Švédská automobilka Scania rozšiřuje nejmodernější řadu motorů, které splňují náročné emisní limity Euro 5 bez dodatečné úpravy výfukových plynů, o zásadní technologické novinky. Jedná se především o nový systém vstřikování Scania XPI, který funguje na systému common rail. Prostřednictvím něho za pomoci vysokého tlaku vstřikování snižuje objem pevných částic obsažených v palivu.
Ve spalovacím prostoru se zároveň snižuje teplota spalování díky recirkulaci výfukových plynů. Tím dochází k významné redukci emisí oxidu dusíku. Některé modely jsou vybaveny dvoufázovým chladícím okruhem. Turbodmychadlo s proměnlivou geometrií lopatek potom do sání dodává přesný objem výfukových plynů a vzduchu. Celý tento proces řídí kontrolní systém samotného motoru Scania.
Nové 5 a 6válcové motory mají výkon od 230 k a točivého momentu 1050 Nm až po 480 k a 2500 Nm. Právě vysoké točivé momenty výrazně přispívají k lepší ovladatelnosti vozidla. Vzhledem k tomu, že umožňují řadit i v nízkých otáčkách, zvyšují ekonomičnost provozu. Nové motory jsou nyní zaváděny nejen do všech typů nákladních vozidel Scania (P, G, R), ale i do modelových řad městských a dálkových autobusů.
Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?
Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz