Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

Sprinter Euro5

V souvislosti se zavedením emisní normy Euro5 dochází ke změnám v motorové paletě populárních užitkových vozidel Mercedes-Benz Sprinter. Změnou nejzajímavější je bezesporu zcela nový motor s označením OM651.
Nový čtyřválcový vznětový agregát o zdvihovém objemu 2143cm3 byl vyvíjen jako nástupce motoru OM646 s cílem nahradit ho v kompletním výrobním programu značky. Tedy jak v segmentu osobních vozidel, tak i dodávek či velkoprostorových automobilů a to globálně po celém světě. Hladký chod nového motoru mají na starosti dva vyvažovací hřídele uložené pod klikovou hřídelí. Tento motor byl vyvíjen již s výhledem i na plnění normy Euro6 a Euro 5 plní bez systému selektivní katalytické redukce, tedy pouze s využitím recirkulace výfukových plynů. Vysoce přeplňovaný vznětový motor s přímým vstřikováním paliva piezoelektrickými vstřikovači pracuje technologií „Commonrail" s tlakem v zásobníku až 1800bar. Je konstruován jako čtyřventilový mírně dlouhozdvihový agregát s pohonem rozvodu umístěným vzadu a s relativně nízkým kompresním poměrem 1:16,2.
Komplexnost nového agregátu odpovídá na něj kladeným požadavkům, blok motoru se ztrácí pod příslušenstvím motoru. Vyjma základní výkonové varianty se používá ze starších motorů OM646 již známé dvoustupňové přeplňování. S ohledem na nízký kompresní poměr zajišťují spouštění studeného motoru v zimě keramické žhavící svíčky, dosahují totiž o 200°C vyšších teplot, až 1250°C.


Výkonové varianty OM651 pro Sprinter:
- MG1 - OM651 DE 22 LA: 70kW 3800ot./min, 250Nm 1400-2400 ot./min - VGT
- MG2 - OM651 DE 22 LA: 95kW 3800ot./min, 305Nm 1200-2400 ot./min - R2S
- MG3 - OM651 DE 22 LA: 120kW 3800ot./min, 360Nm 1400-2400 ot./min - R2S

Zmiňme se krátce i o šestiválcovém motoru, ten byl zaveden do výroby pouze nedávno a tak jistě nepřekvapí že díky velice moderní konstrukcí byl z důvodů plnění normy Euro5 podroben pouze malým změnám. Zdvihový objem 2987cm3, systém redukce emisí pomocí zpětného přisávání výfukových plynů a i jedno plnící dmychadlo s variabilní geometrií umístěné mezi řadami válců zůstaly zachovány. Turbodmychadlo je ale modernější, žhavící zařízení používá keramické svíčky s pracovní teplotou až 1250°C, systém měření množství nasávaného vzduchu je inovován a co je pro motoristy nejzajímavější, motor nyní dosahuje výkon až 140kW při 3800ot./min. Nově dostupné robustnější mechanické přímo řazené převodovky umožnily zvýšit i dodávaný kroutící moment, který dosahuje špičkové hodnoty 440Nm.
Nové převodovky TSG 360 a TSG480 byly vyvinuté s ohledem na dodávková vozidla (odtud TSG -Transporter Schalt Getriebe). Vložená izolace řadící páky omezující přenos vibrací od kol převodovky a i jiné převodové poměry ihned zaznamenají uživatelé. Přímým stupněm je nyní 4. stupeň, 5. a 6. stupeň mají převod více do rychla. Nové převodovky s označením Ecogear mají také přispět ke snížení spotřeby paliva.



vrátit se zpět




Info

Svět aut

HCS

chytrydopravce

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (20 hlasů)
  • ano (90 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz