Fiat Bravo 1,9 Multijet - Transportonline.cz - Katalog dopravců

Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

Fiat Bravo 1,9 Multijet

Bravóóó, Bravo!

Obměna stěžejních modelů značky Fiat pokračuje. Po Pandě a Puntu je na trhu také nový Fiat Bravo. Pětidvéřový hatchback by měl být úspěšnějším nástupcem Fiatu Stilo, jenž zrovna nenaplnil očekávání italské automobilky. Ta doufá, že právě Bravo by mohlo v nižší střední třídě udělat „díru" do světa. Měli jsme možnost otestovat verzi Fiat Bravo 1,9 o výkonu 88 kW a nejen u nás budil tento dynamický, sportovní a elegantní vůz pozornost.
Fiat Bravo je nabízen v pěti motorizacích. Základním motorem je benzinový čtyřválec 1,4 (66 kW při 5000 ot./min, 128 Nm při 4500 ot./min) spojený se šestistup�?ovou ručně řazenou převodovkou. K zážehové čtrnáctistovce přibyly shodně objemné motory, ovšem s přepl�?ováním. Ty jsou dodávány ve dvou výkonových variantách (88/110 kW). Co se týká vznětových agregátů, nabízí Bravo motor 1,9 JTD se dvěma výkony (88 kW při 4000 ot./min, 255 Nm při 2000 ot./min a 110 kW při 4000 ot./min, 305 Nm při 2000 ot./min). Sice jsme měli k dispozici slabší „diesel", ale i tak jsme si na nějakou lenost vozu stěžovat nemohli. Navíc byl samozřejmě úspornější.
Uvědomuji si, že každý má jiný vkus, ale myslím si, že většině by se mohl nový Fiat Bravo, stejně jako mně, líbit. Zaujala nás ihned přední maska, které dominují výrazné světlomety s čirými skly přecházející hodně do blatníků a chladič, jenž zasahuje hluboko do masivního nárazníku. V něm jsou integrovány poměrně velká mlhová světla. Poprvé se na voze objevilo také rudé logo značky Fiat. Zadní partie jsou laděny rovněž v mohutném stylu, obzvlášť díky difuzoru. Pochvalu zaslouží zavazadlový prostor o základním objemu 400 l, po sklopení sedadel jej lze zvětšit na 1175 l. Bez povšimnutí nezůstala ani 17palcová paprsková kola. Celkově vůz působí sportovním dojmem, tvůrci vsadili na kulaté linie, jejichž profilová vzestupnost je zřejmá na první pohled. Italští designéři vtiskli vozu eleganci s agresivními prvky.
V minulosti si značka Fiat interiérem příliš velkou náklonnost neudělala, v tomto směru ale designéři udělali velký krok vpřed. Když jsme nastoupili do vozu, kolem nás se objevil útulný a na pohled příjemný vnitřní prostor. Ocenili jsme dostatek místa a zdařilou ergonomii. V sedadlech, která mají velký rozsah nastavení, se sedí pohodlně, jen mi chybělo výraznější boční vedení. Při výšce 185 cm jsem se bez problémů vešel na všechna místa ve voze, ale asi bych doporučoval cestování spíše ve čtyřech. Prostřední místo na zadním sedadle, které je mimochodem dobře anatomicky tvarované, je totiž vyvýšené. Dvěma cestujícím vzadu navíc přijde určitě vhod výklopná loketní opěrka s úložným prostorem. Opěrka je i mezi předními sedadly, ale není nijak výškově nastavitelná, čímž se poněkud míjí svým účelem. Po jejím odklopení máte k dispozici prostor na peněženku, doklady a nápoje. Přes čelní sklo je dobrý výhled, horší už je to šikmo do stran, kde ve výhledu trochu brání mohutné A-sloupky. Co se tvůrcům opravdu povedlo je volant. Ten je skvěle tvarovaný a perfektně sedne do ruky. Nechybí na něm ovládání audio soustavy či telefonu. Přístrojová deska uprostřed připomíná německou precizní práci, kvalitní jsou i materiály na palubní desce. Jen středový panel se díky lesklému povrchu za slunečného počasí příliš leskne. Středový panel ukrývá jednu „vychytávku" a tím je USB slot pro připojení externího disku, iPodu, či dalších zařízení, které by si mohly rozumět s operačním systémem. 
Pokud bych měl krátce zhodnotit jízdní vlastnosti, tak jsem neměl větších výhrad. Při jízdě na kostkách některý z plastových dílů  trochu drnčel, samotné kostky byly také trochu cítit, ale to je zejména tím, že vůz je sportovního charakteru s tvrdším podvozkem. Při jízdě ve městě jsme si přepnuli tlačítkem City na ještě silnější posilovač řízení. Můžete vůz ovládat doslova jedním prstem. Jak už jsem uvedl, dynamika vozu je na velice slušné úrovni. Je poměrně živý už v nízkých otáčkách, když se blíží ke 2000, výkon plynule narůstá. Průjezd zatáčkami je i přes klikovou zadní nápravu jistý, řazení šestistup�?ové převodovky je přesné. Ve městě jsme zaznamenali průměrnou spotřebu 7,2 l, mimo město se dostanete pod 6 litrů.
Celkově se nový Fiat Bravo povedl a v nabitém segmentu C určitě rozvíří vody. Na lídra nižší střední třídy sice nemá, ale mnoho svých konkurentů strčí do kapsy.

Technická data

Délka: 4336 mm
Šířka: 1792 mm
Výška: 1498 mm
Rozvor: 2600 mm
Objem zavazadlového prostoru: 400 l
Motor: 1,9 Multijet
Zdvihový objem: 1910 cm³
Válce/ventily: 4/2
Nejvyšší výkon: 88 kW (120 k) při 4000 ot./min
Nejvyšší točivý moment: 255 Nm při 2000 ot./min
Max. rychlost: 194 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,5 s
Kombinovaná spotřeba: 5,3 l/100 km
Cena Aktive: 434.900,- Kč
Cena Dynamic: 489.900,- Kč
Cena Emotion: 549.900,- Kč

 

Dopravní portál -> testy aut -> Fiat Bravo

 

Dopravní portál -> testy aut -> Fiat Bravo

 

Dopravní portál -> testy aut -> Fiat Bravo

 

Dopravní portál -> testy aut -> Fiat Bravo

vrátit se zpět




Info

Svět aut

bb

chytrydopravce

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (18 hlasů)
  • ano (86 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Přepravní burza společnosti Timocom, která nabízí spolupráci se spolehlivými a bezúhonnými dopravními firmami.

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz