Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

Honda Accord Tourer 2,2 i-DTEC

Když se řekne Honda, tak se mnohým ihned vybaví „nabušené" stroje mistrovství světa silničních motocyklů, či stáj formule 1. Ovšem mnozí také dobře ví, že právě vývoj pro nejprestižnější motoristické šampionáty je základním kamenem pro techniku obyčejných smrtelníků. A ta je už dlouhé roky velice vydařená. O tom mě přesvědčil nový model Honda Accord Tourer.
Naše seznámení bylo trochu netradiční. Přišel jsem si pro ni před vánočními svátky pozdě odpoledne. Ve tmě se rýsovala silueta, ani barvu jsem neodhadl. Jo, vypadá to jako bývalý Tourer, říkal jsem si. Ale vlastně jsem toho příliš neviděl. Takže první, co jsem mohl pořádně obhlédnout, byl interiér. Nastartoval jsem a rozsvítil vnitřní světlo.

 

Dopravní portál -> testy aut -> Honda Accord tourer

 

Ovšem aniž bych svítil, už jsem mohl ledacos hodnotit. Nízký sportovní posez, velice pohodlný. Přesně řečeno, nadstandardní. Nohy bez klaustrofobie. Dlouhý sedák, výborné boční vedení, levá ruka ihned nahmatala komfortní elektrické ovládání sedadel. Do pravé sedl volant. A pak už stačilo se jen rozhlédnout. Nejluxusnější verze Top Executive byla ve světlém koženém provedení, oku to příjemně ladilo s tmavými kvalitní plasty. Venku bylo na nule, ihned jsem si zapnul vyhřívání sedadla. Lehkým ťuknutím do ovladače se přede mnou rozsvítila, nebojím se už říct, obrazovka. Skutečně velký multifunkční displej. Elegantně zasazený do palubní desky.

 

Dopravní portál -> testy aut -> Honda Accord tourer

 

Ihned jsem dle mapy viděl, kde přesně jsem. Sice není dotykový, ale ovládání je velice intuitivní. Žádný problém. Funkcí si na něm můžete vyzkoušet opravdu hodně. Samozřejmě včetně navigace. A také zadní kamery, která je v pohotovosti při každém zařazení „zpátečky". K tomu se vám ihned sklopí vnější pravé zpětné zrcátko, abyste viděli na hranu chodníku a neodřeli si litá kola. Parkování budoucnosti? Pro mnohé modely už současnost.
Rychle ještě předběhnu komponent, který mě doslova nadchl. Takže rychle uberu a malinko Hondě vytknu prostor pro nohy zadních cestujících. Místa pro „ramenáče" je tam díky šířce vozu habaděj. Stejně tak pro hlavy. Ale na nohy v Japonsku trochu pozapomněli. Stejně tak na zavazadlový prostor. V základním provedení nabízí objem 406 litrů, a to je vlastně ještě méně, než má sedan. Pochopitelně se dají sklopit sedadla, ale i tak Tourer oproti konkurenci ve stejné kategorii ztrácí. Ovšem když se vám elektricky otevřou dveře zavazadelníku, trochu přimhouříte oko.
 

 

Dopravní portál -> testy aut -> Honda Accord tourer

 

 

Ale teď už k té lahůdce, která se u nové Hondy Accord nazývá multifunkční volant. Že si na něm můžete ovládat audio systém, který je mimochodem s devíti reproduktory a subwooferem na absolutní špici poslechového vnímání, telefon a palubní počítač velice potěší, ale u Hondy už vlastně nepřekvapí. Ovšem další možnosti musí každého řidiče pohladit po srdci. Nastavíte si tempovat, ale ten k tomu hlídá vzdálenost od vozidla před vámi. Ta lze nastavit ve třech vzdálenostech. Je naprosto úžasné sledovat, co dokáže vůz bez pomoci řidiče. „Mydlíte" si to po dálnici, auto si krásně drží rychlost a najednou vás předjede rychlejší vůz a zařadí se před vás. Auto okamžitě zareaguje, vyhlásí na displeji stav blízkosti a okamžitě samo brzdí. A dokáže to opravdu agresivně. Jak se vůz před vámi vzdaluje, honda postupně zrychluje až do nastaveného rychlostního limitu (pokud jste na „okresce" a hodláte trochu kličkovat, tento systém nedoporučuji. Auto se s vámi zkrátka začne hádat). A teď k tomu na volantu ještě zapojíte kontrolu jízdního pruhu (systém je však závislý na bílém značení a rukou na volantu).

 

Dopravní portál -> testy aut -> Honda Accord tourer

 

Sedíte, auto si samo ubírá, přidává a volant se bez vaší pomoci točí. Nějak jsem si říkal, že až nám tímto způsobem automobilky maximálně „ulehčí" pocit řízení, koupím si osla a budu „čepovat" bodláky. Když bez řízení, tak bude aspoň sranda.
Dopoledne jsem ji konečně viděl za denního světla. Styl předchozího modelu zůstal zachován. Jezdící sportovní pohodlí s ostrými hranami. Ale nový Accord vypadá vlastně jinak. Ostře řezané přední světlomety zatažené hodně do boků. Výrazný chromový chladič se znakem automobilky. Až jsem se skoro lekl. Příjemně. Zepředu vypadá fakt dravě. Boční pohled je taky hodně zajímavý. Zatímco spodní linie tvůrci vedli směrem vzhůru, pak horní naopak. Výsledkem je velice dynamický vzhled. Přidejte k tomu elegantní zadní křidélko, parádní zadní světla zasahující do boků a máte tady vůz pro rodinu, který „voní" luxusem, elegancí a sportovním duchem.
Takže je na čase dostat se k motoru. Honda byla vždy věhlasná benzinovými agregáty, ale tato značka umí i diesely. Objem motoru 2,2 l dle mého názoru zaslouží výčitku v podobě menšího výkonu 110 kW (150 k), ale jinak musím tento agregát jen a jen chválit. Šlápnete na plyn a auto okamžitě reaguje. Má plynulý a kultivovaný chod. Zastavíte na semaforu a jenom podle kontrolek vidíte, že motor je „aktivní". Ač nafta, neslyšíte ho. Žádné vibrace. Skvělý podvozek výborně eliminuje náklony v zatáčkách, mírnou neotáčivost předního pohonu vozu pocítíte až na maximu. Již tradičně se v testech přiznávám k tomu, že jezdím „trochu" sportovně. A tak mě mile překvapila i průměrná spotřeba paliva, která se po týdnu ustálila na 6,4 l/100 km. A cena? Nejluxusnější námi testovaná verze přijde bez „tisícovky" na rovný milion korun. Možná se to zdá moc, ale věřte, že v takového výbavě těžko seženete podobný vůz u konkurence.          

TECHNICKÁ DATA

Délka: 4750 mm
Šířka: 1840 mm
Výška: 1440 mm
Rozvor: 2705 mm
Motor: vznětový čtyřválec, 16 ventilů
Zdvihový objem: 2199 cm³
Max. výkon: 110 kW (107 k) při 4000/min
Max. toč. moment: 350 Nm při 2000 - 2500/min
Max. rychlost: 207 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10 s
Spotřeba (město/mimo město/kombi.): 7,5/5,0/5,9 l
Objem palivové nádrže: 65 l
Objem zavazadlového prostoru: 406 l
Pohotovostní hmotnost: 1629 kg
Základní cena: 739 000 Kč vč. DPH

vrátit se zpět




Info

Svět aut

pmt

solobus

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (19 hlasů)
  • ano (89 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz