Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

FORD B-MAX 1,0 ECOBOOST

25. 2. 2013
Autor: Martin Březina

Má to čtyři kola, čtyři dveře, znak značky Ford, ale nemá to B-sloupek, co to je? Unikát! B-Max! Ford přišel s ojedinělým řešením přístupu na zadní sedadla posuvnými dveřmi bez jakékoliv překážky.

p1320983_400



Absence B-sloupku je stále nejžhavějším tématem. Tady není až tak podstatný uzavřený exteriér vozu, který sice u Fordu vyvedli uhlazeně a vyšli vstříc spíše konzervativním zákazníkům, nýbrž otevřená karoserie. Tak jdeme na to. Lehkým cuknutím ruky otevírám mechanické zadní posuvné dveře. K tomu doširoka vykláním i ty klasické přední. Dají se otevírat nezávisle na sobě, ze zadních pozic si můžete odskočit aniž by museli ti vpředu sáhnout na dveře. Je to geniální. Nevšední pohled. Jako bych mohl projít do jiného časoprostoru. Tohle je nadneseně řečeno unikátní automobilová černá díra, ve které se záhadně ztratily B-sloupky. Ale kam? Teoreticky je to jednoduché, ale hlavu by si nad tím lámal možná i kouzelník Houdini. Fordu se povedlo integrovat strukturální B-sloupky přímo do samotných dveří. Už dříve různé značky ukazovaly koncepty vozů bez B-sloupků, jenže je nemohly vyrobit. Prostě by byly málo bezpečné. Ford na to přišel. B-Max prokázal dostatečnou tuhost karoserie a ochranu posádky ziskem plného počtu pěti hvězdiček při crash testech Euro NCAP.   

p1320984_400

 
Vzniklý vstupní otvor je skutečně obrovský, na šířku plných 150 cm. Těžko hledat praktičtější malé MPV, se kterým pohodlněji rozvezete děti do školy. Těžko v této kategorii hledat vůz, kam pohodlněji vklouznou pasažéři jakéhokoliv věku. Ovšem se třemi pasažéry vzadu nepočítejte, zadní sedadlo je zúžené o boční podlahové odkládací prolisy na velké PET lahve. Osobně jsem toto unikátní řešení ocenil při instalaci dětské sedačky, neznám jednodušší způsob. Ovšem je tu jeden problém. Musíte mít dobře složitelný kočárek, aby se vešel do kufru. Než si kočárek pořídíte, určitě ho v B-Maxu vyzkoušejte.  

p1320982_400


Fordu se povedl husarský kousek také v podobě přeplňovaného zážehového tříválce, který může srdnatě usilovat o královskou korunu ve své třídě. Výkonové vlastnosti a kultivovanost jsou skutečně překvapivé. Ovšem verze 88 kW ve spojení s unikátním řešením karoserie vyhání cenu značně vysoko, v základu na 372 150 Kč. Konkurence nabízí malá MPV o dost levněji. Holt, za výjimečnost je nutné si připlatit. I když, vzpomeňme si na předchůdce Ford Fusion. Nejdříve přehnaná cena, pak velká sleva a při konci prodeje o něj byla přímo rvačka. 


p1320977_400


Základní technická data

Délka: 4 077 mm
Šířka: 1 751 mm
Výška: 1 604 mm
Rozvor: 2 489 mm
Motor: zážehový tříválec
Zdvihový objem: 998 cm³
Max. výkon: 88 kW (110 k) při 6 000/min
Max. toč. moment: 200 Nm při 1 400/min
Max. rychlost: 189 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h: 11,2 s
Spotřeba (město/mimo/kombi): 6,0/4,2/4,9 l/100 km
Objem palivové nádrže: 48 l
Objem zavazadlového prostoru: 304/1 372 l
Pohotovostní/užitečná hmotnost: 1 204 /556 kg
Akční cena: 372 150 Kč

vrátit se zpět




Info

Svět aut

HCS

solobus

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (19 hlasů)
  • ano (90 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz