Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

Ford Transit Kombi Van 3,2 l

Je to skoro neuvěřitelné, ale model Ford Transit poskytuje služby svým majitelům už více než 40 let. Patří mezi legendy mezi dodávkami a nutno zdůraznit, že je hodně „živou" legendou. Ani po tak dlouhé době nemusí bojovat o své místo na slunci. Naopak, patří mezi nejoblíbenější a nejprodávanější užitkové vozy. Nadále sbírá cenná ocenění automobilových odborníků. Proč? Základem úspěchu je nadstandardně široká nabídka variant. Zákazník si prakticky může vybrat model přímo šitý na tělo. Přesně řečeno, dle svých potřeb. Co se týká motorizace, jako nejsilnější byl dosud k dispozici agregát 2,4 l s maximálním výkonem 103 kW (140 k). Nyní české silnice brázdí první nový dravec s motorem 3,2 Duratorq TDCi o síle 147 kW (200 k)! Truck magazín netrpělivě čekal, až nejsilnější Ford Transit na lodi do Česka dorazí, aby jako první mohl novinku ve slavné modelové řadě vyzkoušet.

Ford Transit Kombi Van 3,2 l

Do Česka mířil naprosto „funglový" vůz. Syrový, nezajetý. První kilometry na něj teprve čekaly. Proto by bylo zavádějící měřit a zveřejňovat různé jízdní hodnoty. Tato data budou relevantní až po zajetí a přesném nastavení vozu. Tady šlo o první rande. Něco jako premiérové setkání s holkou. Přesné hodnoty nejsou až tak důležité, hlavní je se seznámit. Když to dobře dopadne, na měření stejně později dojde. Přesně o to šlo, během týdne se s nejsilnějším transitem v provedení kombi van seznámit.
Ford Transit Kombi Van 3,2 l

Jak už jsem se zmínil, trumfem Fordu Transit je široká škála modelů. V nabídce je se třemi rozvory, se třemi výškami střechy, až čtyřmi délkami, v provedení van, kombi, kombi van, minibus, valník, či jako podvozek připravený na speciální nástavby. Volit lze mezi pohonem přední nápravy, zadní nápravy, ale také pohonem všech kol. Na mě čekal modrý fešák s prosklením na obou stranách. Nejdříve mě napadlo, že se jedná o verzi kombi, ale dle „papírů" jsem si vyzvedl model kombi van.
Ford Transit Kombi Van 3,2 l

Délka testovaného vozu byla 5751 mm (bez schůdku v zadním nárazníku), šířka bez zrcátek 1974 mm, přes zrcátka 2374 mm, výška (podle zatížení) 2601 - 2619 mm, rozvor 3750 mm, přední převis 1004 mm, zadní převis 997 mm a výška nakládací hrany (podle zatížení) 705 - 713 mm. Současný Ford Transit je oproti předchůdci robustnější a výraznější. Už nemá zaoblenou přední část, nýbrž trochu zkosenou. Jakoby chtěla držet linii s čelním sklem. Přední části dominují vertikální světlomety zčásti zapuštěné do plastu, velký chladič s výrazným logem značky Ford a vystouplý dělený nárazník.
Ford Transit Kombi Van 3,2 l
Ten má po stranách otvory, vlastně zapuštěná stupátka, která jsou cenným pomocníkem při mytí čelního skla či jiné potřebné práci na přední části. Směrem od předního skla jsou linie nanejvýš účelné, rovné, pro maximální vnitřní prostor. Zadní část je kolmě zkosená pro co nejednodušší nakládání zavazadel či materiálu. Zadní křídlové dveře dělené v poměru 50/50 byly rovněž prosklené a vybavené stírači. Pro lepší nakládání je vůz vybaven schůdkem v zadním nárazníku.
Ford Transit Kombi Van 3,2 l

Do vozu se nastupuje díky stupátkům velice pohodlně, jako do osobního vozu. Nástupní stupínek je i na pravé straně u posuvných dveří, kudy nastupují cestující na druhou a třetí řadu sedaček. Testovaný model byl vybavený třemi řadami sedaček a bylo jím možné přepravit osm osob. Vpředu byly dvě sedačky, řidič si tak užívá skutečného pohodlí a velkého prostoru. Řadící páka šestistupňové manuální převodovky je integrovaná do palubní desky a pro řidiče či spolujezdce není problém projít z přední části do druhé řady. Obě přední sedadla jsou vybavena loketními opěrkami.
Ford Transit Kombi Van 3,2 l
Pracoviště řidiče se dá plně srovnat s osobním vozem. Čtyřramenný volant, který je podélně i výškově nastavitelný, je u této dodávky nanejvýš moderní. Ovládá se na něm například tempovat. Na levé straně je multifunkční páka, která ovládá nejen směrová světla, ale slouží také k nastavení palubního počítače a přepínání jeho informací. Mezi dvěma velkými kruhovými přístroji je jeho displej a během jízdy se na něm zobrazuje také kontrolka zpráv. Její barva přechází od žluté přes oranžovou do červené. Rozsvítí se vždy, když uloží novou zprávu do informačního systému palubního počítače.
Pod multifunkční pákou je páka ovládající audiosystém. Nejmodernější technologie umožňují nastavení jeho hlasového ovládání (v angličtině) a také hlasové ovládání telefonu. Komfortní je také ovládání klimatizace. Celkově je interiér v přední části zpracován nanejvýš ergonomicky, vše je dobře po ruce.
Ford Transit Kombi Van 3,2 l

Tvůrci vozu si dali záležet i v oblasti odkládacích prostorů a přihrádek. Těch je vpředu skutečně dostatek. Před spolujezdcem je dvojice uzavíratelných schránek, ve spodní a horní části palubní desky. Pokud se podíváte na dveře, najdete zde velké kapsy, které v pohodě pojmou bloky, mapy či knihy. Pokud se vydáte na delší cesty, nemusíte mít ani strach o uložení nápojů. V rozích před řidičem a spolujezdcem jsou jak otvory na velké dvoulitrové plastové lahve, tak na nápoje v kelímcích. Ve středu palubní desky je odkládací přihrádka na různé pracovní „papíry", ovšem Ford i zde připravil příjemné překvapení. Tato přihrádka se dá totiž vyklopit o 180 stupňů směrem do vozu a vytvoří tak odkládací pult s dalšími dvěma otvory na nápoje. Pod rádiem je také úzká přihrádka na parkovací lístky.
Ford Transit Kombi Van 3,2 l

Řidič se cítí výborně díky velmi pohodlnému posezu, jeho sedadlo je podélně i výškově nastavitelné. Může si také nastavit bederní opěrku. Mačkáním balonku na pravé zadní straně sedačky si ji nastavuje výš, stisknutím tlačítka níž. Cestující na předních sedadlech mají výborný rozhled, díky prosklení boků karoserie i osoby ve druhé a třetí řadě. Zadní řady sedaček jsou vybaveny tříbodovými bezpečnostními pásy, do třetí řady se nastupuje pohodlně díky sklopné sedačce ve druhé řadě. Po obou stranách zadní části jsou háčky na odložení oděvů.
Ford Transit Kombi Van 3,2 l

Právě prosklení obou stran a chybějící zadní přepážka mě v první chvíli zmátly a navodily dojem, že se jedná o verzi kombi. Třetí řada se dá jednoduše sklopit, lze ji samozřejmě také vyjmout. Stejně tak druhou řadu. Právě s vyjmutými zadními řadami uvádí Ford objem zavazadlového prostoru, který činí 9,69 m3 metodou VDA a 11,29 m3 metodou SAE. V podlaze nechybí úchytná oka pro zajištění nákladu. Zadní dveře se nejdříve otevírají do 90 stupňů, pouhým stlačením žlutého tlačítka na jejich vnitřní straně se odjistí a poskytnou otevření do 180 stupňů.
Ford Transit Kombi Van 3,2 l

Dosud byly v nabídce dieselové motory o objemu 2,2 a 2,4 l, maximální výkon vozu byl 103 kW. Nyní je chloubou Fordu Transit nový agregát 3,2 l s největším výkonem 147 kW (200 k) při 3500 otáčkách. Jedná se o vznětový motor přeplňovaný turbodmychadlem s mezichladičem plnícího vzduchu. Nový pětiválec se čtyřmi ventily na válec je vybaven vícebodovým elektronicky řízeným vysokotlakým vstřikováním Common rail. Převodovka je přepracovaná, vylepšená a nabízí větší točivý moment 470 Nm v rozmezí 1700 až 2500 otáček.
Ford Transit Kombi Van 3,2 l

Na užitkový vůz je hodnota maximálního výkonu skutečně na vysoké úrovni, s maximálním zatížením se nebudete trápit ani v příkrém stoupání. Vůz dosáhne maximální rychlosti 157 km/h a jak jsem se mohl přesvědčit, s dálnicí si bez problémů notuje. Chová se klidně a na dodávku velice tiše. Nějaké kvílení ve vysokých otáčkách nečekejte. Pochvalu zaslouží také výborný podvozek, na svou výšku se vůz v zatáčkách příliš nenaklání. Rovněž brzdy jsou velice kvalitní. Díky síle 147 kW nadchne také dynamická akcelerace, pokud je třeba přeřadit na vyšší stupeň, upozorní vás na to zelená šipka na přístrojové desce.
Ford Transit Kombi Van 3,2 l

Vůz je vybaven řadou moderních technologií, které maximálně zpříjemňují jeho řízení. Na některé varianty je montovaný systém pohonu všech kol, jeho kontrolka je na palubní desce vpravo od volantu. Pokud to povětrnostní podmínky vyžadují, tedy když je povrch silnice kluzký, systém pohonu všech kol automaticky přenáší točivý moment na přední kola. Pokud už není třeba, systém se vypne a vůz je poháněn jen na zadní nápravu. Pod touto kontrolkou je spínač systému stability ESP. Dalším pomocníkem je systém pro rozjezd do svahu (HLA), který se automaticky aktivuje při sklonu + 4 procenta. Díky tomuto systému stojí vůz v kopci „zaaretovaný" 2 až 3 vteřiny, které umožňují bezproblémový rozjezd bez couvnutí vzad. Při parkování je k dispozici parkovací systém, který reaguje od vzdálenosti 180 cm, při zařazení zpětné rychlosti se sepnou zadní stírače pro dobrý výhled.
Ford Transit Kombi Van 3,2 l
Ve výbavě nechybí také vyhřívaná elektricky nastavitelná zpětná zrcátka či zmíněný tempovat. Lze ho využít při rychlosti nad 30 km/h, ovládání zrychlení či zpomalení je na volantu.
Ford Transit Kombi Van 3,2 l

Jezdit s dodávkou sice není stejné jako usednout za volant osobního vozu, ovšem cestování s Fordem Transit se osobním vozům dost přibližuje. Verze kombi van je určena hlavně dvěma účelům. Buď potřebujete převážet hodně nákladu, či hodně osob. Je určen nejen pro pracovní skupiny, ale i pro početné rodiny, které si s sebou vozí třeba ještě dva psy. Transit je už dlouhé roky vyhlášený pomocník a právě nový motor 3,2 l se sto páry „koní" ho v oblasti pohodlí a bezpečí posunuje ještě dál.
Ford Transit Kombi Van 3,2 l

 

Ford Tranzit versus konkurence

Model Ford Transit 350 MB Sprinter 318 Iveco Daily 35 VW Crafter CR35 Fiat Ducato 35
Motor 3,2 Duratorq TDCi 3,0 CDi 3,0 TD 2,5 TDI 3,0 JTD
Zdvihový objem (cm³) 3199 2987 2998 2459 2999
Počet válců 5 6 4 5 4
Uložení v řadě v úhlu 72° v řadě v řadě v řadě
Vrtání (mm) 89,9 83,0 95,8 81,0 95,8
Zdvih (mm) 100,8 92,0 104,0 95,5 104,0
Kompresní poměr 17,5:1 18,0:1 19,0:1 16,8:1 19,0:1
Max. výkon (kW/ot.) 147/3500 135/3800 130/3200-3500 120/3500 115/3500
Max. toč. moment (Nm/ot) 470/1700-2500 400/1600-2600 400/1250-3000 350/2000 400/1700
Max. rychlost (km/h) 157 161 169 156 155
Komb. spotřeba (l/100 km) 9,8-9,9 9,2-10,4 - 9,8-9,9 7,8-8,6
Převod 6 stupňů 6 stupňů 6 stupňů 6 stupňů 6 stupňů

 


Martin Březina (20. 3. 2009)

vrátit se zpět




Info

Svět aut

pmt

chytrydopravce

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (19 hlasů)
  • ano (90 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz