Audi A3 1,9 TDI
I s malým autem se dá hrát slušné divadlo
První generace vozu Audi A3 byla uvedena na trh v roce 1996 a od té doby si tento model vybudoval své pevné místo mezi vozy nižší střední třídy. Druhá generace nadchla ještě více. Spojuje v sobě sportovního ducha, eleganci, komfort a skvělé jízdní vlastnosti. My jsme si vyzkoušeli třídvéřový hatchback s oblíbeným motorem 1,9 TDI.
Na první pohled německá škola, automobilka se čtyřmi spojenými kruhy ve znaku si svůj styl „neodpustila" ani u svého nejmenšího vozu. Prostě Audi musí působit dynamicky. Třídvéřová „á trojka" druhé generace o délce 4214 mm, šířce 1765 mm, výšce 1421 mm a rozvoru 2578 mm má nižší stavbu, výraznou klínovitou siluetu, více skloněné čelní sklo, mohutnější zadní sloupek a celkově ostřejší rysy. Vedle mohutných nárazníků dravosti dodává velká mřížka chladiče, jejíž dolní část zasahuje až do nárazníku, ve kterém jsou po stranách průduchy s integrovanými mlhovými světly. Určitě zaujmou elegantní dvojité elipsoidy předních světlometů v čirém skle. Záď je hodně zkosená, zadní světla jsou umístěná vysoko a zasahují do boků. Díky tvaru předních světel jsme se při pohled

u zpředu nemohli ubránit dojmu, že se na nás auto trochu mračí. Zkrátka budí respekt.
O sportovním duchu svědčí i interiér. Usedli jsme do nízko posazených sedadel, které svým sportovním tvarem a značným bočním vedením člověka doslova pohltí a v zatáčkách mu prakticky nedovolí žádný posun. Tříramenný volant a kulovitá hlavice řadící páky padnou perfektně do ruky, na pravé páčce u volantu se ovládá palubní počítač. Blikače mají oblíbený trojblik. Na volantu jsme postrádali ovladače audiosystému, ale to už je otázka výbavy, tedy ceny modelu. Interiéru dominují kvalitní plasty, černá barva s hliníkovými prvky vnitřku opravdu sluší. Palubní deska je mohutná, s čistými a hladkými plochami, díky nízkému posezu se zdá být hodně vysoká. Ovšem ve výhledu řidič ani spolujezdec nestrádá, ovšem ocenili bychom ostřikovače, které vodu rozstříknou po celém skle, se čtyřmi pramínky očista skla chvíli trvá. Na palubní desce nenajdete žádné extravagantní tvarování a futuristické rozházení ovladačů. Vše je pěkně jednoduše uspořádáno ve středu panelu. Opět německý styl. Tady jde o pocit z kvalitní jízdy, na hraní jsou automaty. Na předních sedadlech je dostatek místa, cestujete v pohodlí. Horší už je to vzadu. Sice se na zadní sedala díky posuvu a sklonu předních sedadel docela dobře dostanete, ale jsou určena pro menší postavy. Zavazadlový prostor 350 l nepatří v této třídě zrovna k největším, ale dá se sklopení zadních sedadel zvětšit na 1100 l.

Pod kapotou se skrývá velice oblíbený devatenáctilitrový turbodiesel, který si s vozem o hmotnosti 1295 kg docela dobře poradí. Čtyřválcový motor s přímým vstřikováním a přepl�?ovaným turbem nabízí maximální výkon 77 kW (105 k) při 4000 ot./min a maximální točivý moment 250 Nm při 1900 ot./min. K dispozici jsme měli plně synchronizovanou pětistup�?ovou manuální převodovku s naprosto přesným řazením. Díky turbodieselu vůz pěkně táhl už od nižších otáček, nad 2500 už pěkně ožíval, kolem 4000 už si s vozem notoval a velice slušnou akceleraci jsme si s ním v zatáčkách užívali. Jestliže jsme se my v sedadlech nehnuli, pak auta s námi drželo „basu". Parádní podvozek, nerovnosti vozovky polyká bez jakéhokoli zakuckání. A zatáčky? Skutečná lahůdka, brzda (kvalitní plynulý nástup), bleskové podřazení, otáčky nahoru a plynule pryč jako když práskne bičem. A třešnička na dortu? Pohled na průměrnou spotřebu během týdenního testu. Činila 5,9 l na 100 km!
Ve standardní výbavě najdete například airbag řidiče a spolujezdce včetně bočních airbagů vpředu, bezpečnostní sloupek řízení výškově a podélně nastavitelný, kotoučové brzdy s antiblokovacím systémem ABS a elektronickým rozdělováním brzdné síly EBV, protiprokluzové zařízení ASR dálkové ovládání centrálního zamykání, easy entry - rozšířenou funkci sklopení předních sedadel pro pohodlné nastupování dozadu, elektronickou uzávěrku diferenciálu EDS, elektrické ovládání oken vpředu či rádio Chorus s 8 reproduktory. Nejlevnější Audi A3 s dieselovým motorem 1,9 TDI je k dostání za 643 500,- Kč včetně DPH.



vrátit se zpět