Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

DACIA LOGAN 0,9 A SANDERO STEPWAY 1,5

30. 4. 2013
Autor: Martin Březina

Značka Dacia drží své slovo a posiluje útočnou řadu. Na trhu je nová bratrská dvojice Dacia Logan a Sandero. Cena obou modelů v základním provedení se zážehovým motorem 1,2 l s výkonem 55 kW činí 159 999 Kč, verze s atraktivnějšími pohonnými jednotkami v plné „palbě" nepřesahují částku 300 000.

p1330569_400


p1330570_400



Značka spadající pod společnost Renault má jasný úkol, nabídnout slušný vůz za velice přijatelnou cenu. Dle mého názoru se to Dacii daří. Za nový design se rozhodně nemusí stydět. Přední část, která je stejná u obou modelů, je atraktivní, působí masivně a dynamicky. Logan je oproti svému předchůdci pohlednější i zezadu. Záměna vertikálních světel za horizontální zadní části bezesporu prospěla. I z tohoto pohledu je vůz masivnější. Celkově se z modelu logan stal pohledný sedan, v boji o titul největšího krasavce ve své kategorii by ale asi neuspěl.

Velký posun v kvalitě a pohlednosti zaznamenal logan také v interiéru. Sice jsou tu jen tvrdé plasty, ale kvalitní bez nějakého vrzání. Ocenil jsem kvalitní čalounění a také pohodlné sezení. K dispozici jsem měl model v plné výbavě, v níž jsem chválil zejména inteligentní navigaci s velkou obrazovkou. Ovládá se jednoduše, je velice přehledná a dobře čitelná. Stejně tak přístrojové budíky. Velká virtuální tlačítka navigace přivítají starší zákazníci. Jak už jsem uvedl, ani při delší jízdě jsem nepociťoval nějaké nepříjemnosti sezení, i když sedák by mohl být delší. Boční vedení sedadel by mohlo být také výraznější. Palubní deska je jednoduchá, tím pádem přehledná. Ve výbavě Arctica jsem měl výškově nastavitelný volant a výškově nastavitelné sedadlo řidiče, jehož umístění je poněkud vyšší, což uvítají řidiči menšího vzrůstu. I proto, že držák vnějšího zpětného zrcátka by v nižší poloze hodně bránil ve výhledu do zatáček. Volant je multifunkční (za příplatek), jsou na něm ovladače tempomatu a omezovače rychlosti. V dané výbavě nechyběla klimatizace a parkovací asistent. Jestli jsem něčeho odpůrcem, pak jsou to tlačítka stahování oken u středového sloupku, kam se řidič musí natahovat. Pořád jsem tlačítko hledal ve dveřích. Stejné minus má i příplatkové elektrické ovládání zadních oken. Chápu, že je to levnější provedení, ale stojí to opravdu za to? Pochvalu zaslouží prostor na zadních sedadlech, kde se vejde trojice dospělých cestujících A mají rezervy jak před koleny, tak nad hlavou. Nadstandardní je i objem zavazadlového prostoru 510 l, ovšem řešení otevírání kufru není příliš šťastné. Je třeba poměrně silně stlačit tlačítko (v zimě možná zamrzne) a pak za hranu otevírat víko. Pod kapotou se skrýval benzinový tříválec 0,9 TCe o síle 66 kW a celkově mě jeho chování mile překvapilo. V nižších otáčkách je to sice docela lenoch, ale jakmile se trochu nadechne, má tendenci plynule táhnout. Dálniční rychlostní limit 130 km/h zvládal tiše a klidně, nějakou změnu jsem nezaznamenal ani při vyšších rychlostech. Podvozek je naladěn na pohodlné cestování, je měkčí a dobře eliminoval i hodně rozbité cesty. Jak se ale říká, vždycky je něco za něco. Díky měkkému povozku se vůz v zatáčkách naklání a trochu utíká ze zvolené stopy. S tímhle vozem si před zatáčkou o něco víc přibrzděte. Majitele vozu bezesporu potěší spotřeba, neměl jsem problém dostat se výrazně pod pět litrů na 100 km. Základní cena testovaného modelu činí 222 900 Kč. 
 

