Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

Fiat Linea 1,3 Multijet

 Nejhezčí ze sedanů?

Fiatu se v poslední době daří, italská značka zažívá návrat mezi elitu. Nejen jedním modelem, úspěchy zaznamenává v jednotlivých segmentech. Důkazem toho je i Fiat Linea, který se nebojím označit za jeden z nejhezčích mezi sedany nižší třídy. Tvůrci moc dobře věděli, proč tento fiat „křtí" jménem Linea, tedy linie. Klidně mohli přidat bella, protože je opravdu pěkná.
A nejen, že tomuto modelu linie skutečně sluší, ale Fiat Linea je také osobitý vůz. Při jeho vzniku se nebrali různé části z okolních bratříčků a sestřiček. Italská automobilka vtiskla sympatickému sedanu vlastní tvář. Sice je postaven na platformě Grande Punta, ovšem s ním a Fiatem Bravo má společné jen přední dveře a vnější zpětná zrcátka. Vše ostatní patří jen a jen linee. Vpředu, vzadu i z boků originální linie. A tím se tedy většina sedanů pochlubit nemůže.
Stačí se na lineu podívat a je jasné, že Fiat z rukávu vytáhl další eso v podobě originálního italského designu. Někteří se patrně za lineou otáčejí v domnění, že jede nějaká luxusní limuzína. Pokud o tohle tvůrcům tak trochu šlo, tak se jim to podařilo dokonale. Jen se na tento model podívejte. Na přední chromovanou masku, vyšší příď, vkusně usazené přední světlomety, decentní boční linie, chromové kliky, elegantně čistou záď a velká mnohapaprsková kola. Řekli byste, že je to auto, které v nejlevnější benzinové verzi (1,4 l) stojí 319 900 korun? Myslím, že ne. Linea opravdu nepůsobí jako malý sedan.

 

 

 

Dopravní portál -> testy aut -> Fiat Linea

 

Pokud ale usednete do interiéru, začnete rychle tušit, kde se muselo ušetřit, aby se cena vozu s parádním exteriérem dostala tak nízko. My jsme měli dražší dieselovou verzi Emotion (429 900 Kč) s příplatkovou výbavou (502 900 Kč), ovšem na první pohled kvalitní plasty rychle odkryjí pravou tvář a se zvláštním leskem padnou do průměru. Inu, jak se říká, něco za něco. Námi testovaný model byl v kůži, sezení příjemné, zejména pokus o sportovní posez pro řidiče se docela dobře vydařil. Boční vedení je dostačující, sedadlo řidiče i spolujezdce má rozsáhle možnosti nastavení, velký rozsah nastavení má i volant. Řidič si může „ušít" posez na míru. K pohodlí mu přispěje i opěrka pravé ruky s úložnou schránkou. Pohodleně se sedí i vzadu, ale díky elegantnímu sklonu karoserie směrem v záď budou mít na zadních sedadlech asi potíže cestující vyšší postavy. Kontaktu hlavy se střechou se asi nevyhnou. Budou se muset buď trochu přikrčit či podsunout. Zadní sedadla jsou dělená a velice lehce sklopitelná. Tím můžete zvětšit už tak veliký základní objem zavazadlového prostoru 500 l na 870 l. Při jejich sklopení navíc vznikne jen nepatrný zlomový výstupek, takže se jedná vlastně o plošinu.
Veškeré důležité ovládání je umístěné do středu přistrojového panelu, takže se vlastně nedalo nic zkazit. Přistrojová deska je ergonomická, na všechny ovladače dobře dosáhnete. Pod ní si můžete upevnit nápoje. Na tříramenném mohutném volantu nechybí ovládání audio systému, Italové opět nezapomněli na šikovné tvarování věnce v místě držení, aby volant dobře padl do ruky. Za ním jsou dva velké kruhové přístroje. Ovšem jejich číselné hodnoty jsou poměrně malé, navíc se pravidelně střídají větší a menší cifry (po vzoru lichá sudá) a v oranžovém podsvícení se stávají poněkud nepřehlednými. Trochu méně přehledné je i parkování, neboť díky elegantním liniím je v zrcátkách špatně vidět záď, takže je to spíše o odhadu a zadním parkovacím asistentu.
Od dieselového motoru 1,3 l jsme toho moc nečekali a překvapení také nepřišlo. On má totiž tento čtyřválec o síle 66 kW co tahat. Vezměme v potaz, že vůz má pohotovostní hmotnost 1200 kg, obsadí ho pětice cestujících a ještě pěkně nacpou zavazadlový prostor. Pěkná porce na tenhle agregát. Není divu, že dynamika jde poněkud stranou, italské ruce se v tomto spojení snažily naladit podvozek tak, aby jízda byla hlavně pohodlná. Bohužel, pohodlí narušuje značný přenos hluku motoru do interiéru. A to i při volnoběhu. Aby měl motor nějaký tah, musíte ho točit přes 2000 otáček. Když mu v otáčkách pořádně „naložíte", objeví se citelné vibrace  v podlaze a na volantu. Nesmí vás prostě zmást vnější design limuzíny. Uvnitř je třeba se k linee chovat jako k menšímu sedanu. Na nějaké honičky na dálnici to není. Také proto, že chybí šestý rychlostní stupeň. Motor si nejvíce „lebedí" mezi 80 až 90 km. Pokud nečekáte rychlostní výkony, můžete si dovolit v poklidu i do prudších zatáček, podvozek je na to připraven. Spotřeba odpovídá motorizaci, my jsme v průměru dosáhli spotřeby 5,8 l.
Takže tu máme dalšího Itala. Elegán navenek, uvnitř to ještě trochu skřípe. Ale tato automobilka dělá mílové kroky. Přiznám se, že pověstné „no to je prostě Fiat" mě při pohledu na lineu napadlo, ale v kladném slova smyslu. A že má nějaké mouchy? Za ty peníze? S verzí Emotion dostanete v balíku opravdu bohatou standardní výbavu za necelých 430 tisíc korun. S takovým designem? To opravdu jde.

Technická data

Délka: 4560 mm
Šířka: 1730 mm
Výška: 1494 mm
Rozvor náprav: 2603 mm
Motor: řadový čtyřválec uložený vpředu napříč, turbodiesel
Zdvihový objem: 1248 cm3
Maximální výkon: 66 (90 k) při 4000 ot./min
Maximální toč. moment: 200 Nm při 1750 ot./min
Maximální rychlost: 170 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h: 13,8 s
Spotřeba
Město:
6,5 l/100 km
Mimo město: 4 l/100 km
Kombinovaná: 4.9 l/100 km
Objem zavazdlového prostoru: 500/870 l
Objem palivové nádrže: 45 l
Pohotovostní hmotnost: 1185 kg
Nosnost: 515 kg
Převodovka: 5stupňová manuální
Cena: 349 900,- Kč

 

Dopravní portál -> testy aut -> Fiat Linea

 

Dopravní portál -> testy aut -> Fiat Linea

 

Dopravní portál -> testy aut -> Fiat Linea

vrátit se zpět




Info

Svět aut

bb

recavia

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (18 hlasů)
  • ano (87 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Přepravní burza společnosti Timocom, která nabízí spolupráci se spolehlivými a bezúhonnými dopravními firmami.

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz