Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

FORD FOCUS KOMBI 2,0 TDCI POWERSHIFT

Třetí generace modelové řady Ford Focus si na svět pospíšila velice rychle. Šlo to rychle za sebou a samozřejmě nemohla chybět v Česku tak oblíbená verze kombi. A zatraceně dobré kombi, které může bez zardění aspirovat na nejhezčí kombi na trhu. Bezesporu je trochu trnem v oku mladoboleslavské automobilky, přestože této kategorii na domácím trhu Škoda Octavia Combi dominuje.

p1290824_400


Co se týká exteriéru, který je dle mého názoru velice zdařilý a připomíná o trochu menší mondeo, trochu se pozměnily rozměry. Narostla délka o 88 mm a rozvor o 8 mm, snížila se naopak výška o 2 mm a na šířce vůz ubyl o 16 mm. Bystrému oku neujde plastový komponent zadního nárazníku, což ocení řidiči při parkování a také poněkud jiný tvar od předchůdce od B sloupku vzad. Střecha se tak nesvažuje. A to má velice příznivý dopad na vnitřní prostor.
Zapomeňme na chvíli na mondeo v provedení kombi, to je hodně velkorysý rodinný vůz. Ale i tady je třeba pochvaly, možná až na zavazadelník, ke kterému se ještě dostaneme. Netradičně začnu místem na zadních sedadlech, abych navázal na mou poznámku rovnější siluety vozu. Už v předchozím modelu nebyl nějaký problém s místem pro nohy, ovšem vyšší postavy se dostávaly do kontaktu se střechou. Na to se tentokrát u Fordu myslelo a prostor nad hlavou byl navýšen o 60 mm. Vzhledem k poměrně vysokým sedákům si zde pohodlně sednou i urostlí chlapíci. Navíc vždy kvituji jednoduše sklopitelná zadní sedadla do rovné plochy. Při převážení větších nákladů je to neocenitelné, nervete se s nějakou hranou.

p1290845_400


Vpředu nemám k dostatku prostoru žádných výhrad. Sedadla jsou příjemná s dostatečným bočním vedení, kombinace polstrování s kůží se mi líbila. Stejně tak multifunkční do ruky dobře padnoucí volant. Pojďme k palubní desce. Často jsem psal, že v jednoduchosti je síla. Přiznám se však, že na složitě tvarovanou přístrojovou desku jsem si u Fordu už tak nějak zvykl. Možná i proto, že i přes nějaké námitky vypadá dobře. Její uspořádání má hlavu i patu, jen bych asi zvolil větší ovladače. Za jízdy se dobře trefit chce někdy trochu toho ekvilibristického kumštu. Stejně tak se stále trápím s displejem udávajícím všemožné informace. Pro mě osobně je to poněkud nepřehledné, ale jak se často smějí moji kamarádi při mých stížnostech na šílenou technickou revoluci, bude to možná také věkem. Dvacetiletý mladík to asi bude zvládat levou zadní. Jenže tomu tento vůz není až tak určen. Tohle je rodinné auto. Tedy, pokud si nepospíšil. Na co však nesmím zapomenout, je malicherná stížnost mé drahé polovičky, že ji přechod přístrojové desky do mohutné středové konzole tlačí. Když jsem si přesedl, zjistil jsem, že vytlačený komponent přece jen může někomu vadit. Mně nevadil. Celkově shrnuto, pro cestující je uvnitř tohoto vozu pohodlně prostřeno. Ale co zavazadelník? Ten o něco zhubnul. Přesně řečeno z 482 l na 476 l. Touto hodnotou nový Ford Focus kombi zmíněné Octavii Combi konkurovat nemůže. V této třídě se však jedná o průměr, který o dost povyšují další důležitá fakta týkající se převozu zavazadel. Pravidelný tvar kufru s rovnými hranami, háčky na bocích a oka v podlaze. To všude nenajdete.

p1290838_400


K testu jsme měli novou motorizaci o síle 103 kW v provedení dvoulitrového turbodieselu s dvouspojkovou převodovkou Powershift. Na tuto konfiguraci jsem slyšel nějaké stížnosti, ale já proti této kombinaci v tomto voze nemohu říct naprosto nic. A že si někdy na automaty stěžuji. Pohoda. Přesné nezatížené řazení bez citelných prodlev. K tomu dobrý výkonový průběh motoru. Focus kombi je spíše dálniční typ, kde si vysloveně hoví i plně naložený, ale jeho přizpůsobení pohodlí a komfortu posádky poznáte i mimo rychlostní komunikace. I když trochu na úkor agility. Přiznám se, že jsem čekal o něco nižší spotřebu. Ford sice udává kombinovanou spotřebu 5,3 l, ale já se pod šest litrů nedostal. Dle mého názoru však bude nejdůležitějším závažím na pomyslné misce vah cena. 641 990 Kč v základu budou mnozí zvažovat.

Základní technická data

Délka: 4 556 mm
Šířka: 1 858 mm
Výška: 1 505 mm
Rozvor: 2 648 mm
Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec
Zdvihový objem: 1 997 cm³
Max. výkon: 103 kW při 3 750/min
Max. toč. moment: 320 Nm při 1 750 - 2 750/min
Max. rychlost: 205 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h: 9,7 s
Spotřeba (město/mimo/kombi): 6,8/4,4/5,3
Objem zavazadlového prostoru: 476/1 502 l
Objem nádrže: 55 l
Pohotovostní hmotnost/nosnost: 1 570/480 kg
Základní cena testovaného modelu: 641 990 Kč s DPH
Text a foto: Martin Březina (18. 11. 2011)

vrátit se zpět




Info

Svět aut

pmt

recavia

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (19 hlasů)
  • ano (89 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz