Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

CITROËN DS3 RACING

Nejmenší luxusnější vůz od Citroënu DS3 jsme už představili, ale atraktivní sportovní verzi DS3 Racing jsme si nemohli nechat ujít. S tímhle autem byste se měli prostě bavit, pak dlouho nic a zase se bavit.

p1310041_kopie_400

Černooranžové zbarvení vyvolávalo respekt. Podobně jako zbarvení sršně, ale tady jde o útok na adrenalin v dobrém slova smyslu. Kam se podíváte, najdete karbon. Venku, uvnitř, dokonce i na volantu. Materiál, který se používá u závodních aut. DS3 Racing se k nim hlásí nejen názvem, ale také velkými polepy DS3 s cílovou šachovnicí na bocích a na střeše (šachovnice jsou i na koberečcích). Tak dobře, 3, 2, 1 start...

p1310036_kopie_400

Usedám do kokpitu. Přátelsky mě obejme sportovní sedačka, která se dá nastavit hodně nízko. Přední sedačky mají odpovídající boční vedení, ale až později jsem v ostrých zatáčkách zjistil, že by mohlo být pevnější. Rozhlížím se a užívám si to. Má to styl. Vedle karbonu jsou tu další kvalitní materiály a hlavně další kombinace oranžových částí, přesně řečeno pás po cele šířce palubní desky a uchycení řadící páky. Už dlouho jsem neměl pocit, že se mi z auta vůbec nechce. Vyzkoušel jsem si i sezení vzadu, ale nad tím jsem jen mávl rukou. Tohle auto je pro dva dospělé. Sešlapuji sportovní hliníkové pedály a je mi trochu smutno. Kokpit by si tlačítko Start/Stop zasloužil.

p1310048_kopie_400

Trochu jsem motor „túroval" a otevřeným okénkem si vychutnával sportovní zvuk. Sice jsem slyšel i větší „ječáky", ale i tohle stačilo. Často chválím odhlučnění interiéru, v tomto případě bych si tenhle zvuk užil i uvnitř. Přeplňovaný šestnáctilitrový agregát o výkonu 152 kW (207 k) a točivém momentu 275 Nm dopřává pěknou rotyku. Nemyslím tím až tak zrychlení z 0 na 100 km, 6,5 s není čas, který by vyrazil dech. Ani rychlé trhání rychlostního limitu 235 km. Nad pět tisíc otáček vůz poněkud vadne a je třeba podřadit. Zážitkem je nárazové zrychlení a akce v zatáčkách. Kdo je srdcař, tak to do nich může pustit pěkně zostra. DS3 Racing má totiž oproti DS3 rozšířen rozchod kol o 30 mm a podvozek snížený o 15 mm. Auto drží stopu a nemá v úmyslu se utrhnout. Jen je třeba počítat s tím, že nerovnosti českých silnic odspodu pocítíte. Jsou tu sportovně laděné tlumiče, tvrdší pružiny, takže hodně tvrdý podvozek. To ale ke sportovním autům patří - pořádný mazec a zábava. V tomto případě je za to třeba hodně zaplatit.

p1310050_kopie_400

Základní technická data

Délka: 3 948 mm
Šířka: 1 737 mm
Výška: 1 451 mm
Rozvor: 2 460 mm
Motor: zážehový čtyřválec
Zdvihový objem: 1 598 cm3
Max. výkon: 152 kW (207 k) při 6 000/min
Max. toč. moment: 275 Nm při 2 000/min
Max. rychlost: 235 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,5 s
Spotřeba (město/mimo/komb.): 8,7/4,9/6,4 l/100 km
Objem palivové nádrže: 50 l
Objem zavazadlového prostoru: 285 l
Pohotovostní/celková hmotnost: 1 165/1 597 kg
Základní cena: 779 900 Kč

Autor: Martin Březina 24. 4. 2012

 


vrátit se zpět




Info

Svět aut

HCS

solobus

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (19 hlasů)
  • ano (89 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz