvůli otáčení hlavy vzad nehrozí.
Trochu jsem „potůroval" motor a užíval si lahodného barytonu šestiválce. Rozjezd je plynulý a svižný, automatická pětistupňová převodovka slušně reaguje na vaši nohu na plynovém pedálu, pokud si však řadíte sami, na výrazné změny převodovka reaguje se zpožděním. Jestliže si chcete vyzkoušet sportovní rozjezd a sešlápnete plyn až na podlahu, téměř dvoutunový vůz vás odmění opravdu sportovní zapištěním a výbornou akcelerací. Převodovku si tedy můžete přepnout do manuálního režimu a řadit „motýlky" na stranách pod volantem sekvenčním stylem nahoru - dolu. Škoda jen té nutnosti přepnutí do manuálu. Pro dynamickou jízdu je třeba vůz udržovat ve vyšších otáčkách, což je trochu slabinou. Ovšem jízda je naprosto komfortní, neslyšíte žádný hluk, Honda Legend na skvělém podvozku letí plavmo vpřed. V tomto směru bych vůz zařadil nikoliv mezi vyšší střední, ale mezi luxusní třídu. Díky aktivnímu pohonu všech kol SH-AWD cítíte naprostou jistotu i v krkolomných zatáčkách. Vůz si sám přidává sílu na potřebná kola. Fantazie. S ničím lepším jsem se ještě nesetkal. Spotřeba odpovídá objemu a síle motoru. Ve městě jsem se pohyboval kolem 15,5 litrů, mimo město se při velmi úsporné jízdě můžete dostat i pod 9 litrů. To mi moc nešlo, užíval jsem si týdenní sportovní „pokec".
Jediná výbava už není až tak rozšířená, ovšem díky ní Honda Legend nabízí skutečně špičkovou výbavu, kterou byste museli u konkurence tvrdě připlatit. Patří mezi ni automatická převodovka s řazením pod volantem, ABS + EBD + brzdový asistent, VSA, CMBS - systém pro zmírnění následků nehody, pohon všech kol SH-AWD, airbag na straně řidiče, airbag na straně spolujezdce, boční airbagy, hlavové airbagy, aktivní kapota, elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem, xenonové světlomety s AFS a ostřikovači, světelný senzor, dálkově ovládané centrální zamykání, ECU imobilizér, alarm, 4 elektrická okna, elektricky ovládaná sluneční clona zadního okna, elektricky ovládané střešní okno, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná samostmívací vnější zpětná zrcátka, elektricky nastavitelný volant ve 2 osách, elektricky nastavitelná, vyhřívaná přední sedadla s aktivní ventilací, elektrické sklápění hlavových opěrek na zadních sedlech, ISOFIX vzadu, aktivní tempomat (ACC), navigační systém (funkční mimo ČR/SR), couvací kamera, asférická zpětná zrcátka s automatickým náklonem k zemi při couvání, multiinformační display, elektronická duální klimatizace, palubní počítač, kožené čalounění, kožený volant a řadící páka, hlasové ovládání navigace, audiosystému, klimatizace, ovládání hands-free na volantu, doplňky interiéru s imitací dřeva a kovu, kliky dveří v chromu, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, dešťový senzor, elektrické otevírání zavazadlového prostoru a dvířek palivové nádrže, paměť nastavení sedadla řidiče, zpět. zrcátek a volantu (2 předvolby), modré ambientní osvětlení prostoru pro nohy řidiče a spolujezdce, směrová LED světla ve zpětných zrcátkách, 17" kola z lehkých slitin, audiosystém BOSE s měničem CD a MP3 přehrávačem (DVD-A, WMA), ovládání autorádia na volantu-podsvícené, audio pilot - automatická regulace hlasitosti, eliminace vnějšího hluku či zabudované reproduktory (4 + 4 výškové + 1 centrální + 1 subwoofer).

Technická data

Délka: 4955 mm
Šířka: 1845 mm
Výška: 1450 mm
Rozvor náprav: 2800 mm
Rozchod kol vpředu: 1575 mm
Rozchod kol vzadu: 1585 mm
Světlá výška: 145 mm
Poloměr otáčení karoserie: 12,2 m
Provozní hmotnost: 1920 kg
Celková hmotnost: 2310 kg
Základní objem zavazadlového prostoru: 452 l
Motor: zážehový šestiválec SOHC-VTEC, Euro 4
Zdvihový objem: 3471 cm3
Max. výkon: 217 kW (295 k) při 6200 ot./min
Max. točivý moment: 351 Nm při 5000 ot./min
Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,3 s
Spotřeba paliva
Město:
17,0 l/100 km
Mimo město: 8,9 l/100 km
Kombinovaná: 11,9 l/100 km
Objem palivové nádrže: 73 l
Záruky
Záruka na konstrukční vady:
3 roky/100 000 km
Záruka na lak: 3 roky
Záruka na prorezivění karoserie: 12 let
Záruka na korozi výfukového systému: 5 let
Záruka na korozi podvozku: 10 let
Záruka na systém IMA: 8 let/160 000 km
Základní cena: 1 499 000,- Kč

Dopravní portál -> testy aut -> Honda Legend

 

Dopravní portál -> testy aut -> Honda Legend

 

Dopravní portál -> testy aut -> Honda Legend

 

Dopravní portál -> testy aut -> Honda Legend

vrátit se zpět




Info

Svět aut

HCS

chytrydopravce

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (20 hlasů)
  • ano (90 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz