Návrat na hlavní stránku

Hledej v katalogu firem:

NADACE
 

Nový terénní speciál ZETROS

Na stavebním veletrhu v Brně měla letos poprvé možnost laická motoristická veřejnost spatřit novinku v programu nákladních vozidel Mercedes-Benz. Nový terénní speciál představuje alternativu tam, kde je Unimog malý nebo kde je zapotřebí vyšší užitečné zatížení či výkonnější motor.

 mb_1_400

Vozidlo důmyslně využívá koncernové stavebnice, agregáty pocházejí z řady vozidel Axor a prodloužená kabina našla svůj základ u Unimogu. Vůz zaujme dnes již netradiční koncepcí s motorem před kabinou. Vedle historického "Kurzhaubera" působí jako mladší člen rodiny. Vzhledem připomíná starý Československý vojenský speciál Praga V3S nebo větší Tatru 148.

Pravda, moderní technika tohoto Mercedesu je českým armádním veteránům na světelné roky vzdálená. Zvolená koncepce vozidla byla nutná pro zachování nízké požadované výšky vozidla. Což je výhoda jednak z vojensko-taktických důvodů, tak i z důvodů praktických. Vůz je možno přepravovat snadno po železnici nebo letecky v běžných transportních letadlech. Nákladní automobily s motorem pod kabinou v terénu více vyčnívají a jsou tak snáze zaměřitelné zbraňovými systémy. Nezapomínejme že se jedná o původně pro armádu koncipovaný speciál.

mb_2_400 

Srdcem vozidla je ve velkých sériích produkovaný motor Mercedes-Benz OM926LA o zdvihovém objemu šesti válců 7,2L. Vyhovuje všem současným požadavkům na složení emisí výfukových plynů, poskytuje výkon 240kW (330koní) a kroutící moment 1300Nm pro pohon vozidla nebo případně neseného příslušenství. Může být dodán nejen v nejnovějším provedení Bluetec5 plnícím emisní normu Euro5, ale i pro některé trhy či použití vhodnějším provedením plnícím starší normu Euro3. Motor samotný je uložen těsně před kabinou. Pod ní se ocitla ručně řazená převodovka Mercedes-Benz G131. Osmistupňová hydraulicky ovládaná plně synchronizovaná převodovka s řazením do dvojitého H je dále vybavená 1 plazivým stupněm a zpátečkou. Brzo ji doplní alternativní automatická hydrodynamická převodovka Allison. Samozřejmostí je široká nabídka vedlejších pohonů pro pohon čerpadel, pump, generátorů, kompresorů a jiného příslušenství. Popis hnacího řetězce by nebyl kompletní bez rozdělovací převodovky s terénní redukcí. Agregáty jsou upevněné na robustním klasickém rámu neseném nápravami s planétovými redukcemi v nábojích kol. Kompletní sada uzávěrek diferenciálů u terénního automobilu jistě nikoho nepřekvapí.

Vybavení třímístné kabiny nezaostává za současnými trendy a plně odpovídá standardu značky. U vozidla této kategorie je výhodou díky motoru před kabinou získaná možnost průchodu ze strany na stranu. Krátký „čumák" může představovat, když na to dojde, i prodlouženou deformační zónu. Za sedadly je dostatek místa pro uložení dalšího vybavení nebo batožiny posádky. To nejdůležitější je ale výborný výhled posádky z vozidla na všechny směry a dobrý přehled o jeho rozměrech.

mb_3_400 

Vůz se standardním valníkem v provedení 6x6 disponuje užitečným zatížením 10 tun, valník 4x4 zvládne přepravit přibližně 6 tun nákladu. To vše při zachování skvělých jízdních vlastností na silnici i v terénu. Jednoduché obutí na všech kolech je možné vybavit regulací tlaku v pneumatikách a garantovaná brodivost bez jakýchkoliv úprav až 800mm jsou vlastnosti rozšiřující významně možnosti vozidla. Rám vozidla nabízí výrobcům nástaveb obvyklou podporu pro jejich aplikace.

Uplatnění najde Zetros zcela určitě u hasičských jednotek, dolů, geodetů, energetiků, údržby silnic, ve stavebnictví a u dalších oborů, kde budou vysoká průchodnost terénem a snadná ovladatelnost na prvních místech v seznamech požadavků. Zetros neutají vojenské geny a tak jistě nepřekvapí, že tento náklaďák lze snadno opancéřovat, doplnit ochranou proti minám a udělat z něj po vzoru jeho předků čistě vojenský speciál.

Co tato hračka pro velké kluky bude stát? Zatím můžeme pouze spekulovat, ale dá se usuzovat, že její cena se bude pohybovat někde v rozmezí daném cenou Axora a většího Actrose.

vrátit se zpět




Info

Svět aut

HCS

recavia

Anketa

Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?

  • ne (23 hlasů)
  • ano (91 hlasů)

Ke stažení

Top partneři

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz

TOPlist

Truck Servis

Prodej krátkodobě použité nákladní techniky.

více informací
 

Databanka nákladů

Logistický systém společnosti TIMOCOM, kde nacházejí dopravní firmy přepravní zakázky z celé Evropy od prověřených zasilatelů z řad výrobních a obchodních společností

více informací
 

Prodej Pneu online

Velký výběr pneumatik z renomovaného internetového obchodu.

více informací
 

Truck seznamka

Najděte si svého ideálního partnera

více informací
 

Volná pracovní místa

Nabídka práce v oblasti dopravy a logistiky.

více informací
 


www.truckmagazin.cz www.truckservis.com/ www.nasedniajed.cz