Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

FORD S-MAX 2,0 TDCi

Když jsem poprvé viděl Ford S-Max, zaujal mě svou mohutností a zároveň velice dynamickým designem. Když jsem si ho vyzkoušel, pochopil jsem. Nešlo jen o „oční klam". Pokud je totiž rodina doma, můžete si s ním soukromě užívat hodně příjemné chvilky. Přesně řečeno, sportovní zážitky. Prostě, jakási neškodná nevěra. A stejně je tomu tak i u omlazeného Fordu S-Max.

ford_s_max_6_400


Myslím, že Ford S-Max může hrdě kandidovat na nedynamičtější MPV na trhu. Agresivitu mu dodává velký chladič lemovaný chromovou lištou, spíše rozšklebená tlama rybího dravce, ostře řezané přední světlomety a jakési žábry za předními koly. Jde sice jen o designový výkřik, ale vypadá dobře. Slučivý je také prosklený A sloupek, to už má ale svůj účel. Novinkou jsou LED pro denní svícení. Velké čelní sklo je v raketovém sklonu a jasně hlásí, že s odporem vzduchu problém mít nebude. Pak už jen stačilo mírně seseknout záď tak, aby neubylo místa pro případné cestující ve třetí řadě či v zavazadlovém prostoru a atraktivní vzhled, který se značně vymyká koloritu MPV, byl na světě.

ford_s_max_5_400


Lehce jsem naznačil, že na vnitřní prostor si posádka rozhodně stěžovat nemůže. Na předních sedadlech jsem se cítil přímo parádně. Jsou velice pohodlná, v luxusní výbavě byla v kombinaci kůže a Alcantary a dala se elektricky nastavit v osmi směrech. V chladném počasí jsem si užíval vyhřívání sedaček. Už mě nepřekvapilo výrazné boční vedení, neboť se tu počítá i s ostřejšími průjezdy zatáček. Pro nohy je vpředu místa habaděj a to si tvůrci mohli dovolit i mohutný středový panel se širokou loketní opěrkou. Rovněž prostorový komfort nad hlavou je třeba ocenit. Stejně tomu je i v druhé řadě, kde jsou tři samostatná sedadla. K zvýšení pohodlí lze tuto řadu podélně posouvat a opěradla naklánět do optimálního úhlu. Zavazadlový prostor pak ukrývá v podlaze další dvě sedadla. Jejich instalace chce trochu cviku, nikoliv však vysokoškolské studium. Ve třetí řadě bych ale vozil pouze děti, pro dospělé nebudou tato místa dostačující. Pokud chcete jezdit v dospělé sedmičlenné sestavě, otevřete si katalog Fordu Galaxy. Při aktivní třetí řadě zbude v zavazadlovém prostoru 285 l. V dvouřadé verzi to už je však 1 171 l a když se sklopí i druhá řada, pak se do vozu vejde plných 2 100 l.

ford_s_max_4_400


K dispozici jsem měl verzi v prostřední výbavě Titanium, ovšem s dalšími moderními výdobytky za příplatek. Takže vlastně dost luxusní model. Palubní deska působila kvalitně a ve skutečnosti také je. Na plastech se rozhodně nešetřilo. Středovému panelu kralovala velká obrazovka navigace s DVD přehrávačem, za příplatek se vám na ní při parkování přepne zadní kamera. Volant je skutečně multifunkční, ale když jsem si s ním přepínal barevný palubní počítač mezi dvěma kruhovými přístroji, musel jsem být trochu trpělivý. Není to tak jednoduché ovládání, jako u prvních mobilních telefonů. Počítač je nabitý informacemi o všem možném a chce to chvíli praxe. Ve výbavě bylo také velké panoramatické střešní okno, které v sychravém počasí interiér příjemně prosvětlovalo. Za příplatek lze pořídit systém BLIS pro hlídání zpětných úhlů. Radost mi udělalo zachování extravagantní páky ruční brzdy evokující pocit leteckého kokpitu..         
Většina vozů MPV preferuje užitné vlastnosti, neboť rodina je v tomto případě na prvním místě. Jízdní vlastnosti jdou tak trochu stranou. V tomto trendu se nese třeba Ford Galaxy. Jenže slavná americká značka chtěla i v tomto segmentu přinést řidičům emoce, radost a adrenalin. A to je úkolem druhého MPV značky Fordu. Facelift měl pod kapotou novou a nejsilnější dvoulitrovou vznětovou pohonnou jednotku splňující normu Euro 5. Motor Duratorq nyní vyvine maximální výkon 120 kW a největší točivý moment 340 Nm. S vozem o váze bezmála 1,7 tuny neměl potíže. Sice je po nastartování trochu hlučnější, ale to je snad jediná kaňka. Později se uklidní a ztichne. Díky výborné aerodynamice posádku vlastně nic neruší a užívá si kultivovanou komfortní jízdu. Příjemným překvapením byla šestistupňová automatická převodovka PowerShift. Její spolupráce s agregátem se dá definovat jako symbióza komponentů.

ford_s_max_3_400


Jak už jsem se zmínil, tohle MPV má sportovní parametry. Podvozek je na vrcholu této třídy. Je oporou v jakýchkoliv situacích - na dálnicích, na okreskách či rozbitých cestách typických pro Českou republiku. Skvěle přijímá nerovnosti a zachovává komfort, přitom je cítit jeho sportovní charakter a jistota. V zatáčkách jsem si mohl dovolit hodně ostrou jízdu bez citelného naklánění a s minimální nedotáčivostí. Řízení je přesné, navíc s dostatečnou odezvou a zpětnou vazbou. Prostě jsem si zařádil. To se také odrazilo na spotřebě. Výrobce uvádí kombinovanou spotřebu 6,0 l na 100 km, já se však dostal na 7,6 l, ani jsem nemrkl.

ford_s_max_1_400


Ford S-Max bude po stránce jízdních vlastností mezi MPV těžko hledat konkurenci. Asi největší zábranou bude cena. Konkurence nabízí levnější vozy. Nejlevněji lze nyní v akci koupit S-Max za 609 990 s DPH. Testovanou verzi za 849 990 Kč, ale normální ceníková částka činí 997 790 Kč. Takže s příplatky není problém o dost přesáhnout milion korun. To je dost, ale zase za tu cenu nedostanete nudné MPV. Holt, za nevěru se někdy platí...    

ford_s_max_2_400

ford_s_max_7_400

Základní technická data
Délka: 4 801 mm
Šířka: 1 884 mm
Výška: 1 660 mm
Rozvor: 2 850 mm
Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec s přímým vstřikováním
Zdvihový objem: 1 997 cm³
Max. výkon: 120 kW (163 k) při 3 750/min.
Max. točivý moment: 340 Nm při 2 000-3 250/min.
Max. rychlost: 202 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h: 10,2 s
Převodovka: 6stupňová automatická PowerShift
Spotřeba (město/mimo/komb.): 7,4/5,2/6,0 l/100 km
Objem palivové nádrže: 70 l
Objem zavazadlového prostoru: 285/2 100 l
Provozní hmotnost/nosnost: 1 689/816 kg
Akční základní cena: 849 990 Kč


Text a foto: Martin Březina (27. 11. 2010)

vrátit se zpět




Info

Svět aut

pmt

chytrydopravce

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (19 hlasů)
  • ano (90 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz