Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

CITROËN C4 PICASSO 2,0 HDI


Facelift modelu Citroën C4 Picasso dostal nové motory (my jsme si vyzkoušeli dvoulitr HDi), nová světla a pozměněné nárazníky. MPV jako vystřižené. Co se týká exteriéru, Picasso se drží oválných tvarů se zadním křidélkem. Nelze si ihned nevšimnout maximálního prosklení. Snad poprvé se mi stalo, že když jsem zastavil na semaforech, které jsou zavěšeny pouze na horní rampě, nemusel jsem se předklánět, abych viděl, kdy naskočí zelená. Je to dáno jednoduchým fíglem, stínítka jsou totiž posuvná, takže v odsunuté poloze máte přední okno skoro až na střechu.

p1280123_400


Interiér je nevšední uspořádáním ovládacích přístrojů. Za multifunkčním volantem s pevným středem není totiž vůbec nic. Rychloměr a otáčkoměr v digitálním provedení jsou posunuty do středu palubní desky, mezi nimi je velká obrazovka palubního počítače a navigace. Pod touto velkou kapličkou je pouze rádio. Ovládání klimatizace má totiž každý cestující u svého okénka, dokonce i u zadních sedadel. Jak je u vozů MPV zvykem, zadní sedadla jsou velice variabilní, lze je polohovat, posouvat o 130 mm a samostatně vyndávat. Další zajímavosti je chybějící středový tunel. Je tedy možné procházet mezi první a druhou řadou sedadel jako u užitkového kombi. Picasso nabízí množství odkládacích prostor. V noci si můžete tlačítkem pod volantem zvolit ambientní osvětlení. Zavazadlový prostor nabízí v základní verzi 810 l, takže rodina nemá s uložením zavazadel problém. K pohodlnému ukládání přispívá nízká nakládací hrana a samostatně otevíratelné okno víka pátých dveří. V kufru je k dispozici skládací vozík.

p1280114_400


Překvapil mě velice kultivovaný motor, skoro nelze poznat, zda jedete na naftu či na benzín. Dieselový agregát nemá problém táhnout už od 1 000 otáček. K ideálnímu přeřazení vás vyzývají šipky, ovšem u šestistupňové manuální převodovky mi ideální přesnost chyběla. Jinak je jízda velice pohodlná. Podvozek je komfortní, i při sportovnější jízdě se auto do zatáčky dobře srovná. Prostě poslouchá, není důvod k hádkám. Jízdu po městě usnadňuje elektronická ruční brzda, která brzdí všechna čtyři kola. Oceníte i asistenční systém pro rozjezd do kopce. Výkon 110 kW dopřává vozu až nadstandardní dynamiku. Během týdenního testu jsem dosáhl průměrné spotřeby 6,8 l, s klidnou nohou na plynu se určitě dostanete k šesti litrům na 100 km.

p1280128_400


Technická data

Délka (mm): 4 470
Šířka (mm): 1 830
Výška (mm): 1 660
Rozvor (mm): 2 728
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Zdvihový objem (cm³): 1 997
Max. výkon (kW/k): 110/150
při otáčkách (1/min): 3 750
Max. točivý moment: 300
při otáčkách (1/min): 1 750
Max. rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0-100 km/h (s): 9,9
Spotřeba město/mimo město/kombin. (l/100 km): 7,3/4,8/5,7
Objem palivové nádrže (l): 60
Objem zavazadlového prostoru min/max (l): 810/1 870
Pohotovostní hmotnost (kg): 1 610
Základní ceny s testovaným motorem (Kč): 697 900

Text a foto: Martin Březina (20. 4. 2011)

vrátit se zpět




Info

Svět aut

HCS

recavia

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (27 hlasů)
  • ano (93 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz