Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

Chevrolet Epica 2.0 CDTI

Levná limuzína

Chevrolet Epica, jenž nahradil předchozí model nesoucí název Evanda, brázdí evropské silnice včetně těch českých zhruba rok. Nová limuzína s křížem ve znaku je modernější, větší a prostornější. Nyní i s novým dieselovým motorem. A hlavně je velice zajímavá v ohledu na vaši peněženku. Za tento model, který svými rozměry spadá spíše do vyšší střední třídy, zaplatíte cenu, kterou v Evropě obvykle najdete u modelů nižší střední třídy..
Čtyřdveřový Chevrolet Epica s pohonem předních kol odstartoval éru nového designu značky, která v Evropě prodává výrobky korejské provenience. Konstruktéři vyhověli poptávce po elegantním a pohodlném voze. Zepředu nese znaky evropského stylu, zezadu se pak hlásí ke korejskému designu. Automobil má k zádi vzestupné linie a velká zpětná zrcátka se zabudovanými ukazateli směru. Příď zvýrazňují atraktivní protažené světlomety s čirými skly, výrazná příčka nesoucí velký symbol značky Chevrolet v chromové mřížce a malá mlhová světla, která jsou zapuštěna do nárazníku. Zádi dominuje velký nárazník s převisem a výrazný chromový pás napojený na kruhová koncová světla.

 

Dopravní portál -> testy aut -> chevrolet epica

 

Oproti Evandě nová Epica povyrostla. Vůz je dlouhý 4805 mm (o 35 mm více) a jeho šířka 1810 mm a výška 1450 mm zaručují společně s rozvorem 2700 mm dostatek místa jak pro cestující, tak pro zavazadla. Vyzkoušel jsem si posez na všech místech pětimístné limuzíny a všude jsem si pohodlně „hověl". Se svými 185 cm jsem měl dostatek místa na nohy i na hlavu. „Náš" Chevrolet Epica vynechal dřevěné doplňky a vsadil na kůži, hliník a chrom. Byl plně v černé kůži a se zmíněnými kovy mu to uvnitř slušelo. Palubní deska z kvalitních a měkčených plastů v černém provedení vnitřní prostor pěkně doplňovala a člověk opravdu cítí, že sedí v limuzíně. Středová konzole je rovněž na slušné úrovni, nijak na vás chaoticky nevyhrkne, nýbrž se s vámi kultivovaně seznámí. Během chviličky si s ní rozumíte, ovládací prvky dostaly evropský vzhled, nepříliš pěkným tlačítkům odzvonilo. Ve středu jsou dva displeje, horní informuje o topení a ventilačním systému, venkovní teplotě a funkcích vozu. V pravém dolním rohu mě zaujal digitální „kompas", který ukazuje, na jakou světovou stranu jedete. Prostě „na sever" otočka a „na jih". Asi další z vynálezů Cimrmana. Druhý displej pod ním podává informace o audio systému. Epica se může pochlubit velice pěkným a dobře vyvedeným čtyřramenným volantem, který doplňují ovladače zmíněného audio systému, palubního počítače a tempomatu. Objem zavazadlového prostoru je 480 l. Další volný prostor lze získat sklopením opěrky zadního sedadla v poměru 1/3 : 2/3.
Zákazníkům byl Chevrolet Epica ve verzích LS a LT nabízen nejdříve s šestiválcovým zážehovým motorem o objemu 2,0 l nebo 2,5 l. Letos přibyl také nový dvoulitrový vznětový agregát CDTI se vstřikováním typu „common-rail". Volit lze mezi manuální a automatickou pětistupňovou převodovkou. Právě dieselový motor se schovával pod kapotou „naší" epicy, řazení jsem měl manuální. Díky přesném řazení jsme se ale nijak neunavil. Pozor je třeba si dát na otáčky, pod 2000 od tohoto agregátu akceleraci nečekejte. Ta přichází kolem 2500 a tuto „hladinu" je rozumné si hlídat pro případnou rychlou reakci. Výše se chová svižně až k ideálním 4000 otáček. Dál už to moc nezkoušejte, motor při pokusu o vysoké vytočení zvadne. Hovoříme však o limuzíně, s níž má být cestování hlavně pohodlné. A to o Chevroletu Epica říct mohu. Slušně přijímá nerovnosti, o což se stará kvalitní podvozek, jenž v přední části využívá tlumiče značky McPherson, na zadní nápravě vícenásobné zavěšení kol. Pohodlně zvládá zatáčky, ale v prudkých „vracečkách" to chce opatrně. Epica se začne chovat nedotáčivě. Ale jak říkám, toto není vůz pro sportovní výkony. Ke slušnému komfortu patří parkovací senzory, které při zařazení „zpátečky" podpoří pravé zpětné zrcátko tím, že se o něco sklopí k vozovce.
V základní verzi LS najdete ve standardu manuální 5-ti rychlostní převodovku, tónovaná skla, kliky dveří v barvě karosérie, chromované kliky dveří, sluneční clony, volant s koženým potahem, řadící páku s koženým potahem, bederní opěrku řidiče, přední a zadní opěrku ruky, dělená sklopná zadní sedadla 60/40, digitální hodiny, cigaretový zapalovač, popelník s osvětlením, posilovač řízení, elektrické ovládání oken, vyhřívání zpětných zrcátek, kontrolku zapnutí bezpečnostních pásů, dvoutónovou houkačka, 4 kotoučové brzdy, nastavitelné přední světlomety z místa řidiče, přední mlhová světla, přední opěrky hlavy s naklápěním či dětskou pojistku dveří. Nejvyšší model Epica LT nabízí řadu dalších prvků, například standardní kožené potahy, elektronicky řízenou automatickou klimatizaci, vyhřívání sedadel řidiče a spolucestujícího, tempomat, protiprokluzový systém a systém senzorů v zadní části vozu pro snazší parkování.
Chevrolet Epica není luxusní limuzína prošpikovaná nejmodernější elektronikou. Je to pohodlný vůz, který přináší dostatečný komfort. A navíc levné svezení. V průměru jsem během testu dosáhl spotřeby 6,2 l na 100 km. Věřím, že s lehčí nohou na plynu lze jít i pod hranici 6 l. A nakonec ta cena! V současné akční nabídce koupíte základní verzi LS s benzinovým dvoulitrem za 525 900,- Kč, námi testovaný model v základu za 561 800,- Kč. Nejdražší model, královská výbava s zážehovým šestiválcem 2,5 l, vás nyní přijde na 732 900,- Kč. To vše s DPH.


Technická data
Délka: 4805 mm
Šířka:
1810 mm
Výška: 1450 mm
Rozvor náprav: 2700 mm
Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec
Zdvihový objem:
1991 cm3
Maximální výkon: 110 kW (150 k) při 4400/min
Maximální toč. moment:
320 Nm při 2000/min
Maximální rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h:
9,7 s
Spotřeba
Město:
7,5 l/100 km
Mimo město: 5,3 l/100 km
Kombinovaná: 6,1 l/100 km
Objem zavazadlového prostoru: 480 l
Objem palivové nádrže:
65 l
Pohotovostní hmotnost: 1615 kg
Maximální zatížení: 2045 kg
Převodovka: pětistupňová manuální
Akční cena základního modelu (diesel): 561 800,-Kč s DPH

 

Dopravní portál -> testy aut -> chevrolet epica

 

Dopravní portál -> testy aut -> chevrolet epica

 

Dopravní portál -> testy aut -> chevrolet epica

 

Dopravní portál -> testy aut -> chevrolet epica

vrátit se zpět




Info

Svět aut

HCS

recavia

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (20 hlasů)
  • ano (90 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz