Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

Užitkové vozy značky Dacia

Přiznám se, že jsem byl až překvapen, kolik lidí se mě během dvou týdnů strávených za volanty vozů Dacia Logan Pick-up a Dacia Logan Van vyptávalo na bližší informace. Cítil jsem z jejich otázek opravdový zájem. „Kolik to uveze?", „Můžu nakouknout dovnitř?", Kolik to stojí?", Kolik to má koní, jede to?". To byly asi nejčastější dotazy. Když jsem se s modely loučil, zpětně mě jejich zvědavost už nepřekvapovala. Podíval jsem se na modely očima zájemce o užitkový vůz a kývl jsem hlavou. Jasně, proč ne? Líbivý design, pohodlný interiér, lákavý poměr ceny a užitné hodnoty, kultivovaný a hlavně úsporný motor. To jsou plusy, které každý uživatel užitkového vozu ocení.

Užitkové vozy značky Dacia

Když se dříve řeklo Dacia, možná někdo ohrnul nos. V případě užitkových modelů je na místě ohrnout si akorát tak rukávy, naložit či vyložit náklad a těšit ze sympatického pomocníka. Jen si vezměte, kolik je na trhu pick-upů? Finančně dostupných? Jako šafránu. Možná někdo z těch, kteří měli zájem o bližší informace, byli majiteli některého z pick-upů, který sjel z výrobní linky mladoboleslavské Škody Auto. Tyto modely byly vyráběny od roku 1991 do roku 2001. První generace vycházela z modelu Favorit, druhá z Felicie. A pokud čekali na nějakého nástupce v nízké cenové relaci, pak se letos v březnu dočkali. Dacia Logan Pick-up vstoupila na český trh. Zájemci si mohou vybírat ze dvou stupňů výbavy a trojice pohonných jednotek. My jsme měli k dispozici Logan Pick-up s motorizací 1,5 dCi o síle 63 kW s výbavou Ambiance.
Užitkové vozy značky Dacia

Designově se značka Dacia nesnažila z pick-upu udělat auto, které by mělo soutěžit o cenu elegance, ale i tak se jí povedl značně líbivý vzhled. Přední část sice vychází s osobní verze pohanu, ale zbytek pick-upu se povedl. Díky velkému rozvoru, kdy je zadní náprava posunuta hodně dozadu, působí auto hodně jistě. Díky vysokým bočnicím i robustně. Za B sloupky se tvůrcům vešla malá okénka, a to je bezesporu dobře. Celkově totiž prosvětlují karoserii a z vozu je díky nim samozřejmě lepší výhled. Svou funkci mají samozřejmě plastové nárazníky, pokud se s vozem pohybujete třeba v lese, zdaleka tolik netrpí šrámy, jako spojlery v karosářském provedení. V plastovém provedení je také horní část korby, aleiminace zbytečných „úrazů" vozu je nasnadě.
Užitkové vozy značky Dacia

Jedná se o pick-up, tak zatím zůstaňme ještě venku a přesuňme se dozadu. Tenhle vůz totiž staví praktičnost nade vše. Tvary jsou rovné a jednoduché. Žádné zbytečné parádičky, které by mohly překážet při práci. Korba je robustní, bočnice jsou vysoké plných 550 mm. Jak už jsem se zmínil, díky značnému rozvoru je k dispozici velkorysá ložná plocha. Podlaha je dlouhá 1 800 mm, v nejširším místě pak široká 1 370 mm. Vstupní otvor je široký 1 190 mm, rozdíl mezi výškou podlahy a střechou kabiny činí 980 mm. Výška nákladové hrany je 610 mm. Zadní víko se vyklápí nanejvýš jednoduše a vyklopené unese 300 kg. Užitečná hmotnost 800 kg patří k příjemným hodnotám. Testovaný model byl vybaven gumovou podlahou korby, což však nepatří ke standardu a musíte si za ni připlatit 3 000 Kč. Důležitou vychytávkou jsou otvory pro odvod vody. V podlaze je také šest kovových ok k uchycení nákladu. Další úchyty jsou na bočnicích. Přesně čtyři na každé straně.
Užitkové vozy značky Dacia

Praktický je také interiér. Exkluzivní materiály zde nehledejte, ale oceníte velice slušné pohodlí. Sedadla jsou, jak se říká, akorát, takže při delších cestách netrpíte nějakými bolestmi zad a podobně. Potěšila klimatizace a elektrické ovládání oken. To je umístěné na středu palubní desky a několikrát jsem jej zbytečně hledal na dveřích. Ale to je asi jen otázka zvyku. Jsou zde i držáky na nápoje, přihrádky ve dveřích, nechybí odkládací schránka u spolujezdce a za sedadly se nachází odkládací prostor o objemu 300 l. Takže docela dost místa na odložení zavazadel či pracovní výbavy. Dva háčky umožňují i pověšení pořádně těžkých kabátů.
Užitkové vozy značky Dacia
Velkou výtku mám však k umístění ovladačů klimatizace a ventilace v dolní části palubní desky. Pokud máte zařazený lichý rychlostní stupeň, ve snaze si upravit teplotu si leda vykloubíte zápěstí.
Užitkové vozy značky Dacia

Pochvalu zaslouží svižné jízdní vlastnosti. Akcelerace a dynamika mě příjemně překvapily. Motor se chová kultivovaně, určitě není jeho chybou, že kabina není dokonale odhlučněna. Řazení je poměrně přesné a dobře odstupňované, řízení by však mohlo být více komunikativnější. Podvozek je tvrdší, což se značným rozvorem napomáhá stabilitě při vyšších rychlostech. Naopak si musíte dát pozor v zatáčkách, do kterých musíte vozu trochu pomoci. S nezatíženým vozem jsem čekal odskakování zadní nápravy na nerovnostech, což je pro mnohé pick-upy typické, ale nedočkal jsem se.
Užitkové vozy značky Dacia
S potěšením. A praktické na závěr. Přestože jsem neměl k dispozici palubní počítač, jen jsem nevěřícně kroutil hlavou nad spotřebou. Stovky kilometrů ubíhaly a ukazatel stavu paliva v nádrži se jen pomaličku posouval dolů. Odhadoval jsem, že s tímto vozem se musím na jednu nádrž dostat přes tisíc kilometrů.
Užitkové vozy značky Dacia

Logan Pick-up je dobrým partnerem nejen při práci, ale také při vašich volnočasových aktivitách. Je určen řemeslníkům i podnikatelům, kteří hledají jednoduchý a praktický užitkový vůz, ale také soukromým zákazníkům. Představuje velice zajímavou nabídku na trhu, kterou klienti ocení především na stavbě, zahradě či v lese. Cena 224 900 Kč bez DPH je v tomto provedení určitě velkým lákadlem.
Užitkové vozy značky Dacia

Zájemci o uzavřenou užitkovou verzi mají v nabídce značky Dacia model Logan Van. Ten vychází z verze MCV, ovšem místo prosklení má samozřejmě plechové
výplně. Asi není třeba dodávat, že přední exteriér a interiér jsou totožné s pick-upem. Na rozdíl od něj je tu ale uzavřený nákladový prostor. Ten nabízí zátěž až 800 kg. Objem celého nákladového prostoru činí 2,5 m³, délku u podlahy je 1 936 mm a u stropu 1 730 mm. Vnitřní výška měří 1 040 mm, minimální šířka mezi podběhy je stejná jako u pick-upu, tedy 1 024 mm. Hrana nákladového prostoru je snížena na 582 mm pro vyšší komfort.
Užitkové vozy značky Dacia

Logan Van je praktické a ekonomické vozidlo těžící z know-how skupiny Renault v oblasti užitkových vozidel. Jeho přepravní kapacita je konkurenceschopná ve srovnání s vozy stejné kategorii. K dispozici jsou dva zážehové motory 1,4 MPI 55 kW (75k) a 1,6 MPI 64 kW (90k) a vznětové pohonné jednotky 1,5 dCi 50 kW (70k) a 1,5 dCi 63 kW (85k). Měli jsme možnost vyzkoušet silnější dieselovou verzi a stejně jako u pick-upu mě potěšila svižnost vozu. Při vyšších rychlostech a nerovnostech zadní část trochu rezonovala, ale předpokládám, že zatížení zadní nápravu uklidní.
Užitkové vozy značky Dacia

Model Logan Van je stejně jako jeho sourozenec Logan MCV vybaven zadními bočními dveřmi u všech verzí. Ty nabízejí vstup do nákladového prostoru z pravé i levé strany. Sice výrobce tvrdí, že je to „revanš" za posuvné dveře, ale myslím si, že v městském provozu jsou posuvné přece jen výhodou. Zadní dveře, to je klasika. Tedy hodně variabilní. Otevírají se v poměru 1/3-2/3 a stejně jako u vozidla Logan MCV se otvírají ve třech různých úhlech 40°, 90° nebo 180°, v závislosti na potřebách nakládky. Úhel 40° usnadňuje nakládání ve stísněných prostorech, v garáži, nebo když Dacia Logan Van stojí před jiným vozidlem. Při nakládání nejobjemnějších předmětů je samozřejmě nejvhodnější používat úhel 180°. Převážené předměty můžete bezpečně zajistit popruhem upevněným do jednoho ze šesti úchytů.
Užitkové vozy značky Dacia

Oproti vozidlu Logan MCV disponuje Logan Van specifickou dvoudílnou podlahou upevněnou k rámu přivařenému na původní podlaze. Umožňuje vytvoření zcela rovné podlahy, kterou lze mýt proudem vody - díky odtokovým otvorům ve struktuře spodní části karosérie. Aby mohla být podlaha zcela rovná, je rezervní kolo umístěno v koši přístupném výhradně zvnějšku vozidla. Na přání se stejně jako u pick-upu dodává plastová rohož kryjící podlahu nákladového prostoru.
Užitková verze Loganu ve verzi Van je určitě dostačující pro menší podnikatele, kteří zrovna nemusí převážet několikatunové náklady. Cena je tohoto modelu je stejná jako u pick-upu - tedy 224 900 Kč bez DPH.

 

Technická data pick-up

Délka: 4 496 mm
Šířka: 1 735 mm
Výška: 1 554 mm
Rozvor: 2 905 mm
Motor: přeplňovaný řadový čtyřválec
Zdvihový objem: 1 461 cm3
Max. výkon: 63 kW (85 k) při 3 750/min
Max. točivý moment: 200 Nm při 1 900/min
Max. rychlost: 160 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 13,5 s
Spotřeba (město/mimo/komb.): 5,9/4,8/5,2 l/100 km
Objem palivové nádrže: 50 l
Zavazadlový prostor: 300 l
Pohotovostní/užit. hmotnost: 1 140/800 kg
Základní cena: 224 900 Kč bez DPH

Technická data van

Délka: 4 450 mm
Šířka: 1 740 mm
Výška: 1 640 mm
Rozvor: 2 905 mm
Motor: přeplňovaný řadový čtyřválec
Zdvihový objem: 1 461 cm3
Max. výkon: 63 kW (85 k) při 3 750/min
Max. točivý moment: 200 Nm při 1 900/min
Max. rychlost: 163 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 14,3 s
Spotřeba (město/mimo/komb.): 5,9/4,8/5,2 l/100 km
Objem palivové nádrže: 50 l
Zavazadlový prostor: 2 500 l
Pohotovostní/užit. hmotnost: 1 200/800 kg
Základní cena: 224 900 Kč bez DPH

 

 


Martin Březina (2. 8. 2009)

 

vrátit se zpět




Info

Svět aut

HCS

recavia

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (19 hlasů)
  • ano (90 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz