Z norského Severního mysu 1. března odstartoval druhý ročník Renault Trucks Adventure Cape to Cape. Na cestě mezi nejsevernějším a nejjižnějším bodem dvou kontinentů urazí šest vozidel Kerax a stejný počet vozidel Sherpa více než 30 000 kilometrů přes sedmnáct zemí až k mysu Dobré naděje v Jižní Africe.
Posádky budou čelit extrémním klimatickým podmínkám od polárního mrazu přes pouštní klima až po tropické horko. Cesta povede nejprve po severním cípu evropského kontinentu směrem k norsko-ruské hranici. V Rusku budou následovat města Murmansk, Petrohrad, Moskva a Voroněž. Tato první etapa bude obnášet více než 4 000 kilometrů ujetých za extrémního chladu, sněhu, náledí, mlhy a teplot dosahujících -30 °C, a to jak ve dne, tak v noci. Dále cesta povede do hlavního města Ukrajiny Kyjeva, do rumunské Bukurešti, bulharské Sofie a do Turecka, v němž nelze vynechat město Istanbul. Cape to Cape bude pokračovat přes východní část Turecka. Po překročení syrské hranice zamíří do měst Palmyra a Petra, a dále do pouště Wádí Rum v Jordánsku. Poté si posádky vozidel Kerax a Sherpa dopřejí zasloužený několikadenní odpočinek na lodi směřující do Džibuti. Odtamtud vyrazí expedice do pouště Danakil v Etiopii. Po překonání náhorní plošiny, která se rozkládá na tomto mytickém místě , zamíří do Keni, Tanzanie, Zambie, Botswany, Namibie a nakonec do Jižní Afriky. Po 30 000 kilometrech tak posádky spatří Kapské Město a mys Dobré naděje.
Nejnáročnější úseky čekají vozidla Kerax a Sherpa ve východní Africe. Pouště, ale také náhorní plošiny dosahující nadmořské výšky přes 4 000 metrů, dále bažinaté lesy, neprobádané delty řek, Namibijská poušť, nížiny klesající až 300 metrů pod úroveň moře, skalnaté stezky, podmáčený písek a duny o výšce přes 200 metrů. Trasa Cape to Cape poskytne dvanácti vozidlům ideální podmínky pro testování jejich konstrukce a technologií Euro 4 a Euro 5 - SCR (Selective catalytic reduction). Tato technologie pro niž se Renault Trucks rozhodl, tak bude podrobena náročné zkoušce. Renault Trucks kromě toho bude mít po celou dobu cesty příležitost k propagaci svých technologických řešení a výrobků.
Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?
Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz