Nový autobus Mercedes-Benz Citaro FuelCELLHybrid slavil svojí světovou premiéru na světovém kongresu dopravních podniků UITP ve Vídni. Hybridní autobus s palivovými články je prvním zástupcem nové generace autobusů na palivové články od koncernu Daimler Buses.
Nový autobus v sobě slučuje přednosti před několika měsíci představeného autobusu
Citaro G BlueTec Hybrid kombinujícího dieselový a elektrický pohon a dále Citara s palivovými články, které je poháněno vodíkem a bezvadně se osvědčilo při flotilovém testování. Vynikající vlastností Citara FuelCELL Hybrid je jeho ekologický provoz: Během jízdy nedochází k emisím škodlivin a jízda je téměř nehlučná. Díky tomu je vhodný především pro nasazení do vysoce zatížených městských center a metropolí.
„Jako největší výrobce autobusů na světě s ambicí být vůdcem v technologické oblasti chceme být stále na špici na cestě k veřejné hromadné osobní přepravě bez emisí", řekl Hartmut Schick, ředitel Daimler Buses.
Mercedes-Benz Citaro FuelCELL-Hybrid byl vyvinut v rámci globální iniciativy „Shaping Future Transportation" pro užitková vozidla Daimler. Cílem této iniciativy je realizovat vizi bezemisního užitkového vozidla prostřednictvím čistých pohonných systémů a alternativních
paliv. Shaping Future Transportation v sobě zahrnuje ochranu zdrojů, snižování emisí všeho druhu a současně dosažení maximální možné bezpečnosti v provozu. Daimler Buses začne u této nové generace autobusů na palivové články s malou sérií asi 30 vozidel a bude je nabízet evropským dopravním podnikům.
Měla podle vás kampaň Ministerstva vnitra „Nemyslíš? Zaplatíš!“ pozitivní dopad?
Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
maloobchodní prodej vozidel společnosto Mercedes-Benz