Základní technická data
Délka: 4 347 mm
Šířka: 1 733 mm
Výška: 1 517 mm
Rozvor: 2 634 mm
Motor: zážehový tříválec
Zdvihový objem: 898 cm³
Max. výkon: 66 kW (90 k) při 5 250/min
Max. točivý moment: 135 Nm při 2 500/min
Max. rychlost: 175 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h: 11,1 s
Spotřeba (město/mimo/kombi): 6,4/4,3/5,0 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Objem zavazadlového prostoru: 510 l
Pohotovostní/užitečná hmotnost: 998/522 kg
Základní cena: 222 900 Kč


p1330592_400

p1330584_400

O stupeň výš je i druhá generace modelu Sandero, která je ve verzi Stepway zvýšená na 207 mm. Že může i mimo silnici naznačuje lehké oplastování spodních částí. Bylo to příjemné svezení. Z přední části loganu se zněj postupně stává malé SUV. Zadní světla jsou podobná a i v tomto případě vypadá záď širší a uhlazeně.
Když jsem usedl do kokpitu, vlastně jsem seděl v loganu. Palubní deska je stejná, měl jsem i tento model v nejvyšší výbavě Arctica, takže se stejným vybavením. Ještě bych dodal, že Dacia v této výbavě nabízí ovládání audia pod volantem. Oproti loganu se interiér lišil jen barevným provedením čalounění a u verze Stepway si nelze připlatit za elektrické ovládání zadních oken. Stejně jako u loganu je na zadních sedadlech místa dostatek. Zavazadlový prostor nabízí v základu objem 320 l, což je v této kategorii standard. Zadní opěradla se dají sklopit (u loganu též) a vznikne ložná plocha s menším schůdkem. Stejně jako u loganu bych v interiéru přivítal více odkládacích prostor, otvory na nápoje jsou mělké bez úchytů, takže plná láhev z nich snadno vypadne. Sedadla jsou měkká, opět chybí výrazné boční vedení a delší sedáky. Díky vyšším sedadlům je přední výhled z auta dobrý, horší už je to při parkování. Zadní okno je malé a mohutné C-sloupky omezují přehled o překážkách kolem auta.

p1330586_400

p1330588_400


U tohoto modelu jsme vyzkoušeli nejdražší dieselovou pohonnou jednotku 1,5 dCi s maximálním výkonem 66 kW. Oproti loganu se stejným výkonem měla vznětová patnáctistovka podstatně lepší zátah v nižších otáčkách, dynamikou mě až trochu zaskočila. Je to dáno také menší hmotností vozu. Turbo se nadechuje pod hranicí 2 000 otáček. Na dálnici si může bez obav troufnout do levého pruhu. Řízení vozu je příjemné, posilovač není přehnaný, takže je cítit odezva předních kol. Na rozdíl od loganu je sandero jisté v zatáčkách, přes větší výšku se tolik nenaklání. Je však třeba počítat s nárazy větru. Co se týká spotřeby, v průměru byla téměř o necelý litr vyšší než u logana. Při pohledu na stavbu tohoto malého SUV by se nabízel pohon všech kol, ale Sandero Stepway je nabízeno pouze jako předokolka. Vysvětlení je jednoduché, pohon obou náprav by cenu vyhnal za hranici 300 tisíc korun, a tam se Dacii nechce. Námi testovaný model Sandera Stepway stojí 281 900 Kč, což je nejdražší verze obou modelových řad.      

p1330578_400

 

Základní technická data
Délka: 4 081 mm
Šířka: 1 733 mm
Výška: 1 559 mm
Rozvor: 2 590 mm
Motor: vznětový čtyřválec
Zdvihový objem: 1 461 cm³
Max. výkon: 66 kW (90 k) při 4 000/min
Max. točivý moment: 220 Nm při 1 750/min
Max. rychlost: 167 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h: 11,8 s
Spotřeba (město/mimo/kombi): 4,6/3,7/4,0 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Objem zavazadlového prostoru: 320 l
Pohotovostní/užitečná hmotnost: 1 083/662 kg
Základní cena: 281 900 Kč


   

vrátit se zpět




Info

Svět aut

pmt

recavia

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (19 hlasů)
  • ano (90 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz