Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

Fiat Scudo 120 Multijet

Síla kompromisu

Prostorný, svižný, výkonný se zajímavým designem. Tak by se dal definovat nový Fiat Scudo. Oproti svému předchůdci přináší širší nabídku verzí, inovátorský vzhled a vylepšené užitné vlastnosti. Tvůrci zárove�? nezapomněli na posádku, které nový model nabízí dostatek pohodlí a pocit jízdy osobním vozem. Nový Fiat Scudo ve verzi dodávka patří do rodiny profesionálních užitkových vozů, které se při podnikání stávají stále příjemnějšími společníky.
Fiat Scudo je jakýmsi prostředníkem mezi modely Cargo a Ducato. Tvarově vychází s předchozího modelu, ale jako mladší sourozenec má podstatně větší šmrnc a eleganci. Přední maska působí mohutně díky nárazníku s mlhovými světly a s čirými skly výrazným světlometům ustupujícím do stran směrem nahoru. Z bočního pohledu je přední část poměrně dlouhá, což je způsobeno pozvolnou vzestupnou linií karoserie až po střechu. Důsledkem toho je velké čelní sklo, které nabízí přímo komfortní výhled. Nákladová část se naopak drží rovných linií. Nakládání a vykládání nákladu je možné ze tří stran. Scudo má po obou stranách posuvné dveře, vzadu pak křídlové dveře dělené napůl. Ty navíc disponují dvojí možností otevření, do 90 a do 180 stup�?ů. Mezi nákladovým prostorem a prostorem pro cestující je okénko pro lepší kontrolu nákladu. Dopl�?kem pro snadnější manipulaci s nákladem je inteligentní pneumatické zavěšení, díky kterému se nákladová hrana nachází pouhých 49 cm nad zemí, čímž se nový Fiat Scudo řadí mezi nejlepší užitkové vozy v segmentu. Další výhodou je celková výška vozidla menší než 190 cm. Díky tomu totiž nemusíte mít obavu z vjezdu do garáží.
Interiér vozu jde ruku v ruce s módním trendem, tedy maximálně se přiblížit stylu osobního vozu. V užitkové verzi je v přední části nejvýraznější rozdíl pochopitelně v sezení, vedle spolujezdce je ještě místo pro třetí osobu. Sice není plnohodnotné, ale v případě potřeby splní svůj účel. Jinak má řidič k ruce pohodlný čtyřramenný volant, za nímž dominují dva velké kruhové přístroje mezi nimiž je displej palubního počítače. Ovládání rádia s CD přehrávačem a ventilace s topením jsou umístěna uprostřed palubní desky, bez problémů dosažitelné. Zkrátka současný standard s rukopisem značky Fiat. Jen náš automaticky nahnat ruční brzdy vyšel naprázdno. Záhy jsme ji objevili na levé straně řidiče. Ale žádný problém, je to jen otázka zvyku. �?adící páka je součástí palubní desky, tedy tak, jak to řidiči vyžadují. Nepřekáží na podlaze a umož�?uje kratší dráhy řazení. Jen je v tomto prostoru pro posádku vozu tradičně málo místa pro odložení rozměrnějších věcí. Menší můžete uschovat do police nad hlavou, schránek ve dveřích či uzamykatelné schránky v palubní desce (možno s klimatizací). V nabídce jsou i vyspělá telematická řešení, jako zařízení Blue&MeTM s MP3 se zabudovaným bluetooth handsfree systémem pro bezproblémové telefonování.  Součástí standardní výbavy je centrální zamykání s dálkovým ovládáním, možné je na dálkovém ovládání nezávisle odemknout nákladový prostor.
Pokud do něj nahlédnete a znáte dobře „staré" scudo, všimnete si jednoho zásadního rozdílu. Nový model, narozdíl od svého předchůdce, má nákladový prostor přísně pravoúhlý, takže se s nákladem téměř na „doraz" někde nezaseknete. Výrazně to  usnad�?uje nakládání rozměrnějších předmětů do celkové šířky až 1,6 m. Ve verzi dodávka přepraví nový Fiat Scudo v různých verzích 5-7m³ nákladu o hmotnosti 1000 - 1200 kg. Pokud hovoříme o verzích, tak scudo nabízí dva rozvory, a to 3,0 a 3,12 m, díky kterým dosahuje délka nákladového prostoru úctyhodných 2,25 a 2,58 m. Výběr ze dvou různých výšek umož�?uje přepravit náklad o celkové výšce 1,45 a 1,75 m. Aby vám náklad nedělal různé taneční variace, je v nákladovém prostoru 8 háků pro upevnění nákladu. Standardním prvkem pro nový Fiat Scudo v provedení dodávka je také speciální tunel pod střechou vozu, který pokračuje skrze přepážku až nad kabinu řidiče. Účelem tunelu je chránit uložené trubky nejen před klimatickými vlivy, ale také před odcizením. Díky tomuto dopl�?ku lze přepravovat předměty o celkové délce až 3,23 m. Navíc tunel neubírá prostor pro ostatní náklad a neomezuje ani neohrožuje posádku vozu.
Pro nový Fiat Scudo byla vyvinuta nová řada motorů spl�?ují emisní normu Euro 4 s cílem zvýšit produktivitu a snížit náklady na přepravu. Pod kapotou tak můžete najít jeden ze tří nejmodernější 16-ti ventilových vznětových motorů s přímým vstřikováním paliva typu Common Rail Multijet. Fiat záměrně zařadil do nabídky pouze dieselové agregáty, čímž sleduje právě snížení nákladů na provoz. Nejslabší pohonnou jednotkou je 1,6 Multijet 16v s maximálním výkonem 66 kW (90k) a maximálním točivým momentem 180 Nm při 1750 ot./min. Tento motor je určen zejména pro městský provoz či dopravu na menší vzdálenosti. Námi testované scudo bylo vybaveno agregátem 2.0 Multijet 16v 88 kW (120k), který disponoval vysokým točivým momentem 300 Nm při 2000 ot./min. Nejsilnějším 
pak je 2.0 Multijet 16v o síle 100 k (136k) a s točivým momentem 320 Nm při 2000 ot./min. Ten by měli zvolit podnikatelé, kteří přepravují dlouhé či těžké náklady do vzdálenějších míst. Tento agregát je navíc standardně vybaven filtrem pevných částic (DPF). V nabídce jsou pětistup�?ová manuální převodovka pro motor 1,6 l, pro dvoulitrové agregáty je k dispozici šestistup�?ová.
S dvoulitrovým motorem se scudo na silnicích řídilo velice dobře, je dostatečně výkonné. Agregát se chová pružně od nízkých otáček, v optimálních otáčkách se dá hovořit i o dynamice. Byli jsme potěšeni i chováním vozu v zatáčkách, kde jsme nezaznamenali výrazné a nepříjemné výkyvy. Ba naopak, můžeme projíždění technických úseků označit za komfortní. Ocenili jsme také tichý chod a malý přenos hluku z nákladového prostoru do kabiny. Co se týká bezpečnosti, patří scudo k elitě v této kategorii. Může se pochlubit novou brzdovou soustavou se čtyřmi kotoučovými brzdami, ABS doplněné o EBD a airbag pro řidiče (sériově u všech verzí). Na objednávku jsou k dostání systémy ESP s ASR, airbag pro spolujezdce, boční airbagy včetně okenních a rovněž zařízení určená k ochraně vozidla a nákladu proti krádeži.
Kromě dodávek nabízí nové Scudo také kompletní škálu vozidel pro přepravu osob (Combi a Panorama), a to ve třech různých úpravách určených pro specifické použití a uživatele. A tak u tohoto modelu najdete rovněž vůz na přepravu menšího pracovního týmu či vícečlennou rodinu. Tím je právě Fiat Scudo Combi. Nabízí vnitřní prostor pro 5 až 6 cestujících a dostatek místa pro náklad. Vzhledem k zabudované přepážce je možné nové Scudo Combi zakoupit v kategorii N1 (tzn. s odpočtem DPH). Je nasnadě, že Scudo Combi je vhodné pro firemní použití. Další verzí je Scudo Panorama, která nabízí velkou variabilitu. Je jen na vás, kolik řad pro cestující chcete a můžete si je umístit prakticky kamkoliv. Pohodlně přepravíte až 9 cestujících.
Nový Fiat Scudo střídá úspěšného předchůdce, jehož bylo od r. 1995 prodáno jen v Evropě 350 000 kusů. Předností tohoto vozu je schopnost sladit výkony, ovladatelnost a komfort osobního vozu s velikostí nákladového prostoru, snadnou manipulací s nákladem a výkonem. Tím vším by se měl moderní užitkový vůz vyznačovat. Cena Fiatu Scudo začíná u modelu 1,6 l (5 m³) na 479 000 Kč bez DPH.

Technická data

Motor:
 90 Multijet 120 Multijet 140 Multijet Power
Počet válců: 4 v řadě 4 v řadě 4 v řadě
Umístění: vpředu, napříč vpředu, napříč vpředu, napříč
Zdvihový objem (cm³): 1560 1997 1997
Max. výkon kW (k) při ot/min: 66 (90)/4000 88 (120)/4000 100 (136)/4000
Max. točivý moment Nm při ot/min: 180/1750 300/2000 320/2000
Počet ventilů: 16 16 16
Max. rychlost (km/h): 145 160 170
Zrychlení (s) 0-100 km/h: 17,1 12,8 11,6
Objem palivové nádrže (l): 80 80 80
Cena bez DPH (od Kč,-): 479 000 519 000 619 000 

 

Dopravní portál -> testy aut -> Fiat Scudo

 

Dopravní portál -> testy aut -> Fiat ScudoDopravní portál -> testy aut -> Fiat Scudo

 

Dopravní portál -> testy aut -> Fiat Scudo

vrátit se zpět




Info

Svět aut

HCS

chytrydopravce

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (20 hlasů)
  • ano (90 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz